Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavné modré alpinky se vrátí, Renault je postaví s Caterhamem

  21:51aktualizováno  21:51
Francouzská automobilka Renault se dohodla na vytvoření společného podniku s britským výrobcem puristických sporťáků Caterhamem. Společně budou vyrábět a prodávat alpiny. Krásné modré sporťáky jsou legendami rallyových tratí šedesátých a sedmdesátých let.

Renault Alpine A110-50, | foto: Renault

Automobily bude vyrábět v továrně společnosti Renault v severofrancouzském městě Dieppe. Na výrobě bude spolupracovat stáj formule 1 společnosti Caterham. "Mluvíme o několika tisících vozů ročně," uvedl šéf Renaultu Carlos Ghosn. Společný podnik by měl uvést na trh první modely během tří až čtyř let.

Společný podnik chce nabízet vozy s technologiemi formule 1, které budou dostupnější než konkurenční automobily firem Ferrari a McLaren. Tyto vozy jsou podle předsedy Caterhamu Tonyho Fernandese "extrémně drahé". "My budeme vyrábět automobil s technologiemi F1, který si bude moci dovolit více lidí," řekl Fernandes.

Modrá legenda

Alpine A110 se stalo hvězdou automobilových soutěží. Na začátku sedmdesátých let Alpine vyhrála několikrát Rally Monte Carlo a v roce 1973 dokonce zvítězila v celkovém pořadí světového šampionátu. V bývalém Československu pak s autem vítězil Vladimír Hubáček. Zajímavostí je, že Alpine A110 se krátce na konci šedesátých let vyráběla licenčně i v Bulharsku.

Více o Alpině A110 ČTĚTE ZDE

Caterham v rámci dohody získá poloviční podíl ve společnost Automobiles Alpine Renault Company, jejímž stoprocentním majitelem je nyní Renault.

Společný podnik ponese od příštího roku jméno Alpine Caterham, napsala agentura Reuters.

Renault prodal svou stáj formule 1 před několika lety. Nadále však dodává motory čtyřem stájím, včetně Caterhamu. Továrna ve městě Dieppe nyní zaměstnává zhruba 300 pracovníků, kteří vyrábí sportovní verze automobilů Renault.

Předpremiéra na velké ceně Monaka F1

Novodobou alpinu představil Renault v Monaku před Velkou cenou Formule 1. Auto oživující legendární značku samozřejmě obléklo modrou barvu. Původně měla sériovou verzi vyrábět divize Renault Sport sídlící v Dieppe na základech Nissanu 370Z. Renault s Nissanem totiž úzce spolupracují.

Renault Alpine A110-50,

Pak to vypadalo, že vůz jménem Alpine A110-50, jak se na oslavu padesátiletého výročí původního modelu auto jmenuje, měl vyrábět další britský specialista na sporťáky Lotus. Ale ten má teď dost starostí sám se sebou.

Nakonec se Renault dohodl s výrobcem pokračovatele nejpurističtějšího sportovního vozu Lotus 7. Samotný Lotus už jednoduché auto nevyrábí, model však má spoustu pokračovatelů, včetně českého Kaipanu. Nejceněnější je ovšem právě Caterham.

Caterham Seven R500 Superlight
Caterham Seven R500 Superlight


Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.