Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Alfa Romeo 164: švihák, který ztrácí na lesku

25. 8. 1999 - Elegantní a nadčasový kabát z Pininfarinova studia nesvědčí, že se velká Alfa Romeo 164 už dva roky nevyrábí. Výkonné motory - zvláště pak třílitrové šestiválce - jezdci poskytují nevšední zážitky. Nádavkem bývá bohatá výbava včetně elektronické klimatizace. A proč se navzdory tomu všemu italský dravec na většině motoristicky vyspělých trhů ojetin netěší valné oblibě a dá se koupit mnohem levněji než srovnatelná konkurence?
Může za to nevalná kvalita výroby a menší výdrž vozu, od něhož by se jako od reprezentanta automobilové vyšší střední třídy dal očekávat pravý opak. Alfa Romeo 164 se tak ocitá v začarovaném kruhu: vzhledem k láci si ji kupci nijak zvlášť nepovažují, dají motoru, podvozku i karoserii řádně zabrat a to se zákonitě projeví v dalším kole prodeje. Zachovalejší auta se pak vezou s trendem. "S Alfou Romeo 164 to je jako s lacinými džínami: realita po čase používání zůstane za původním očekáváním. Hranice dvou set tisíc kilometrů je u staršího vozu zmíněného typu varující hodnotou," vyjádřil se šéf nákupu autobazarů AAA Tomáš Pánek. Doplnil, že velké Alfy z prvních let výroby po premiéře v roce 1987 lze i ve verzi s nejvýkonnějším třílitrem koupit za zhruba 70 tisíc korun a vozy z roku 1990 stojí kolem 100 tisíc korun. Za relativně mladá auta ročníku výroby 1995 se platí 180 až 200 tisíc. Automobil je na trhu ojetin s benzinovými čtyřválcovými i šestiválcovými dvoulitry a se třemi verzemi třílitrových šestiválců o výkonech od 106 do 171 kilowattů. Při ježdění na úrovni odpovídající typu vozu je nutné počítat se spotřebou pohybující se více či méně nad desetilitrovou hranicí. Úspornější je poměrně svižný 2,5litrový turbodiesel s výkonem 92 kilowattů. Odborníci konstatují, že už po 150 tisících kilometrech jsou i třílitrové motory nadměrně hlučné a netěsné, hlučné jsou převodovky. K bolestem vozu patří závady na elektroinstalaci, když kupříkladu bezdůvodně svítí kontrolka mazání. Výjimečné nejsou ani vůle v nápravách a pazvuky v interiéru. Předčasně korodují výfuky, trvanlivostí se nepyšní třecí segmenty brzd. Také klimatizace, které původně patřily k lákadlům, často už po pěti letech provozu nefungují. Při zájmu o jetou Alfu Romeo 164 znalci doporučují původní a nejjednodušší z třílitrových šestiválců, který je se svými 135 kilowatty pořád zárukou svižné jízdy. "Důkladná kontrola celkového stavu auta je v tomto případě důležitější než striktní pohled na pouhý rok výroby. Na rozdíl od jiných vozů, jejichž výrobci časem vyléčili počáteční dětské nemoci, přetrvaly u Alfy Romeo 164 problémy po celou dobu produkce," upozornil Tomáš Pánek. Údržba a hlavně opravy Alfy Romeo 164 patří k nákladnějším záležitostem.


Autor:
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...