Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa Romeo Spider: kráska v každém směru otevřená

  16:20aktualizováno  16. března 12:18
Označení Spider má v historii automobilky Alfa Romeo dlouholetou tradici. Vždyť první takto pojmenovaný model se představil na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu už v roce 1955 (Alfa Giulietta Spider). Od té doby byl spider uveden ve čtyřech generačních obměnách. Prozatím poslední, pátá generace oslavila svoji premiéru na letošním ženevském autosalonu a nutno dodat, že se vší parádou.
Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera | foto: Alfa Romeo

Předešlá generace modelu Spider postavená na základě kupé GTV (1995) se bez výraznějších stylistických změn vyráběla deset let.

Extravagantní automobil s nadčasovým designem se ale výraznější popularity nedočkal.

Nový spider vychází rovněž z kupé, tentokrát modelu Brera, který byl představen v Ženevě přesně před rokem.

Atraktivní kupé brera získalo již řadu ocenění za design, otevřený model zdá se půjde v jeho stopách.

Den po výstavním debutu na ženevském autosalonu jej porota složená ze 23 odborných novinářů ověnčila titulem kabriolet roku 2006.

Po jedenácti letech se tak vrací prestižní ocenění na italskou půdu. V roce 1995 se stejným titulem mohl pochlubit Fiat se svým modelem Barchetta. 

Spider od své uzavřené sestry navržené gugiarovým studiem Italdesign vypůjčil nejen atraktivní tvary karosérie, mimořádně estetický interiér, velmi bohatou standardní výbavu, ale i techniku.

Pod kapotou 4396 mm dlouhého, 1830 mm širokého a 1367 mm vysokého vozu tak budou pracovat výhradně výkonné agregáty.

Základní pohonnou jednotkou je čtyřválec 2,2 JTS s přímým vstřikem benzínu do válců. Tento agregát disponuje výkonem 136 kW (185 koní). Vrchol nabídky tvoří moderní šestiválec s výkonem 190 kW (260 koní), standardně doplněný systémem pohonu všech kol u alfy označený jako Q4. Později se v nabídce objeví i vznětový agregát 2,4 JTD o výkonu 147 kW (200 koní).

Nový spider je klasicky střižený roadster, který svou stylistikou perfektně zapadá do omlazeného výrobního programu značky. Pininfarina, který byl konstrukcí otevřené verze pověřen odolal současným konstrukčním trendům a místo stále populárnější pevné skládací střechy, opatřil italskou novinky plátěným topem.

Výroba atraktivního roadsteru bude probíhat bok po boku brery, tedy na výrobní lince Pininfariny v italském San Giorgio Canavese poblíž Turína.

Cena pro český automobilový trh dosud nebyla zveřejněna, v kontextu s ceníkem brery lze ale předpokládat, že základní verze bude lehce překračovat magickou hranici 1 000 000 korun.

***

Giugiaro versus Pininfarina

Před pěti lety si Giorgetto Giugiaro postavil auto pro radost. Studie Alfa Romeo Brera se představila v roce 2002 na autosalonu v Ženevě, kde vyvolala velké pozdvižení.

Automobilka vyslyšela volání publika a o tři roky později připravila sériovou podobu emocemi nabitého kupé.

Spidery Alfy Romeo

Giulietta 1958-1965

Duetto 1966-1993

RZ 1992-1993

GTV 1994-2005

Brera 2006-...


Specialistou na spidery je ovšem na Apeninském poloostrově Pininfarina. Alfa tak svěřila návrh a realizaci otevřené brery právě jemu.

Obě varianty nyní vyrábí fabrika Pininfariny v San Giorgio Canavese u Turína.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.