Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Amarok: silný kamarád Eskymáka

aktualizováno 
Nový terénní pick-up opustí doupě volkswagenů příští rok. Bílá novinka chce uspět na trzích celé zeměkoule; s výběrem jejího jména si tedy ve Wolfsburgu opravdu pohráli.

Volkswagen Amarok | foto: Volkswagen

Vlk, který miluje kameny

Wolfsburg je hlavně rodištěm volkswagenů, jméno tohoto města uprostřed Německa by se dalo také přeložit jako "vlčí hrad". A nový pick-up značky Volkswagen se jmenuje Amarok, což v jazyku Inuitů, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku, znamená vlk. Vlk je podle nich symbolem síly a vytrvalosti. 

Aby toho nebylo málo, má automobilka v rukávu ještě další vysvětlení: "Amarok v románských jazycích, kterými se mluví na hlavních očekávaných odbytištích vozu v Brazílii a Argentině, znamená ‚ten, který miluje kameny‘," uvádí v povídání o robustní novince. Víc než rozbor jména prozatím ale značka bohužel neprozradila.

Volkswagen Amarok

Do Evropy vlci přitáhnou za rok

Jako koncept byl amarok k vidění loni na autosalonu užitkových aut v Hannoveru, sériová podoba nového pick-upu bude odhalena na podzim tohoto roku. Uvedení na jihoamerický trh je naplánováno na jaro roku 2010, do Evropy přijde "vlk" během příštího léta. Vyrábět se bude v Argentině v továrně Pacheco u Buenos Aires.

S novinkou hodlá Volkswagen vstoupit do nového segmentu, který v současné době ovládají zejména japonští výrobci.

Amarok bude uveden na trh jako pick-up s dvojkabinou a s pohonem všech kol, verze s jednoduchou kabinou přibude do nabídky později. O pohon se bude starat nová generace turbodieselů TDI s přímým vstřikováním paliva common rail, víc se prozatím neví.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3 3,0 xDRIVE AT 190 kW
BMW X3 3,0 xDRIVE AT 190 kW

r.v. 2011, naj. 102 669 km, diesel
649 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.