Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa Romeo 33: pozor na tříválcový diesel

  12:40aktualizováno  12:40
23. 2. 2000 - Rychlý a výkonný vůz sportovního ražení, na druhé straně poměrně žíznivé a celkově problematické auto. Taková je nejstručnější charakteristika Alfy Romeo 33, která do automobilové nižší střední třídy vstoupila v roce 1983. Právě nevalná pověst srazila model do nižších cenových kategorií - exemplář z prvních dvou let výroby lze běžně pořídit za částku do 20 tisíc korun, modernizované a k zájmu daleko vhodnější vozidlo ze začátku devadesátých let stojí zhruba 50 tisíc a Alfa Romeo 33 jejího posledního ročníku 1994 bývá za 100 tisíc korun.
U typu je pozoruhodná verze Sport Wagon - skutečně sportovní kombi - dodávaná od roku 1984, za kterou se na trhu ojetin připlácí od pěti tisíc v případě nejstarších kusů do deseti tisíc korun. Zajímavé - a rovněž asi desetitisícovým příplatkem ceněné - je provedení 4x4, v němž se do Česka jetá či havarovaná alfa dostávala zvláště ze Švýcarska. Tyto vozy jsou sice v lepším technickém stavu ve srovnání s dovozem z Německa a hlavně z Itálie, ovšem z nevysvětlitelných důvodů bývají více korodované. Na zadních blatnících, spodcích dveří, na pátých dveřích, na nosných dílech karoserie... K problémům Alfy Romeo 33 patří vysloveně špatné výrobní zpracování. Rozporuplné jsou boxer motory se sice zajímavými jízdními vlastnostmi, ovšem už v 50 až 60 tisících kilometrech hlučné a netěsnící. Vůle mívají klikové hřídele. Hlučné a obtížněji řaditelné bývají převodovky, v nichž hlavně u dvojky a trojky »odcházejí« synchrony. Při zájmu o starší auto je nezbytné věnovat pozornost kvalitě vstřikovací jednotky a počítači. Samostatnou kapitolou jsou tříválcové turbodiesely 1.8 TD s výkonem 62 kilowattů (84 koní) od firmy VM. Ty už v 60 až 70 tisících kilometrech zlobí a vibrují, což se přenáší do celé karoserie. Ale hlavně - mají nízkou životnost, když někdy už po stu tisících kilometrech žádají velmi zásadní opravy. Právě zmíněné diesely považují odborníci za nejhorší z možností motorové škály, která u Alfy Romeo 33 dál zahrnuje benzinové pohony 1.3, 1.5, 1.7, 1.7 16V s výkony od 63 kilowattů (86 koní) do 97 kilowattů (132 koní). Volba je vyloženě záležitostí gusta. Ale vzhledem k tomu, že Alfy Romeo 33 vyhledávají zvláště mladší a divočejší jezdci bez kapitálu na kvalitnější rychlý vůz sportovního ražení, těší se největší pozornosti zpravidla nejvýkonnější a nejrychlejší 1.7litrový šestnáctiventil. Ten - pokud je v solidním stavu - akceleruje z klidu na stovku za 8,5 vteřiny a jede až 200 kilometrů v hodině, ovšem při razantnější jízdě se spotřeba pohybuje mezi osmi a jedenácti litry na stovku kilometrů. Obecně jsou lepší Alfy Romeo 33 vyrobené po modernizaci karoserie v lednu 1990.

Největší konkurenti

Jestliže Alfa Romeo 33 1.7 16V z roku 1991 stojí zhruba 55 tisíc korun, tvoří jí stejně starou konkurenci rovněž sportovnějšího ražení hlavně Opel Kadett GSI 2.0 16V za 65 tisíc korun, Volkswagen Golf 1.8 16V za 79 tisíc, Fiat Tipo 2.0 16V za 79 tisíc a třídveřový Peugeot 205 GTI 2.0 za 60 tisíc korun.

PLUSY
- nízká cena ojetin
- výkonné motory
- sportovní charakter vozu, zajímavé jízdní vlastnosti
- praktická kombi-verze a pohon 4x4
- často bohatá výbava

MINUSY
- špatné výrobní zpracování
- problematické tříválcové dieselové motory
- netěsnící motory
- koroze u starších verzí
- hlučné a hůř řaditelné převodovky, málo trvanlivé synchrony
- poruchová vstřikovací jednotka a počítač
- vyšší spotřeba
- malý zájem zvláště o staré ojetiny

Alfa Romeo 33

Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.