Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Amarok: silák z Buenos Aires, který odveze všechno

aktualizováno 
Volkswagen vstoupil do kategorie "tunových" pick-upů s atraktivním modelem Amarok. Novinky, která se bude vyrábět v Jižní Americe, se dočkají i zákazníci v Evropě.

Volkswagen Amarok | foto: VW

Amarok je prvním německým pick-upem jednotunové třídy a čtvrtou modelovou řadou užitkových Volkswagenů. S délkou 5,25 metru to je pořádný kus auta. Amarok bude existovat nejprve se čtyřdveřovou dvojitou kabinou, jednoduchá se objeví až v první polovině roku 2011.

Nákladový prostor nového německého pick-upu nabídne největší rozměry ve své třídě. Plocha korby, která se nachází 525 milimetrů nad vozovkou, má velikost 2,52 metru čtverečního. Na korbu se tak vejde europaleta i na šířku. Nový pick-up toho dokáže odvézt docela dost: užitečné zatížení činí až 1,15 tuny a připojit lze až 2,8 tuny vážící přívěs.

Volkswagen Amarok

Pick-up Amarok bude mít tři varianty pohonu. Základ bude tvořit verze s pohonem zadních kol a na výběr  budou dvě varianty čtyřkolek 4MOTION. První je verze se zapínatelným pohonem 4x4, druhé provedení má stálý pohon všech čtyř kol.

O pohon se postarají dva dvoulitrové čtyřválcové turbodiesly TDI. Výkonnější verze s vstřikováním paliva common-rail a dvoustupňovým přeplňováním nabídne maximální výkon 120 kW. Točivý moment dosahuje vrcholu 400 Nm při 1500 otáčkách za minutu. Výkonnější amarok má kombinovanou spotřebu 7,8 litru nafty na 100 km.

Volkswagen Amarok

Základní pohonnou jednotkou, která bude k dispozici až v polovině příštího roku, je motor TDI s maximálním výkonem 90 kW a točivým momentem 340 Nm (2000 otáček za minutu). Slabší pohonná jednotka zaručuje kombinovanou spotřebu 7,6 litrů nafty na 100 km a ekology potěší emise pod 200 gramů CO2 na kilometr jízdy. Oba motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou.

V prodeji budou tři stupně výbavy (základní, Trendline a Highline), z nichž ta nejvyšší nabídne chromované doplňky, rozšířené podběhy kol, až sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, kožené doplňky, automatickou klimatizaci nebo špičkový audiosystém.

V základní výbavě všech verzí jsou asistenční systémy ABS, ASR, elektronická uzávěrka diferenciálu EDL a ESP s asistentem pro rozjezd do kopce. Na přání se dodává speciální systém, který udržuje konstantní rychlost do 30 km/h při sjíždění svahů.

Amarok, který se bude vyrábět poblíž argentinského Buenos Aires, se nejprve začne prodávat v Jižní Americe. Na tamní trhy nový pick-up vstoupí již počátkem příštího roku. Dočkají se však i evropští zákazníci, počkat si však musí do druhé poloviny roku 2010.

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.