Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka autosalonu Paříž: Dobře schovaný unikát

aktualizováno 
Najít toto auto na pařížském autosalonu vyžaduje fištrón, zkušenosti autosalonového harcovníka a trpělivost. Kdy se modrá alpinka vrátí, je zatím nejisté.

Alpine A110-50 na autosalonu v Paříži | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Novodobou alpinu představil Renault v Monaku před Velkou cenou Formule1. Auto oživující legendární značku samozřejmě obléklo modrou barvu. Původně měla sériovou verzi vyrábět divize Renault Sport sídlící v Dieppe na základech Nissanu 370Z. Renault s Nissanem totiž úzce spolupracují.

Modrá alpinka se vrací

Více o projektu a historii značky ČTĚTE ZDE

Nakonec to vypadá na změnu plánů: Alpine A110-50, jak se na oslavu padesátiletého výročí původního modelu auto jmenuje, by měl vyrábět Lotus. Motor z dravého nissaního kupé by ale měl modrému přízraku zůstat.

Fotogalerie

Na autosalon byl příjezd modrého supersportovního kupé ohlášen dopředu. Na stánku Renaultu ho ale nenajdete. Je až úplně v nejzazším rohu výstaviště v hale 8, kde je jako každý rok expozice veteránů. Letos pojednává téma: spojení aut a reklamy. Novodobé alpince dělá společnost její legendární předchůdkyně. 

Původní Alpine A110. Dnes vypadá výkon maximální verze 140 koní skromně. Ve své

Původní Alpine A110. Dnes vypadá výkon maximální verze 140 koní skromně. Ve své době to byla hvězda rally. Jezdila i na tratích v tehdejším Československu.





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.