Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Alfa Romeo 33: pozor na tříválcový diesel

  12:40
23. 2. 2000 - Rychlý a výkonný vůz sportovního ražení, na druhé straně poměrně žíznivé a celkově problematické auto. Taková je nejstručnější charakteristika Alfy Romeo 33, která do automobilové nižší střední třídy vstoupila v roce 1983. Právě nevalná pověst srazila model do nižších cenových kategorií - exemplář z prvních dvou let výroby lze běžně pořídit za částku do 20 tisíc korun, modernizované a k zájmu daleko vhodnější vozidlo ze začátku devadesátých let stojí zhruba 50 tisíc a Alfa Romeo 33 jejího posledního ročníku 1994 bývá za 100 tisíc korun.
U typu je pozoruhodná verze Sport Wagon - skutečně sportovní kombi - dodávaná od roku 1984, za kterou se na trhu ojetin připlácí od pěti tisíc v případě nejstarších kusů do deseti tisíc korun. Zajímavé - a rovněž asi desetitisícovým příplatkem ceněné - je provedení 4x4, v němž se do Česka jetá či havarovaná alfa dostávala zvláště ze Švýcarska. Tyto vozy jsou sice v lepším technickém stavu ve srovnání s dovozem z Německa a hlavně z Itálie, ovšem z nevysvětlitelných důvodů bývají více korodované. Na zadních blatnících, spodcích dveří, na pátých dveřích, na nosných dílech karoserie... K problémům Alfy Romeo 33 patří vysloveně špatné výrobní zpracování. Rozporuplné jsou boxer motory se sice zajímavými jízdními vlastnostmi, ovšem už v 50 až 60 tisících kilometrech hlučné a netěsnící. Vůle mívají klikové hřídele. Hlučné a obtížněji řaditelné bývají převodovky, v nichž hlavně u dvojky a trojky »odcházejí« synchrony. Při zájmu o starší auto je nezbytné věnovat pozornost kvalitě vstřikovací jednotky a počítači. Samostatnou kapitolou jsou tříválcové turbodiesely 1.8 TD s výkonem 62 kilowattů (84 koní) od firmy VM. Ty už v 60 až 70 tisících kilometrech zlobí a vibrují, což se přenáší do celé karoserie. Ale hlavně - mají nízkou životnost, když někdy už po stu tisících kilometrech žádají velmi zásadní opravy. Právě zmíněné diesely považují odborníci za nejhorší z možností motorové škály, která u Alfy Romeo 33 dál zahrnuje benzinové pohony 1.3, 1.5, 1.7, 1.7 16V s výkony od 63 kilowattů (86 koní) do 97 kilowattů (132 koní). Volba je vyloženě záležitostí gusta. Ale vzhledem k tomu, že Alfy Romeo 33 vyhledávají zvláště mladší a divočejší jezdci bez kapitálu na kvalitnější rychlý vůz sportovního ražení, těší se největší pozornosti zpravidla nejvýkonnější a nejrychlejší 1.7litrový šestnáctiventil. Ten - pokud je v solidním stavu - akceleruje z klidu na stovku za 8,5 vteřiny a jede až 200 kilometrů v hodině, ovšem při razantnější jízdě se spotřeba pohybuje mezi osmi a jedenácti litry na stovku kilometrů. Obecně jsou lepší Alfy Romeo 33 vyrobené po modernizaci karoserie v lednu 1990.

Největší konkurenti

Jestliže Alfa Romeo 33 1.7 16V z roku 1991 stojí zhruba 55 tisíc korun, tvoří jí stejně starou konkurenci rovněž sportovnějšího ražení hlavně Opel Kadett GSI 2.0 16V za 65 tisíc korun, Volkswagen Golf 1.8 16V za 79 tisíc, Fiat Tipo 2.0 16V za 79 tisíc a třídveřový Peugeot 205 GTI 2.0 za 60 tisíc korun.

PLUSY
- nízká cena ojetin
- výkonné motory
- sportovní charakter vozu, zajímavé jízdní vlastnosti
- praktická kombi-verze a pohon 4x4
- často bohatá výbava

MINUSY
- špatné výrobní zpracování
- problematické tříválcové dieselové motory
- netěsnící motory
- koroze u starších verzí
- hlučné a hůř řaditelné převodovky, málo trvanlivé synchrony
- poruchová vstřikovací jednotka a počítač
- vyšší spotřeba
- malý zájem zvláště o staré ojetiny

Alfa Romeo 33

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...