Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevská superstar: Maserati Alfieri je dárek ke století slavné značky

  11:18aktualizováno  11:18
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Maserati rostou křídla. Prodává dvakrát víc než před několika měsíci a je to vidět i v Ženevě. Má mnohem větší stánek a na něm jednu z nejzářivějších hvězd na autosalonu. Letošní sté výročí založení slaví konceptem Alfieri Maserati, nástupcem kupé Granturismo.

Bratři Maserati založili stejnojmennou automobilku 1. prosince 1914. Století oslavuje značka z modenské ulice Ciró Menotti celý rok. Do Ženevy si připravila parádní koncept, který nese jméno jednoho z bratří zakladatelů. Nadaný a uznávaný Alfieri Maserati byl jednou z hlavních postav značky až do své smrti v roce 1932. Alfieriho podpis na zadní registrační značce konceptu je originál převzatý ze starého dokumentu z archivu značky.

Fotogalerie

Dravec je dílem mladých designérů turínského centra Stile Maserati vedených Marcem Tenconem, kteří na coupé 2+2 začali pracovat loni v létě. Už dlouho se ví, že Maserati chystá menší kupé , ale zda bude vypadat takhle zatím není jisté. Maserati nicméně zdůrazňuje, že Alfieri je stoprocentně funkční prototyp.

Nejlíp vypadá zepředu díky ostrému žraločímu pohledu světel. Znalci najdou odkazy na maserati minulosti: třeba střihem zádi nebo detaily v interiéru. Líbí se obrovské kované ráfky (vepředu dvaceti a vzadu jedenadvacetipalcové) s rafinovanými modrými detaily. Spoiler pod předním nárazníkem a difuzor na zádi jsou z karbonu s hliníkovými detaily.

Přikrčené, jen 128centimetrů vysoké kupé s délkou 459 centimetrů a šířkou 193 cm má pod kapotou atmosferický 4,7litrový osmiválec s výkonem 460 koní a 520 Nm. S ním je spojená šestistupňová robotizovaná převodovka.

Do posledních chvil utajená ženevská hvězdy stojí na základech Maserati Granturismo MC Stradale s rozvorem zkráceným o 24 centimetrů na 2,7 metru. Ze stejného regálu pocházejí také keramické kotouče brzd.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.