Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Altea, corolla verso a grandis: hodně vzdálení příbuzní

  14:03aktualizováno  14:03
Velkoprostorové víceúčelové vozy patří k nejvíce se rozvíjejícím segmentům automobilového trhu a poptávka po nich se neustále zvyšuje. Stoupající popularitě se řadu let těší i na našem trhu. Právě v těchto dnech přicházejí na náš trh tři nové vozy tohoto segmentu. Jeden zástupce z kraje toreadorů a dva automobily ze země vycházejícího slunce.

Nabídku "eM-Pé-Véček" obohatily hned tři nové modely. Mají shodnou základní koncepci, ale zároveň se od sebe velmi výrazně odlišují a osloví tedy i jinou část klientely.

Seat Altea
Temperamentní Španělka má velice kompaktní rozměry a je z trojice novinek nejmenší.

Na podvozku vozu nižší střední třídy spočívá silně emotivní karosérie s vyšší stavbou, která zajišťuje solidní vnitřní prostor pro přepravu pěti pasažérů.

Altea neoslní variabilitou vnitřního prostoru a v porovnání s konkurencí má v tomto ohledu velmi omezené možnosti.

Seat Altea - první jízdní dojmy

Jak tiskové materiály automobilky zdůrazňují, novinka Seatu není klasickým vozem kategorie MPV, nýbrž zástupcem altee na míru šitého segmentu MSV (Multi-Sport Vehicle). Malý tříramenný volant, krátká volící páka převodovky, anatomicky tvarované sedačky s dobrým bočním vedením a použitá moderní technika podtrhují sportovní ambice vozu stejně dobře jako design karosérie.

Přídi vozu dominují  úzké skupinové světlomety zasahující hluboko do úrovně předních blatníků, nárazník s mohutnými otvory pro přívod vzduchu k motoru a maska chladiče s výrazným logem automobilky. Oblý boční profil karoserie je příslibem velmi dobré aerodynamiky, velká plocha dveří je narušena mělkým prolisem probíhajícím od předních světlometů do poloviny zadních bočních dveří.

Motory
Zážehový čtyřválec 1,6i 16V (75kW/102 koní, 148 Nm)
Zážehový čtyřválec 2,0 FSI (110 kW/150 koni, 200 Nm)
Vznětový čtyřválec 1,9 TDI (77 kW/105 koní, 250 Nm)
Vznětový čtyřválec 2,0 TDI (103 kW/140 koní, 320 Nm)
Nejsvérázněji je řešena zadní část vozu. Neobvykle vysoko umístěné koncové světlomety mají poměrně malé rozměry a v poměru s masivní zádi působí trochu disproporčně, kompaktnímu MPV ale dodávají originální a velmi dramatické vzezření.

Nabídka pohonných jednotek zahrnuje dva zážehové a dva přeplňované vznětové agregáty, přenos hnací síly probíhá prostřednictvím pěti nebo šestistupňové manuální převodovky, šestistupňového automatu, nebo dvojspojkové převodovky DSG se shodným počtem převodů.

Seat Altea je vůz s velmi dynamickým charakterem, solidní základní výbavou, ucelenou paletou pohonných jednotek a převodovek, širokou nabídkou provedení, příznivou pořizovací cenou a vizáží odpovídající firemnímu sloganu: „Auto Emoción“.

Ceny

Seat Altea

1,6i od 469 900 Kč
2,0 FSI od 609 900 Kč
1,9 TDI od 529 900 Kč
2,0 TDI od 645 900 Kč
2,0 TDI DSG od 689 900 Kč

Toyota Corolla Verso
Podobně jako altea i corolla verso druhé generace je postavena na základech vozu nižší střední třídy, oproti španělskému MPV má však znatelně delší rozvor a je i nepatrně delší.

Na rozdíl od španělského zástupce, nabízí elegantní Japonka možnost převážet až sedm pasažérů (v závislosti na verzi), v této konfiguraci ale disponuje zavazadlovým prostorem miniaturních rozměrů. Design druhé generace je v porovnání s předchůdcem povedenější a má výrazně sportovnější ráz.

Přední část vozu je zdařilou kombinací elegance a dynamiky, svým vzhledem dobře zapadá mezi ostatní produkty značky. Při pohledu z boku zaujmou mohutně profilované lemy blatníků, svažující se linie střechy a negativní úhel sloupku C. Dominantou zádi vozu je pětihranné okno a nezvykle tvarované koncové světlomety kryté čirým plastem.

Motory
Zážehový čtyřválec 1,6 VVT-i

(81 kW/ 110 koní, 150 Nm)

Zážehový čtyřválec 1,8 VVT-i (95 kW/ 129 koní, 170 Nm)
Vznětový čtyřválec 2,0 D-4D (85 kW/ 116 koní, 280 Nm)
Nabídka pohonných jednotek zahrnuje dva osvědčené zážehové motory VVT-i a vznětový agregát vybavený systémem Common Rail. Standardně je verso spřaženo s manuální pětistupňovou převodovkou, silnější z benzínových motorů lze pořídit i s vícemódovou pětistupňovou převodovkou M-MT.

