Alfa Romeo 166 je na trhu už dlouhých devět let (premiéra 1998), v roce 2003 prošla faceliftem, ve kterém vyměnila malá přimhouřená očka předních světel za větší lampy. Trojúhelník masky chladiče se zostřil a velká alfa se přiblížila vzhledově menším sestrám.
Její nástupkyně ponese označení 169, to už je jisté. Představí se pravděpodobně v roce 2009. Už teď ale probíhají první utajené testy.
Základ nové velké alfy by měl vycházet z urozeného příbuzného s trojzubcem ve znaku - Maserati Quattroporte. Mluví se o tom, že by auto mělo vyznávat konstrukční schema transaxle, tedy: motor vpředu, převodovka a poháněná kola vzadu.
Pod kapotou budou tlouct šestiválcová cuore sportivo, v žilách benzin i naftu. Vrcholná verze dostane osmiválec z Alfy 8C Competizione (původem taky od Neptuna - pro neznalé: od Maserati). Motory by měly preferovat spolupráci s automatickými převodovkami.
Alfa loni 8. a 9. listopadu při prezentaci pro své akcionáře prozradila, že 169 bude přesahovat 4,9 metru délky. Počítá se s cenou mezi 40 a 55 tisíci eury.
Alfa tehdy ukázala světu černobílou skicu. Italský Autoblog přinesl tři špionážní fotografie, na kterých je zachycen velký sedan se znakem Alfy Romeo, připravený na testování ve Španělsku. ZDE...