Ženevská bomba: babysupersport Alfa Romeo 4C Concept se bude vyrábět

  10:34aktualizováno  10:34
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Chceme ji vyrábět a uvést na trh pokud možno do konce roku 2012 – když tohle Harald Wester, šéf Alfy Romeo v Ženevě prohlásil, byl z toho velký cirkus. Malý sporťák 4C byl jedním z nejočekávanějších a do posledních chvil se z Arese ozývalo, že půjde jen o studii.

"Toto je alfa, kterou v budoucnu chceme," pokračoval. A alfisti nakupují šampaňské. Teď už jen zbývá, aby alfy romeo opravdu kupovali...

Od roku 2012 by jich podle nepotvrzených informací měla Alfa vyrobit 15 až 20 tisíc. Prozatím se spekuluje o ceně kolem 50 tisíc eur.

Malé kupé má poháněná zadní kola, jak se na alfu sluší (a teď to trestuhodně zanedbává). Všechno ostatní se nese v puristickém duchu: motor je uprostřed, před ním dvě místa v jednoduchém interiéru. Jsou tu ale i materiály a technologie, které znají majitelé uhrančivé malosériovky 8C Competizione.

Alfa Romeo 4C

Těžko říct, jestli 4C odkazuje na to, že je "poloviční" 8C. Délka do čtyř metrů a rozvor pod 2,4 metru to naznačuje a zároveň slibuje obratnost. Motorářská extratřída v podobě přímovstřikového  turbobenziňáku 1 750 TBI zase dodá říz. Víc než dvousetkoňový čtyřválec spolupracuje s dvouspojkovou automatickou převodovkou TCT. Nechybí volič nastavení vozu DNA. Zrychlení z nuly na stovku zvládne pod pět sekund, maximálka má přesáhnout 250kilometrovou rychlost.

Pokud to všechno vyjde, má 4C všechny předpoklady stát se kultovním nářadím nadšených řidičů. Už kvůli skvělé hmotnosti pod 850 kilo z nichž 60 procent nese zadní náprava. Konstruktéři toho docílili díky využitím karbonu a hliníku.

Alfa Romeo 4C

Šasi je tvořené "vaničkou" z karbonu, která tvoří monokok pro posádku, k ní jsou připevněny přední a zadní rámy z hliníku, tvořící deformační zóny.

Ženevský prototyp má přední nápravu tvořenou lichoběžníkovými rameny, zadní je typu McPherson.

Autor:


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Nejslavnější československý motocykl vznikl ilegálně a předběhl celý svět

Jawa 250 Pérák na dobovém prospektu

Ač tomu dnes nic nenasvědčuje, tak Československo bývalo svého času motocyklovou velmocí. A za náš nejslavnější...

Další z rubriky

Mercedes B prokoukl, vypadá zase víc jako hatchback

Mercedes třídy B

Nová generace Mercedesu B prolíná světy MPV a kompaktních hatchbacků. Ačkoliv neztratila nic ze své praktičnosti, má...

Nástupce Škody Rapid se představuje, tajné už je jen jméno

Skica konceptu Škoda Vision RS

Zatím je to Vision RS, tak Škoda označuje své koncepty poslední roky. Do měsíce však bude venku jméno finálního...

Corolla je zpátky s velkým kufrem. Místo dieselů má hybrid

Toyota Corolla

Po dvou generacích Aurisu se Toyota vrací k osvědčenému jménu Corolla. Kombi musí v nabídce nahradit nejen předchozí...



Najdete na iDNES.cz