Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa Romeo 156 Crosswagon - italská kráska v plné polní

  10:01aktualizováno  10:01
Alfa Romeo 156 už sice také není nejmladší, je ale stále krásná. Loni prošla omlazovací kůrou. Italové však stále přemýšlejí jak ji zatraktivnit. Při vymýšlení s čím vyrazit do Ženevy si uvědomili, že třída SUV je z hlediska italských automobilek "pole neorané" a bylo by škoda ho přenechávat jiným.

Proto vzali pohledného kombíka 156 sportwagon, přidali něco slušivých doplňků, diferenciály a čtyřkolka byla na světě.

Oproti "klasice" je o 6 centimetrů vyšší, má příznivější nájezdové úhly, sedmnáctipalcové disky obuté do celoročních pneumatik 225/55 speciálně umíchaných pro agresivnější povrchy, ochranné lišty a střešní lyžiny z hliníku, jen a jen pro ni namíchali 4 nové barvy (dohromady jich bude v nabídce 9)... prostě s minimálním úsilím automobilky hodně muziky a efektu pro veřejnost.

Ze změn v interiéru vyjmenujme alespoň kompas zastavěný do vnitřního zpětného zrcátka, který je tak neustále v zorném poli řidiče. Lehce přepracovanou přístrojovou desku, kterou na přání (a samozřejmě za pořádnou sumičku peněz) potáhnou kůží speciálně určenou pro crosswagon.

Permanentnímu pohonu všech kol (mezinápravový diferenciál Torsen C)  musí odpovídat i podvozek. Crosswagon tak dostal trakční a stabilizační systém, zesíleny byly i brzdy, trochu jiné je též nastavení podvozku.

Pod kapotu se nastěhuje dieselový šestnáctiventilový čtyřválec Multijet 1,9 JTD vybavený systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Přes šestistupňovou manuální převodovku pohání všechna čtyři kola síla 150 koní (110 kW) při 4000 ot./min. Pro řádění na nezpevněných cestách a lehčích terénech se bude dozajista hodit i slušný kroutící moment 305 Nm při 2000 ot./min.

Zájemci si pro ní budou moci do autosalonů zajít přibližně v polovině letošního roku.

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz