Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa Romeo 169 dostane srdce Maserati

aktualizováno 
Největší alfa by měla přijet za dva roky, její špičková verze dostane motor z krásky 8C Competizione. Už nyní se ale objevují první špionážní obrázky stošedesátdevítky.

Alfa Romeo 169 | foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo 166 je na trhu už dlouhých devět let (premiéra 1998), v roce 2003 prošla faceliftem, ve kterém vyměnila malá přimhouřená očka předních světel za větší lampy. Trojúhelník masky chladiče se zostřil a velká alfa se přiblížila vzhledově menším sestrám.

Její nástupkyně ponese označení 169, to už je jisté. Představí se pravděpodobně v roce 2009. Už teď ale probíhají první utajené testy.

Základ nové velké alfy by měl vycházet z urozeného příbuzného s trojzubcem ve znaku - Maserati Quattroporte. Mluví se o tom, že by auto mělo vyznávat konstrukční schema transaxle, tedy: motor vpředu, převodovka a poháněná kola vzadu.

Pod kapotou budou tlouct šestiválcová cuore sportivo, v žilách benzin i naftu. Vrcholná verze dostane osmiválec z Alfy 8C Competizione (původem taky od Neptuna - pro neznalé: od Maserati). Motory by měly preferovat spolupráci s automatickými převodovkami.

Alfa loni 8. a 9. listopadu při prezentaci pro své akcionáře prozradila, že 169 bude přesahovat 4,9 metru délky. Počítá se s cenou mezi 40 a 55 tisíci eury.

Alfa tehdy ukázala světu černobílou skicu. Italský Autoblog přinesl tři špionážní fotografie, na kterých je zachycen velký sedan se znakem Alfy Romeo, připravený na testování ve Španělsku. ZDE...

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.