Předešlá generace modelu Spider postavená na základě kupé GTV (1995) se bez výraznějších stylistických změn vyráběla deset let.
Extravagantní automobil s nadčasovým designem se ale výraznější popularity nedočkal.
Nový spider vychází rovněž z kupé, tentokrát modelu Brera, který byl představen v Ženevě přesně před rokem.
Atraktivní kupé brera získalo již řadu ocenění za design, otevřený model zdá se půjde v jeho stopách.
Den po výstavním debutu na ženevském autosalonu jej porota složená ze 23 odborných novinářů ověnčila titulem kabriolet roku 2006.
Po jedenácti letech se tak vrací prestižní ocenění na italskou půdu. V roce 1995 se stejným titulem mohl pochlubit Fiat se svým modelem Barchetta.
Spider od své uzavřené sestry navržené gugiarovým studiem Italdesign vypůjčil nejen atraktivní tvary karosérie, mimořádně estetický interiér, velmi bohatou standardní výbavu, ale i techniku.
Pod kapotou 4396 mm dlouhého, 1830 mm širokého a 1367 mm vysokého vozu tak budou pracovat výhradně výkonné agregáty.
Základní pohonnou jednotkou je čtyřválec 2,2 JTS s přímým vstřikem benzínu do válců. Tento agregát disponuje výkonem 136 kW (185 koní). Vrchol nabídky tvoří moderní šestiválec s výkonem 190 kW (260 koní), standardně doplněný systémem pohonu všech kol u alfy označený jako Q4. Později se v nabídce objeví i vznětový agregát 2,4 JTD o výkonu 147 kW (200 koní).
Nový spider je klasicky střižený roadster, který svou stylistikou perfektně zapadá do omlazeného výrobního programu značky. Pininfarina, který byl konstrukcí otevřené verze pověřen odolal současným konstrukčním trendům a místo stále populárnější pevné skládací střechy, opatřil italskou novinky plátěným topem.
Výroba atraktivního roadsteru bude probíhat bok po boku brery, tedy na výrobní lince Pininfariny v italském San Giorgio Canavese poblíž Turína.
Cena pro český automobilový trh dosud nebyla zveřejněna, v kontextu s ceníkem brery lze ale předpokládat, že základní verze bude lehce překračovat magickou hranici 1 000 000 korun.
***
Giugiaro versus Pininfarina
Před pěti lety si Giorgetto Giugiaro postavil auto pro radost. Studie Alfa Romeo Brera se představila v roce 2002 na autosalonu v Ženevě, kde vyvolala velké pozdvižení.
Automobilka vyslyšela volání publika a o tři roky později připravila sériovou podobu emocemi nabitého kupé.
Spidery Alfy Romeo |
Giulietta 1958-1965 |
Duetto 1966-1993 |
RZ 1992-1993 |
GTV 1994-2005 |
Brera 2006-... |
Specialistou na spidery je ovšem na Apeninském poloostrově Pininfarina. Alfa tak svěřila návrh a realizaci otevřené brery právě jemu.
Obě varianty nyní vyrábí fabrika Pininfariny v San Giorgio Canavese u Turína.