Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevská bomba: babysupersport Alfa Romeo 4C Concept se bude vyrábět

  10:34aktualizováno  10:34
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Chceme ji vyrábět a uvést na trh pokud možno do konce roku 2012 – když tohle Harald Wester, šéf Alfy Romeo v Ženevě prohlásil, byl z toho velký cirkus. Malý sporťák 4C byl jedním z nejočekávanějších a do posledních chvil se z Arese ozývalo, že půjde jen o studii.

"Toto je alfa, kterou v budoucnu chceme," pokračoval. A alfisti nakupují šampaňské. Teď už jen zbývá, aby alfy romeo opravdu kupovali...

Od roku 2012 by jich podle nepotvrzených informací měla Alfa vyrobit 15 až 20 tisíc. Prozatím se spekuluje o ceně kolem 50 tisíc eur.

Malé kupé má poháněná zadní kola, jak se na alfu sluší (a teď to trestuhodně zanedbává). Všechno ostatní se nese v puristickém duchu: motor je uprostřed, před ním dvě místa v jednoduchém interiéru. Jsou tu ale i materiály a technologie, které znají majitelé uhrančivé malosériovky 8C Competizione.

Alfa Romeo 4C

Těžko říct, jestli 4C odkazuje na to, že je "poloviční" 8C. Délka do čtyř metrů a rozvor pod 2,4 metru to naznačuje a zároveň slibuje obratnost. Motorářská extratřída v podobě přímovstřikového  turbobenziňáku 1 750 TBI zase dodá říz. Víc než dvousetkoňový čtyřválec spolupracuje s dvouspojkovou automatickou převodovkou TCT. Nechybí volič nastavení vozu DNA. Zrychlení z nuly na stovku zvládne pod pět sekund, maximálka má přesáhnout 250kilometrovou rychlost.

Pokud to všechno vyjde, má 4C všechny předpoklady stát se kultovním nářadím nadšených řidičů. Už kvůli skvělé hmotnosti pod 850 kilo z nichž 60 procent nese zadní náprava. Konstruktéři toho docílili díky využitím karbonu a hliníku.

Alfa Romeo 4C

Šasi je tvořené "vaničkou" z karbonu, která tvoří monokok pro posádku, k ní jsou připevněny přední a zadní rámy z hliníku, tvořící deformační zóny.

Ženevský prototyp má přední nápravu tvořenou lichoběžníkovými rameny, zadní je typu McPherson.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.