Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa Romeo 164: švihák, který ztrácí na lesku

aktualizováno 
25. 8. 1999 - Elegantní a nadčasový kabát z Pininfarinova studia nesvědčí, že se velká Alfa Romeo 164 už dva roky nevyrábí. Výkonné motory - zvláště pak třílitrové šestiválce - jezdci poskytují nevšední zážitky. Nádavkem bývá bohatá výbava včetně elektronické klimatizace. A proč se navzdory tomu všemu italský dravec na většině motoristicky vyspělých trhů ojetin netěší valné oblibě a dá se koupit mnohem levněji než srovnatelná konkurence?
Může za to nevalná kvalita výroby a menší výdrž vozu, od něhož by se jako od reprezentanta automobilové vyšší střední třídy dal očekávat pravý opak. Alfa Romeo 164 se tak ocitá v začarovaném kruhu: vzhledem k láci si ji kupci nijak zvlášť nepovažují, dají motoru, podvozku i karoserii řádně zabrat a to se zákonitě projeví v dalším kole prodeje. Zachovalejší auta se pak vezou s trendem. "S Alfou Romeo 164 to je jako s lacinými džínami: realita po čase používání zůstane za původním očekáváním. Hranice dvou set tisíc kilometrů je u staršího vozu zmíněného typu varující hodnotou," vyjádřil se šéf nákupu autobazarů AAA Tomáš Pánek. Doplnil, že velké Alfy z prvních let výroby po premiéře v roce 1987 lze i ve verzi s nejvýkonnějším třílitrem koupit za zhruba 70 tisíc korun a vozy z roku 1990 stojí kolem 100 tisíc korun. Za relativně mladá auta ročníku výroby 1995 se platí 180 až 200 tisíc. Automobil je na trhu ojetin s benzinovými čtyřválcovými i šestiválcovými dvoulitry a se třemi verzemi třílitrových šestiválců o výkonech od 106 do 171 kilowattů. Při ježdění na úrovni odpovídající typu vozu je nutné počítat se spotřebou pohybující se více či méně nad desetilitrovou hranicí. Úspornější je poměrně svižný 2,5litrový turbodiesel s výkonem 92 kilowattů. Odborníci konstatují, že už po 150 tisících kilometrech jsou i třílitrové motory nadměrně hlučné a netěsné, hlučné jsou převodovky. K bolestem vozu patří závady na elektroinstalaci, když kupříkladu bezdůvodně svítí kontrolka mazání. Výjimečné nejsou ani vůle v nápravách a pazvuky v interiéru. Předčasně korodují výfuky, trvanlivostí se nepyšní třecí segmenty brzd. Také klimatizace, které původně patřily k lákadlům, často už po pěti letech provozu nefungují. Při zájmu o jetou Alfu Romeo 164 znalci doporučují původní a nejjednodušší z třílitrových šestiválců, který je se svými 135 kilowatty pořád zárukou svižné jízdy. "Důkladná kontrola celkového stavu auta je v tomto případě důležitější než striktní pohled na pouhý rok výroby. Na rozdíl od jiných vozů, jejichž výrobci časem vyléčili počáteční dětské nemoci, přetrvaly u Alfy Romeo 164 problémy po celou dobu produkce," upozornil Tomáš Pánek. Údržba a hlavně opravy Alfy Romeo 164 patří k nákladnějším záležitostem.


Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.