Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Rez jí sluší. Giulietta Sprint je mezi autoklenoty popelkou

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Vypelichaná Alfa Romeo Giulietta Sprint má mezi nafintěnými automobilovými klenoty neskonalé kouzlo. Omšelý lak a rez jí sluší, patinu podtrhují pavučiny.

Veteránisté říkají, že opravit se dá všechno, záleží jen na penězích. Alfa Romeo Giulietta Sprint budila ve výběru aukční síně Artcurial na letošním veteránském veletrhu Retromobile velkou pozornost.

Kolem stály mnohem dražší, vzácnější a rychlejší kousky. Žádný však neměl tak okouzlující patinu.

Alfa Romeo Giulietta Sprint

Giulietta Sprint oblečená od Franca Scaglioneho z Bertoneho karosárny se představila v roce 1954. Pod kapotu dostala hliníkovou čtyřválcovou třináctistovku s hemisférickými (půlkulovými) spalovacími prostory a dvěma vačkami, která měla výkon osmdesát koní. Necelé čtyři metry dlouhé a 880 kilogramů vážící kupátko prý umělo uhánět až 165 km/h.

Takovým kouskům se dnes říká „objevy ze stodoly“ (barn find). Nejvíc je proslavila loni objevená Baillonova sbírka. Na pohled bývají v žalostném stavu, často jde však o klenoty, které stojí za záchranu.

Alfička s číslem karoserie AR 1493.01583 byla vyrobena 21. ledna 1956. Zákazníka našla 17. února v Irsku přes dealera Thompson & Taylor.

Fotogalerie

Auto má původní registrační značku 11K 27, kterou dostalo 10. března stejného roku. Dva měsíce na to už stálo na nizozemské Rallye Tulipánů, která se jela 6. až 12. května.

V kategorii produkčních aut jela s giuliettou sprint posádka Lyal Collen - E. A. Collen. Z té doby pochází třeba čtecí lampička uchycená na přístrojovce, auto má dokonce i rádio. Lyal Collen patřil do jedné z nejbohatších irských rodin, která vlastnila velkou stavební firmu. Zuboženou giuliettu našli v roce 2013 na panství nedaleko Dublinu u druhého majitele.





Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Suzuki SX4
Shání se auto pro dva do 150 tisíc: na velikosti nezáleží, berte benzin

Je to typický požadavek penzistů, svobodných, nebo třeba těch, kdo shání druhé auto do rodiny. Praktické auto, které nemusí být ani moc velké, jezdit s ním...  celý článek

Tatrovka, v níž jezdil herec Jan Werich.
Karosáři zažili v Jihlavě slávu i těžké časy, po Únoru je polkla Karosa

V Havlíčkově ulici, kde dnes obyvatelé Jihlavy nakupují v supermarketu Billa, stávala od roku 1887 proslulá továrna na kočáry a později autokarosárna J. K....  celý článek

Manuel Mejido s obrazem Girlanda míru, který na Citroën DS namaloval Pablo...
Autofotka týdne: Citroën pomalovaný od Picassa se už roky hledá

Pablo Picasso nikdy citroënem nejezdil. V jeho garáži se objevovala automobilová šlechta formátu Hispano-Suizy, Oldsmobilu, Mercedesu nebo Alfy Romeo. I přesto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.