Standardní výbava vozu je na běžné úrovni, rozsáhlá je naopak výbava bezpečnostní. Verso lze pořídit ve třech stupních výbavy, mezi příplatkovými prvky stojí za pozornost multimediální centrum zábavy s přehrávačem DVD.

Velkoprostorová corolla staví na osvědčených základech. Je to elegantní vůz s pověstí výjimečné spolehlivosti, vůz s moderní technikou, vysokou mírou bezpečnosti, nadstandardně variabilním a pohledným interiérem, nadprůměrnou kvalitou zpracování, vyrovnanými jízdními vlastnostmi a odpovídající výbavou a cenou.

Ceny

Toyota Corolla Verso

1,6 VVT-i od 599 900 Kč
1,8 VVT-i od 695 900 Kč
2,0 D-4D od 669 900 Kč

Mitsubishi Grandis
MPV se třemi diamanty ve znaku je z trojice novinek suverénně největší a řadí se tak hrdě mezi vozy kategorie „Full MPV“, tedy automobilů, které jsou standardně schopny převážet sedm pasažérů aniž by byla nějak výrazně omezena velikost jejich zavazadlového prostoru.

Nástupce modelu Space Wagon ctí současnou designovou vlnu automobilky, má velmi agresivní příď s mohutnými sacími otvory a zajímavě řešenými světlomety šípovitého tvaru. Sportovní proporce vozu podtrhuje svažující se linie bočních oken, která v zadních partiích plynule navazuje na vertikálně umístěná koncová světla.

Motor
Zážehový čtyřválec 2,4 MIVEC

(121 kW/ 165 koní, 217 Nm)

Pod kapotou nového Mitsubishi se zatím ukrývá pouze zážehový čtyřválec 2,4 MIVEC známý z modelu outlander, v polovině příštího roku by měl nabídku doplnit i přeplňovaný vznětový čtyřválec s plánovaným výkonem 140 koní. Grandis je standardně dodávaný s mechanickou pětistupňovou převodovkou, samočinná převodovka je montována za příplatek.

Standardní výbava vozu je bohatá, s ohledem na téměř milionovou cenu vozu ale nevybočuje z průměru dané kategorie.

Mitsubishi Grandis boduje velikostí vnitřního prostoru, sportovně elegantním designem karosérie, bohatou standardní výbavou a zajímavou variabilitou. Jeho šance na komerční úspěch ale citelně oslabuje pouze jediná pohonná jednotka v nabídce,  jedna úroveň výbavy a vysoká pořizovací cena.

Ceny

Mitsubishi Grandis

2,4 MIVEC od 975 000 Kč

Nová MPVčka v číslech

Seat Altea

Toyota Corolla Verso

Mitsubishi Grandis

počet pasažérů

5

5/7

7

délka (mm)

4280

4360

4765

šířka (mm)

1768

1770

1795

výška (mm) 

1568

1620

1655

rozvor (mm)

2578

2750

2830

pohotovostní hmotnost (kg)

1320-1537

1347-1495

1645

celková hmotnost (kg)

1920-2065

2035-2140

2250

objem zavazadlového prostoru (l)

409

397(63)-1563

320-1545

max. rychlost (km/h)

181-206

175-195

200

zrychlení 0-100 km/h (s)

9,6-12,8

10,8-12,7

10,0

Výbava
Čelní airbagy

ano

ano

ano

Boční airbagy vpředu / vzadu

ano/ne

ano/ne

ano/ne

Okenní airbagy vpředu / vzadu

ano/ne

ano/ano

ano/ano

Kolenní airbag

ne

ano

ne

ABS / ESP / ASR

ano/ne/ano

ano/ne/ne

ano/ne/ne

Klimatizace / automatická

ne/ne

ano/ne

ano/ano

Kola z lehkých slitin

ne

ne

ano 17 palců

Přední mlhová světla

ne

ne

ano

El. ovládaná přední / zadní okna

ano/ne

ano/ne

ano/ano

El. ovládaná vnější zpět. zrcátka

ne

ano

ano

Centrální zamykání / dálkově ovl

ano/ano

ano/ano

ano/ano

Tempomat

ne

ne

ano

Palubní počítač

ne

ano

ano

Autorádio

ne

CD+6 repro

CD+4 repro

Záruka (roky)

2

3

3

V české republice se loni prodalo 7946 vozů segmentu MPV, což z hlediska celkového trhu představuje zhruba pětiprocentní podíl na trhu. Podobný procentuální podíl lze očekávat i v roce letošním. Za první čtyři měsíce roku 2004 se u nás prodalo 2204 nových automobilů kategorie MPV. Leaderem na trhu s velkoprostorovými vozy je v naší republice francouzská automobilka Renault, která má nejen dlouholetou tradici ve výrobě takto koncipovaných automobilů, ale v současné době i nejširší nabídku. Konkurenční boj neustále přiostřuje.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.