Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Almera omládla

  10:53aktualizováno  10:53
Nissan vyráží do konkurenčního boje s výrazně inovovaným zástupcem nižší střední třídy. S faceliftem však přišly nejen světlomety s čirou optikou, ale také nové motory a přepracovaný interiér. Konkurence se má opět čeho obávat.
Nissan Almera

Nissan Almera | foto: Nissan

Samotné úpravy exteriéru jsou velmi decentní, zahrnují v podstatě jen použití modernějších čirých světlometů vpředu, široký otvor pro nasávání vzduchu v nárazníku a sportovnější provedení zádi u hatchbacku.

Ten má nyní výraznější koncová světla, která nezapřou příslušnost k nové éře designu u japonské automobilky.

Vůz inovacemi získal sportovnější duch, což platí zejména o třídveřové verzi.
Pro posádku jsou však mnohem zajímavější inovace interiéru, využívající zkušenosti z většího modelu Primera.

Ve střední části palubní desky nyní řidič najde novou konzoli N-Form přispávající k maximálnímu zjednodušení obsluhy vozu. Jejím výrazným prvkem je černobílý pětipalcový displej zobrazující údaje z palubního počítače, automatické klimatizace nebo integrovaného audiosystému.

Veškeré ovládání je navíc soustředěno jen do několika málo prvků, které doplňuje tradiční možnost obsluhy autorádia přímo z volantu. Potrpíte-li si na maličkosti, pak vás jistě zaujme propojení rádia s imobilizérem, díky němuž dokáže vůz rozpoznat řidiče podle použitého klíče a nastavit veškeré ovládací prvky včetně předvolených radiostanic.


Nová Almera má v základní výbavě dvojici čelních airbagů, s protiblokovacím systémem ABS s rozdělovačem brzdného účinku EBD a mechanickým brzdovým asistentem se však setkáme až u vyšší verze výbavy.

Pokud dbáte na bezpečnost, můžete si připlatit ještě za boční airbagy nebo aktivní opěrky hlavy, standardně dodávané až od výbavy Tekna respektive Acenta (sedan).

Novinkou u nejsilnějších motorizací je možnost dokoupení stabilizačního systému ESP, standardně dodávaného do nejdražšího modelu  Almera 2.2dCi-100 Tekna.


Pohodlné cestování zaručí velmi přepracovaná sedadla, u řidiče s bederní opěrkou. Zavazadlový prostor 355 litrů hatchbacku respektive 460 litrů u sedanu je však spíše podprůměrný.

Při jízdě potěší sportovněji laděný podvozek s víceprvkovou zadní nápravou multilink.


Inovací doznala i nabídka pohonných jednotek. Základem zůstává osvědčená zážehová pohonná jednotka 1,5 s výkonem zvýšeným na 72 kW dávaným při 6000 otáčkách. Ta dosáhne stovky za 13,1 sekund a dokáže uhánět až 177 km/h.

Pokud si potrpíte na sportovnější jízdu, pak máte k dispozici 1,8 s 85 kW. Tím se nabídka zážehových motorů uzavírá.

O něco pestřejší je paleta vznětových pohonných jednotek, kde přibyly hned dva modely. Novinkou je 1,5 dCi založený na technologii common rail. Disponuje výkonem 60 kW, Almera s ním vyvine maximální rychlost až 168 km/h. V kombinovaném režimu si přitom vezme jen 4,9 litru nafty.

Stávající motor 2,2 Di (81 kW) s točivým momentem 238 Nm při 2000 otáčkách pak doplňuje ještě varianta s výkonem zvýšeným na 100 kW.¨


Faceliftovaná Almera přichází na náš trh v těchto dnech.

Autoři: ,


Témata: klimatizace, Nissan

Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz