Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alkohol za volantem: i jedno pivo je nebezpečné

  11:00aktualizováno  11:00
Jízda autem pod vlivem alkoholu je jedním z vůbec nejhloupějších nápadů. Riziko, že pětasedmdesátikilový řidič po čtyřech pivech nabourá, je dvanáctkrát vyšší.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Nejčastější výmluvy řidičů, kteří byli přistižení s alkoholem v krvi za volantem, nashromáždil automotoklub ÚAMK.

"Bylo to už pár hodin, co jsem si dal poslední drink."
Spalování alkoholu záleží na Vaší tělesné konstituci, náladě, pohlaví. Odbourávání alkoholu je velice individuální.

"Měl jsem jenom několik piv."
I jedno pivo po obědě může výraznou měrou ovlivnit schopnosti řídit

Už můžete za volant?

Sestavte si svůj vlastní graf odbourávání alkoholu na ALKULACKA.cz

"Měl jsem ale vydatné jídlo."
Ani vydatné jídlo nepomáhá odbourávání alkoholu a nesnižuje negativní vliv na řízení.

"Cítím se v pohodě. Řízení zvládnu."
I malé množství alkoholu vede k přeceňování schopností řídit. Riziko být účastníkem dopravní nehody je při 0,5 promile dvakrát, při 1 promile 7x a při 1,8 promile 30x vyšší než u střízlivého řidiče.

"Vždyť bydlím za rohem."
Většina dopravních nehod zaviněných řidiči pod vlivem alkoholu se stane na trase kratší jak 3 kilometry.

"Ale vždyť jedu pomalu a opatrně."
Alkohol za volantem vždy ovlivňuje chování řidiče, i když on sám je přesvědčen, že řídí bezpečně.

Míra rizika zavinění dopravní nehody v závislosti na hladině alkoholu v krvi řidiče

promile

riziko nehody

0,5

dvakrát vyšší

0,8

pětkrát vyšší

1

sedmkrát vyšší

1,2

12x vyšší

1,4

19x vyšší

1,6

25x vyšší

1,8

30x vyšší

Zdroj: KfV, Rakousko, Policie ČR

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.