OBRAZEM: Rez jí sluší. Giulietta Sprint je mezi autoklenoty popelkou

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Vypelichaná Alfa Romeo Giulietta Sprint má mezi nafintěnými automobilovými klenoty neskonalé kouzlo. Omšelý lak a rez jí sluší, patinu podtrhují pavučiny.

Veteránisté říkají, že opravit se dá všechno, záleží jen na penězích. Alfa Romeo Giulietta Sprint budila ve výběru aukční síně Artcurial na letošním veteránském veletrhu Retromobile velkou pozornost.

Kolem stály mnohem dražší, vzácnější a rychlejší kousky. Žádný však neměl tak okouzlující patinu.

Alfa Romeo Giulietta Sprint

Giulietta Sprint oblečená od Franca Scaglioneho z Bertoneho karosárny se představila v roce 1954. Pod kapotu dostala hliníkovou čtyřválcovou třináctistovku s hemisférickými (půlkulovými) spalovacími prostory a dvěma vačkami, která měla výkon osmdesát koní. Necelé čtyři metry dlouhé a 880 kilogramů vážící kupátko prý umělo uhánět až 165 km/h.

Takovým kouskům se dnes říká „objevy ze stodoly“ (barn find). Nejvíc je proslavila loni objevená Baillonova sbírka. Na pohled bývají v žalostném stavu, často jde však o klenoty, které stojí za záchranu.

Alfička s číslem karoserie AR 1493.01583 byla vyrobena 21. ledna 1956. Zákazníka našla 17. února v Irsku přes dealera Thompson & Taylor.

Fotogalerie

Auto má původní registrační značku 11K 27, kterou dostalo 10. března stejného roku. Dva měsíce na to už stálo na nizozemské Rallye Tulipánů, která se jela 6. až 12. května.

V kategorii produkčních aut jela s giuliettou sprint posádka Lyal Collen - E. A. Collen. Z té doby pochází třeba čtecí lampička uchycená na přístrojovce, auto má dokonce i rádio. Lyal Collen patřil do jedné z nejbohatších irských rodin, která vlastnila velkou stavební firmu. Zuboženou giuliettu našli v roce 2013 na panství nedaleko Dublinu u druhého majitele.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Nářadí na šestidenní: souboj dvou a čtyřtaktů

To nejhorší mají za sebou. Češi po pátém dni stále sedmí

Na Mezinárodní motocyklové šestidenní soutěži ISDE se v posledních letech startuje ve stejných hlavních objemových...

Do Bruselu nemohou staré diesely. Cizinci musejí své vozy registrovat

Den bez aut v centru Bruselu (16. září 2018)

V Bruselu mají od letoška nízkoemisní zónu. Vjezd do ní je zakázán dieselům s motory tříd EURO 0 a 1. Od 1. října platí...

Poslední šance vytáhnout kabrio. Starý seat ctí zapomenuté disciplíny

Seat 850 Spider

Stará auta jsou krásná a vrtochy jim pro jejich charisma snadno odpustíte, jak dokazuje naše svezení s nádherným...

Najdete na iDNES.cz