Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novodobá alpinka je venku, samozřejmě v modré barvě

  18:00aktualizováno  18:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Po dlouhé době ukazování konceptů a dalšího „trápení“ nadšené motoristické veřejnosti nastal dlouho očekávaný okamžik. Renault představil sériovou verzi novodobého vozu Alpine. Auto ponese legendární označení A110 a od konceptu se liší minimálně.

Novodobá Alpine A110 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Malých sporťáků s motorem vzadu uprostřed je na trhu opravdu pomálu. Nejvýraznějšími zástupci této kategorie jsou inovovaná Porsche 718 Boxster a Cayman a také kupé i roadster verze Alfy Romeo 4C. Do této party se teď přidává i nová Alpine A110 od Renaultu, kterou francouzská automobilka přivezla do Ženevy.

Auto si tu získalo takovou pozornost, že okolo něj nebylo v den premiéry doslova k hnutí. Malá nízká Alpina se líbí a na lehký sporťák se spousta návštěvníků velmi těšila. Zájem tomu samozřejmě odpovídá.

Fotogalerie

O návratu legendární sportovní značky a novodobé inkarnaci sporťáku, který znají i čeští pamětníci a rallyoví fanoušci (závodil s ním Vladimír Hubáček), se přitom mluvilo už hodně dlouho, zhruba deset let. Jenže původní plány zhatila finanční krize a pak se komplikací stalo partnerství s Caterhamem, se kterým měla být platforma pro novodobou „alpinku“ vyvíjena. Nakonec z této spolupráce sešlo a Renault si Alpine A110 připravil po svém. Ale i tak to (možná i kvůli nefungující spolupráci) od prvního konceptu do série trvalo pět let. Studii DeZir jsme totiž viděli už v roce 2012.

Novinka dostala hliníkovou platformu a z hliníku jsou také panely karoserie. Cílem je pochopitelně nízká hmotnost, která v případě novinky činí pouhých 1 080 kilogramů. Samozřejmým odznakem vozu je výrazná modrá barva odkazující na původní legendu, ale Alpina vystavuje i bílé a tmavě šedé provedení. A všem to opravdu sluší.

Mírným zklamáním může být pro fanoušky motorizace, slzu zamáčkne ten, kdo doufal v šestiválec. Alpine A110 nakonec dostane přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru, který má výkon 252 koní a točivý moment 320 Nm. Jde o zbrusu nový alianční motor. Na zadní kola se síla přenáší pomoci standardní sedmistupňové dvouspojkové převodovky, což může být pro puristy další krok, který se s nadšením nesetká.

Silný agregát a nízká hmotnost znamenají lákavou dynamiku, stovku zvládne A110 za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.

Za to ovšem bude muset zákazník pořádně zaplatit. Rozhodně nelze čekávat, že alpinka bude cenově dostupný sporťák. Toto není vůz typu Mazdy MX-5 či Toyoty GT-86, dokonce míří výše než třeba alianční Nissan 370z (jehož kariéra se chýlí ke konci a spekuluje se o nástupci v podobě crossoveru). Ono srovnání s Cayamanem a 4C z úvodu článku tak v podstatě platí i pro cenovku.

Nová francouzská značka, která bude v rámci aliance Renault-Nissan vystupovat samostatně, zatím oznámila cenu úvodní edice auta. To bude stát 58 500 eur, tedy v přepočtu asi 1 580 000 korun. Základní Porsche Cayman s vyšším výkonem (300 koní) a maximální rychlostí (275 km/h), ale vyšší hmotností a horší dynamikou (5,1 sekundy na stovku) vyjde nejméně na 1 470 000 korun. Cayman S, který zvládne stovku za 4,6 sekundy a má 350 koní, stojí minimálně 1 820 000 korun. A Alfa Romeo 4C vyjde na 1 800 000 korun. Alpinka tak nebude levná, ale zdá se, že ze soupeřů nejvýhodnější.

Úvodní edice Alpiny A110 bude vyrobena v 1 955 exemplářích a všechny už jsou prodány. V roce 2018 (to by se auto mohlo dostat i na český trh) pak bude v prodeji běžná verze, která by měla být o něco levnější než tato úvodní. Do budoucna je naopak ve hře i dražší verze RS, která by mohla výkon osmnáctistovky zvednout až na 300 koní.



Nejčtenější

Nejdůležitější citroën se povedl. Nové Berlingo je rodinný ideál

Nový Citröen Berlingo

Berlingo je přesně ten typ auta, nad kterým můžete ohrnovat nos, ale neskonalou praktičnost mu upřít nemůžete. Požitek...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Volkswagen pracuje na splnění emisních regulí, vyrobená auta zatím uloží

Parkoviště s vyrobenými vozy u továrny TPCA u Kolína

Téměř dostavěné letiště Willyho Brandta, které se nakonec možná bude muset zbořit a stavět znovu, teď našlo dočasné...

Další z rubriky

Čínu čeká vymírání automobilek, předpovídají experti

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Se 118 výrobci je Čína dost možná největší automobilovou velmocí současnosti, řada automobilek ale budou podle všeho...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Ronaldo teď konkuruje v Itálii papeži, ale taky se kvůli němu stávkuje

Cristiano Ronaldu z Realu Madrid se raduje z postupu do finále Ligy mistrů.

Stávkování je jedna z disciplin, ve které Italové vynikají. Poznal to každý, kdo se někdy třeba pokusil cestovat po...

Najdete na iDNES.cz