Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa Romeo 156 Crosswagon - italská kráska v plné polní

  10:01aktualizováno  10:01
Alfa Romeo 156 už sice také není nejmladší, je ale stále krásná. Loni prošla omlazovací kůrou. Italové však stále přemýšlejí jak ji zatraktivnit. Při vymýšlení s čím vyrazit do Ženevy si uvědomili, že třída SUV je z hlediska italských automobilek "pole neorané" a bylo by škoda ho přenechávat jiným.

Proto vzali pohledného kombíka 156 sportwagon, přidali něco slušivých doplňků, diferenciály a čtyřkolka byla na světě.

Oproti "klasice" je o 6 centimetrů vyšší, má příznivější nájezdové úhly, sedmnáctipalcové disky obuté do celoročních pneumatik 225/55 speciálně umíchaných pro agresivnější povrchy, ochranné lišty a střešní lyžiny z hliníku, jen a jen pro ni namíchali 4 nové barvy (dohromady jich bude v nabídce 9)... prostě s minimálním úsilím automobilky hodně muziky a efektu pro veřejnost.

Ze změn v interiéru vyjmenujme alespoň kompas zastavěný do vnitřního zpětného zrcátka, který je tak neustále v zorném poli řidiče. Lehce přepracovanou přístrojovou desku, kterou na přání (a samozřejmě za pořádnou sumičku peněz) potáhnou kůží speciálně určenou pro crosswagon.

Permanentnímu pohonu všech kol (mezinápravový diferenciál Torsen C)  musí odpovídat i podvozek. Crosswagon tak dostal trakční a stabilizační systém, zesíleny byly i brzdy, trochu jiné je též nastavení podvozku.

Pod kapotu se nastěhuje dieselový šestnáctiventilový čtyřválec Multijet 1,9 JTD vybavený systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Přes šestistupňovou manuální převodovku pohání všechna čtyři kola síla 150 koní (110 kW) při 4000 ot./min. Pro řádění na nezpevněných cestách a lehčích terénech se bude dozajista hodit i slušný kroutící moment 305 Nm při 2000 ot./min.

Zájemci si pro ní budou moci do autosalonů zajít přibližně v polovině letošního roku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.