Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malá modrá alpinka se vrací, je stejně krásná jako babička

  13:13aktualizováno  13:13
Renault křísí už několik let dříve slavnou značku Alpine. Před zahájením slavného závodu v Le Mans představil koncept, který by měl být základem produkčního modelu. Designem odkazuje na legendární model.

Alpine Celebration | foto: Renault

Alpine byla malá francouzská značka, kterou v roce 1973 převzal Renault. Nejznámějším modelem byla Alpine A110 Berlinette. Malé a mrštné auto, které slavilo úspěchy i v závodech rally. Renault se snaží ikonickou značku už nějaký čas vzkřísit. Před třemi lety byl představen koncept Alpine A110-50 (více zde). Nyní Renault v rámci oslav 60. výročí značky představil koncept Alpine Celebration.

Fotogalerie

Jestliže koncept Alpine A110-50 byl vizí supersportu, koncept Celebration je oslavou (doslova v překladu) původního modelu A110. Tedy kompaktního sporťáčku. Tvary jsou věrné původnímu vozu, až jde o střechu, boční profil, nebo třeba i čtveřici předních svítilen. I když ty jsou u konceptu jen naznačené a zaslepené.

Koncept má stejně jako předešlá vize supersportu A110-50 atraktivní modrooranžové lakování. Na zádi najdeme přítlačné křídlo, vpředu v pravdě sportovní gril chladiče a vzadu difuzor. Přesné rozměry konceptu nejsou známé, podle fotografií by měl být koncept ale věrný předloze šedesátých let s velmi kompaktními rozměry.

Řada prvků vozu je z karbonu a tak by měla být hmotnost malá. Jaký motor má být v útrobách, Renault prozatím neupřesnil. Je ale celkem jasné, že koncept konečně poslouží jako základ pro mnoho let slibovaný produkční vůz. Ten se chystá pod interním označením AS1 (Alpine Sport 1).

Alpine A110

Alpine A110

Produkční vůz by měl vážit jen okolo 1 100 kilogramů a měl by mít pohon zadních kol. Motor nebude vzadu jako u předchůdce z šedesátých let ale uprostřed. Značka Alpine by měla být podle všeho na Renaultu samostatná, něco jako nově „odloučená“ značka DS v rámci koncernu PSA. Malý sporťáček Alpine by mohl být v produkční verzi představen možná už na jarním ženevském autosalonu.

Autor:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

BMW X3

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní...

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.