Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavné modré alpinky se vrátí, Renault je postaví s Caterhamem

  21:51aktualizováno  21:51
Francouzská automobilka Renault se dohodla na vytvoření společného podniku s britským výrobcem puristických sporťáků Caterhamem. Společně budou vyrábět a prodávat alpiny. Krásné modré sporťáky jsou legendami rallyových tratí šedesátých a sedmdesátých let.

Renault Alpine A110-50, | foto: Renault

Automobily bude vyrábět v továrně společnosti Renault v severofrancouzském městě Dieppe. Na výrobě bude spolupracovat stáj formule 1 společnosti Caterham. "Mluvíme o několika tisících vozů ročně," uvedl šéf Renaultu Carlos Ghosn. Společný podnik by měl uvést na trh první modely během tří až čtyř let.

Společný podnik chce nabízet vozy s technologiemi formule 1, které budou dostupnější než konkurenční automobily firem Ferrari a McLaren. Tyto vozy jsou podle předsedy Caterhamu Tonyho Fernandese "extrémně drahé". "My budeme vyrábět automobil s technologiemi F1, který si bude moci dovolit více lidí," řekl Fernandes.

Modrá legenda

Alpine A110 se stalo hvězdou automobilových soutěží. Na začátku sedmdesátých let Alpine vyhrála několikrát Rally Monte Carlo a v roce 1973 dokonce zvítězila v celkovém pořadí světového šampionátu. V bývalém Československu pak s autem vítězil Vladimír Hubáček. Zajímavostí je, že Alpine A110 se krátce na konci šedesátých let vyráběla licenčně i v Bulharsku.

Více o Alpině A110 ČTĚTE ZDE

Caterham v rámci dohody získá poloviční podíl ve společnost Automobiles Alpine Renault Company, jejímž stoprocentním majitelem je nyní Renault.

Společný podnik ponese od příštího roku jméno Alpine Caterham, napsala agentura Reuters.

Renault prodal svou stáj formule 1 před několika lety. Nadále však dodává motory čtyřem stájím, včetně Caterhamu. Továrna ve městě Dieppe nyní zaměstnává zhruba 300 pracovníků, kteří vyrábí sportovní verze automobilů Renault.

Předpremiéra na velké ceně Monaka F1

Novodobou alpinu představil Renault v Monaku před Velkou cenou Formule 1. Auto oživující legendární značku samozřejmě obléklo modrou barvu. Původně měla sériovou verzi vyrábět divize Renault Sport sídlící v Dieppe na základech Nissanu 370Z. Renault s Nissanem totiž úzce spolupracují.

Renault Alpine A110-50,

Pak to vypadalo, že vůz jménem Alpine A110-50, jak se na oslavu padesátiletého výročí původního modelu auto jmenuje, měl vyrábět další britský specialista na sporťáky Lotus. Ale ten má teď dost starostí sám se sebou.

Nakonec se Renault dohodl s výrobcem pokračovatele nejpurističtějšího sportovního vozu Lotus 7. Samotný Lotus už jednoduché auto nevyrábí, model však má spoustu pokračovatelů, včetně českého Kaipanu. Nejceněnější je ovšem právě Caterham.

Caterham Seven R500 Superlight
Caterham Seven R500 Superlight


Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Najdete na iDNES.cz