Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok | foto: VW

Amarok: silák z Buenos Aires, který odveze všechno

  • 44
Volkswagen vstoupil do kategorie "tunových" pick-upů s atraktivním modelem Amarok. Novinky, která se bude vyrábět v Jižní Americe, se dočkají i zákazníci v Evropě.

Amarok je prvním německým pick-upem jednotunové třídy a čtvrtou modelovou řadou užitkových Volkswagenů. S délkou 5,25 metru to je pořádný kus auta. Amarok bude existovat nejprve se čtyřdveřovou dvojitou kabinou, jednoduchá se objeví až v první polovině roku 2011.

Nákladový prostor nového německého pick-upu nabídne největší rozměry ve své třídě. Plocha korby, která se nachází 525 milimetrů nad vozovkou, má velikost 2,52 metru čtverečního. Na korbu se tak vejde europaleta i na šířku. Nový pick-up toho dokáže odvézt docela dost: užitečné zatížení činí až 1,15 tuny a připojit lze až 2,8 tuny vážící přívěs.

Volkswagen Amarok

Pick-up Amarok bude mít tři varianty pohonu. Základ bude tvořit verze s pohonem zadních kol a na výběr  budou dvě varianty čtyřkolek 4MOTION. První je verze se zapínatelným pohonem 4x4, druhé provedení má stálý pohon všech čtyř kol.

O pohon se postarají dva dvoulitrové čtyřválcové turbodiesly TDI. Výkonnější verze s vstřikováním paliva common-rail a dvoustupňovým přeplňováním nabídne maximální výkon 120 kW. Točivý moment dosahuje vrcholu 400 Nm při 1500 otáčkách za minutu. Výkonnější amarok má kombinovanou spotřebu 7,8 litru nafty na 100 km.

Volkswagen Amarok

Základní pohonnou jednotkou, která bude k dispozici až v polovině příštího roku, je motor TDI s maximálním výkonem 90 kW a točivým momentem 340 Nm (2000 otáček za minutu). Slabší pohonná jednotka zaručuje kombinovanou spotřebu 7,6 litrů nafty na 100 km a ekology potěší emise pod 200 gramů CO2 na kilometr jízdy. Oba motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou.

V prodeji budou tři stupně výbavy (základní, Trendline a Highline), z nichž ta nejvyšší nabídne chromované doplňky, rozšířené podběhy kol, až sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, kožené doplňky, automatickou klimatizaci nebo špičkový audiosystém.

V základní výbavě všech verzí jsou asistenční systémy ABS, ASR, elektronická uzávěrka diferenciálu EDL a ESP s asistentem pro rozjezd do kopce. Na přání se dodává speciální systém, který udržuje konstantní rychlost do 30 km/h při sjíždění svahů.

Amarok, který se bude vyrábět poblíž argentinského Buenos Aires, se nejprve začne prodávat v Jižní Americe. Na tamní trhy nový pick-up vstoupí již počátkem příštího roku. Dočkají se však i evropští zákazníci, počkat si však musí do druhé poloviny roku 2010.