Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Almera omládla

  10:53aktualizováno  10:53
Nissan vyráží do konkurenčního boje s výrazně inovovaným zástupcem nižší střední třídy. S faceliftem však přišly nejen světlomety s čirou optikou, ale také nové motory a přepracovaný interiér. Konkurence se má opět čeho obávat.
Nissan Almera

Nissan Almera | foto: Nissan

Samotné úpravy exteriéru jsou velmi decentní, zahrnují v podstatě jen použití modernějších čirých světlometů vpředu, široký otvor pro nasávání vzduchu v nárazníku a sportovnější provedení zádi u hatchbacku.

Ten má nyní výraznější koncová světla, která nezapřou příslušnost k nové éře designu u japonské automobilky.

Vůz inovacemi získal sportovnější duch, což platí zejména o třídveřové verzi.
Pro posádku jsou však mnohem zajímavější inovace interiéru, využívající zkušenosti z většího modelu Primera.

Ve střední části palubní desky nyní řidič najde novou konzoli N-Form přispávající k maximálnímu zjednodušení obsluhy vozu. Jejím výrazným prvkem je černobílý pětipalcový displej zobrazující údaje z palubního počítače, automatické klimatizace nebo integrovaného audiosystému.

Veškeré ovládání je navíc soustředěno jen do několika málo prvků, které doplňuje tradiční možnost obsluhy autorádia přímo z volantu. Potrpíte-li si na maličkosti, pak vás jistě zaujme propojení rádia s imobilizérem, díky němuž dokáže vůz rozpoznat řidiče podle použitého klíče a nastavit veškeré ovládací prvky včetně předvolených radiostanic.


Nová Almera má v základní výbavě dvojici čelních airbagů, s protiblokovacím systémem ABS s rozdělovačem brzdného účinku EBD a mechanickým brzdovým asistentem se však setkáme až u vyšší verze výbavy.

Pokud dbáte na bezpečnost, můžete si připlatit ještě za boční airbagy nebo aktivní opěrky hlavy, standardně dodávané až od výbavy Tekna respektive Acenta (sedan).

Novinkou u nejsilnějších motorizací je možnost dokoupení stabilizačního systému ESP, standardně dodávaného do nejdražšího modelu  Almera 2.2dCi-100 Tekna.


Pohodlné cestování zaručí velmi přepracovaná sedadla, u řidiče s bederní opěrkou. Zavazadlový prostor 355 litrů hatchbacku respektive 460 litrů u sedanu je však spíše podprůměrný.

Při jízdě potěší sportovněji laděný podvozek s víceprvkovou zadní nápravou multilink.


Inovací doznala i nabídka pohonných jednotek. Základem zůstává osvědčená zážehová pohonná jednotka 1,5 s výkonem zvýšeným na 72 kW dávaným při 6000 otáčkách. Ta dosáhne stovky za 13,1 sekund a dokáže uhánět až 177 km/h.

Pokud si potrpíte na sportovnější jízdu, pak máte k dispozici 1,8 s 85 kW. Tím se nabídka zážehových motorů uzavírá.

O něco pestřejší je paleta vznětových pohonných jednotek, kde přibyly hned dva modely. Novinkou je 1,5 dCi založený na technologii common rail. Disponuje výkonem 60 kW, Almera s ním vyvine maximální rychlost až 168 km/h. V kombinovaném režimu si přitom vezme jen 4,9 litru nafty.

Stávající motor 2,2 Di (81 kW) s točivým momentem 238 Nm při 2000 otáčkách pak doplňuje ještě varianta s výkonem zvýšeným na 100 kW.¨


Faceliftovaná Almera přichází na náš trh v těchto dnech.

Autoři: ,


Témata: klimatizace, Nissan


Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.