Nabídku "eM-Pé-Véček" obohatily hned tři nové modely. Mají shodnou základní koncepci, ale zároveň se od sebe velmi výrazně odlišují a osloví tedy i jinou část klientely.
Seat Altea
Temperamentní Španělka má velice kompaktní rozměry a je z trojice novinek nejmenší.
Na podvozku vozu nižší střední třídy spočívá silně emotivní karosérie s vyšší stavbou, která zajišťuje solidní vnitřní prostor pro přepravu pěti pasažérů.
Altea neoslní variabilitou vnitřního prostoru a v porovnání s konkurencí má v tomto ohledu velmi omezené možnosti.
Přídi vozu dominují úzké skupinové světlomety zasahující hluboko do úrovně předních blatníků, nárazník s mohutnými otvory pro přívod vzduchu k motoru a maska chladiče s výrazným logem automobilky. Oblý boční profil karoserie je příslibem velmi dobré aerodynamiky, velká plocha dveří je narušena mělkým prolisem probíhajícím od předních světlometů do poloviny zadních bočních dveří.
Motory | |
Zážehový čtyřválec 1,6i 16V | (75kW/102 koní, 148 Nm) |
Zážehový čtyřválec 2,0 FSI | (110 kW/150 koni, 200 Nm) |
Vznětový čtyřválec 1,9 TDI | (77 kW/105 koní, 250 Nm) |
Vznětový čtyřválec 2,0 TDI | (103 kW/140 koní, 320 Nm) |
Nabídka pohonných jednotek zahrnuje dva zážehové a dva přeplňované vznětové agregáty, přenos hnací síly probíhá prostřednictvím pěti nebo šestistupňové manuální převodovky, šestistupňového automatu, nebo dvojspojkové převodovky DSG se shodným počtem převodů.
Seat Altea je vůz s velmi dynamickým charakterem, solidní základní výbavou, ucelenou paletou pohonných jednotek a převodovek, širokou nabídkou provedení, příznivou pořizovací cenou a vizáží odpovídající firemnímu sloganu: „Auto Emoción“.
Ceny
Seat Altea | |
1,6i | od 469 900 Kč |
2,0 FSI | od 609 900 Kč |
1,9 TDI | od 529 900 Kč |
2,0 TDI | od 645 900 Kč |
2,0 TDI DSG | od 689 900 Kč |
Toyota Corolla Verso
Podobně jako altea i corolla verso druhé generace je postavena na základech vozu nižší střední třídy, oproti španělskému MPV má však znatelně delší rozvor a je i nepatrně delší.
Na rozdíl od španělského zástupce, nabízí elegantní Japonka možnost převážet až sedm pasažérů (v závislosti na verzi), v této konfiguraci ale disponuje zavazadlovým prostorem miniaturních rozměrů. Design druhé generace je v porovnání s předchůdcem povedenější a má výrazně sportovnější ráz.
Přední část vozu je zdařilou kombinací elegance a dynamiky, svým vzhledem dobře zapadá mezi ostatní produkty značky. Při pohledu z boku zaujmou mohutně profilované lemy blatníků, svažující se linie střechy a negativní úhel sloupku C. Dominantou zádi vozu je pětihranné okno a nezvykle tvarované koncové světlomety kryté čirým plastem.
Motory | |
Zážehový čtyřválec 1,6 VVT-i |
(81 kW/ 110 koní, 150 Nm) |
Zážehový čtyřválec 1,8 VVT-i | (95 kW/ 129 koní, 170 Nm) |
Vznětový čtyřválec 2,0 D-4D | (85 kW/ 116 koní, 280 Nm) |
Standardní výbava vozu je na běžné úrovni, rozsáhlá je naopak výbava bezpečnostní. Verso lze pořídit ve třech stupních výbavy, mezi příplatkovými prvky stojí za pozornost multimediální centrum zábavy s přehrávačem DVD.
Velkoprostorová corolla staví na osvědčených základech. Je to elegantní vůz s pověstí výjimečné spolehlivosti, vůz s moderní technikou, vysokou mírou bezpečnosti, nadstandardně variabilním a pohledným interiérem, nadprůměrnou kvalitou zpracování, vyrovnanými jízdními vlastnostmi a odpovídající výbavou a cenou.
Ceny
Toyota Corolla Verso | |
1,6 VVT-i | od 599 900 Kč |
1,8 VVT-i | od 695 900 Kč |
2,0 D-4D | od 669 900 Kč |
Mitsubishi Grandis
MPV se třemi diamanty ve znaku je z trojice novinek suverénně největší a řadí se tak hrdě mezi vozy kategorie „Full MPV“, tedy automobilů, které jsou standardně schopny převážet sedm pasažérů aniž by byla nějak výrazně omezena velikost jejich zavazadlového prostoru.
Nástupce modelu Space Wagon ctí současnou designovou vlnu automobilky, má velmi agresivní příď s mohutnými sacími otvory a zajímavě řešenými světlomety šípovitého tvaru. Sportovní proporce vozu podtrhuje svažující se linie bočních oken, která v zadních partiích plynule navazuje na vertikálně umístěná koncová světla.
Motor | |
Zážehový čtyřválec 2,4 MIVEC |
(121 kW/ 165 koní, 217 Nm) |
Standardní výbava vozu je bohatá, s ohledem na téměř milionovou cenu vozu ale nevybočuje z průměru dané kategorie.
Mitsubishi Grandis boduje velikostí vnitřního prostoru, sportovně elegantním designem karosérie, bohatou standardní výbavou a zajímavou variabilitou. Jeho šance na komerční úspěch ale citelně oslabuje pouze jediná pohonná jednotka v nabídce, jedna úroveň výbavy a vysoká pořizovací cena.
Ceny
Mitsubishi Grandis | |
2,4 MIVEC | od 975 000 Kč |
Nová MPVčka v číslech
Seat Altea |
Toyota Corolla Verso |
Mitsubishi Grandis | |
počet pasažérů |
5 |
5/7 |
7 |
délka (mm) |
4280 |
4360 |
4765 |
šířka (mm) |
1768 |
1770 |
1795 |
výška (mm) |
1568 |
1620 |
1655 |
rozvor (mm) |
2578 |
2750 |
2830 |
pohotovostní hmotnost (kg) |
1320-1537 |
1347-1495 |
1645 |
celková hmotnost (kg) |
1920-2065 |
2035-2140 |
2250 |
objem zavazadlového prostoru (l) |
409 |
397(63)-1563 |
320-1545 |
max. rychlost (km/h) |
181-206 |
175-195 |
200 |
zrychlení 0-100 km/h (s) |
9,6-12,8 |
10,8-12,7 |
10,0 |
Výbava | |||
Čelní airbagy |
ano |
ano |
ano |
Boční airbagy vpředu / vzadu |
ano/ne |
ano/ne |
ano/ne |
Okenní airbagy vpředu / vzadu |
ano/ne |
ano/ano |
ano/ano |
Kolenní airbag |
ne |
ano |
ne |
ABS / ESP / ASR |
ano/ne/ano |
ano/ne/ne |
ano/ne/ne |
Klimatizace / automatická |
ne/ne |
ano/ne |
ano/ano |
Kola z lehkých slitin |
ne |
ne |
ano 17 palců |
Přední mlhová světla |
ne |
ne |
ano |
El. ovládaná přední / zadní okna |
ano/ne |
ano/ne |
ano/ano |
El. ovládaná vnější zpět. zrcátka |
ne |
ano |
ano |
Centrální zamykání / dálkově ovl |
ano/ano |
ano/ano |
ano/ano |
Tempomat |
ne |
ne |
ano |
Palubní počítač |
ne |
ano |
ano |
Autorádio |
ne |
CD+6 repro |
CD+4 repro |
Záruka (roky) |
2 |
3 |
3 |
V české republice se loni prodalo 7946 vozů segmentu MPV, což z hlediska celkového trhu představuje zhruba pětiprocentní podíl na trhu. Podobný procentuální podíl lze očekávat i v roce letošním. Za první čtyři měsíce roku 2004 se u nás prodalo 2204 nových automobilů kategorie MPV. Leaderem na trhu s velkoprostorovými vozy je v naší republice francouzská automobilka Renault, která má nejen dlouholetou tradici ve výrobě takto koncipovaných automobilů, ale v současné době i nejširší nabídku. Konkurenční boj neustále přiostřuje.