Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ambiciózní dorostenec: První kilometry s Peugeotem 207

  19:10aktualizováno  19:10
Největší evropský bestseller posledních let, se po osmi letech výroby dočkal nástupce, Peugeot 206 ale na věčnost neodchází. Nová "dvěstěsedmička" oproti předchůdci dorostla nejen rozměry, ale i výbavou a cenou, výrobce tedy dospěl k názoru, že je na trhu místo pro oba modely. Je tomu skutečně tak, nebo se francouzská automobilka nechala unést komerčním úspěchem. Jaké je vlastně nové lvíče?

Peugeot 207 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Peugeot 206 se od roku 1998 pravidelně umisťoval na předních příčkách evropských prodejních statistik.

Šestkrát v řadě se stal nejprodávanějším automobilem segmentu B, třikrát v řadě byl neprodávanější napříč všemi kategoriemi.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Peugeot 207 www.automodul.cz

Podobného úspěchu dosáhlo sympatické lvíče i na našem trhu. Jen od roku 2002 bylo třikrát nejprodávanějším importovaným malým vozem a za stejné období si jej pořídilo téměř 16 tisíc českých zákazníků. Nová "dvěstěsedmička" hodlá pochopitelně na úspěchy navázat. Jaké jsou její zbraně?

Velikost a bezpečnost: Do boje s konkurenty připraven

Trendem posledních let je výrazné zvětšování kdysi malých vozů. Důvodů je hned několik. Automobily segmentu B ve státech s menší kupní silou obyvatelstva často plní úlohu rodinného vozu. Na druhé straně se výrobci snaží zajistit u malých automobilů bezpečnost na úrovni větších sourozenců.

Peugeot 207 jde v obou ohledech s dobou. Oproti předchůdci vyrostl velmi výrazně. Na délku měří 4030mm (+208mm), na šířku 1720mm (+47mm) a na výšku 1472mm (+40mm). Zásadního prodloužení doznal také rozvor a to o celých 98mm (2540mm), očividně delší je i přední převis, který má za úkol ochránit posádku v případě kolize.

V nedávných nárazových testech společnosti EuroNCAP získal model 207 plné pětihvězdičkové hodnocení při čelním střetu a neméně příznivé výsledky v ostatních zkouškách, úsilí výrobce se tedy vyplatilo.

Peugeot 207

Design: Na první pohled dravec

Zatímco usměvavý předchůdce byl typicky ženskou záležitostí, "dvěstěsedmička" má předpoklady nalákat i část mužské populace. Přestože základní tvary a silueta vozu jsou velmi podobné, delší přední převis a začlenění nové firemní identity dodalo vozu dynamický, skoro až agresivní vzhled (v testovaném provedení Sporty navíc podpořený odlišně tvarovaným předním nárazníkem).

Nejvýraznější jsou jednoznačně přední partie s mohutným nárazníkem, ve kterém nechybí již tradiční sací otvor obřích rozměrů. Sportovní vzhled vkusně dotvářejí o poznání větší světlomety a kapota s prolisem ve tvaru písmene V.

Z bočního pohledu je patrné, že zásadní proměnou prošla pouze přední část, drobných změn doznala stylistika v oblasti lemů blatníků, pod kterými se nyní ukrývají kola s minimální velikostí 15 palců. I v zadních partiích lze vypozorovat velkou příbuznost s předchůdcem, alespoň po stránce designu. Podobné jsou i sdružené světlomety, které mají rafinovanější tvar a výrazně modernější grafiku.

Stejně jako u "dvěstěšestky" i v případě nového Peugeotu 207 lze s čistým svědomím říci, že hlavní zbraní vozu bude pohledná karoserie, jejíž vzhled podtrhuje množství atraktivních odstínů laku.

Interiér: Hodnotnější provedení a více prostoru

Vnitřní prostor se změnil od základu, což vozu velmi prospělo. V interiéru našly uplatnění plastové materiály s výrazně hodnotnější vzhledem a povrchem, minimálně o třídu se také zlepšila kvalita řemeslného zpracování.

Pojetí vnitřního prostoru se více přiblížilo většímu sourozenci, modelu 307 a to nejen díky podobnému stylingu, ale i zásluhou použití unifikovaných ovladačů. Sedadla jsou pevnější ale velmi příjemná, o několik centimetrů delší opěradla by jim však neuškodila.

Ideální pozici nalezne ve voze řidič velmi snadno, sedalo i volant lze nastavit v širokém rozmezí. Ergonomie ovládacích prvků nevybočuje z průměru, trochu obtížnější je na první pohled orientace v příplatkovém navigačním systému.

Ze zvětšení vnějších rozměrů nejvíce profitují cestující na předních sedadlech. Zatímco u předchůdce byl prostor vpředu stísněný, novinka patří v tomto ohledu na špičku segmentu.

Peugeot 207

Vzadu se toho podle očekávání příliš nezměnilo, i nadále budou mít urostlejší osoby problémy v oblasti hlavy a kolen, pro přepravu dětských pasažérů je zde místa dostatek.

Zavazadlový prostor získal k dobru 25 litrů objemu a svou velikostí se řadí do průměru (mezi fabii a nové punto), totéž lze říci o jeho přístupnosti a využitelnosti. Po sklopení opěradel zadních sedadel vznikne ložná plocha s kapacitou 923 litrů, minusem je nepraktický schod.

Jízda: Příjemné překvapení v mnoha ohledech

Zkoumaným exemplářem se v našem případě stal Peugeot 207 s motorem 1,6 HDI. Vznětová šestnáctistovka slibuje solidní papírové hodnoty, dynamika u nezajetého agregátu ale nesplnila očekávání.

Překvapeni naopak přineslo chování pohonné jednotky, obzvláště pak výborně potlačený turboefekt, chuť s jakou se motor žene do otáček a v neposlední řadě i zvukový projev. Za zmínku také stojí příkladné odhlučnění prostoru pro posádku. Trochu silněji proniká do interiéru pouze motor vytočený do horního pole otáčkoměru.

Jízdní vlastnosti doznaly mimořádného kvalitativního skoku, přestože se jedná o stejnou konstrukci podvozku jakou byl vybaven předchůdce. Významnou měrou k tomu přispěly o poznání dospělejší proporce vozu, především pak prodloužení rozvoru.

Naladění je o poznání tužší, ale přesto poměrně komfortní, "dvěstěsedmička" se o poznání méně naklání a i při dynamickém stylu jízdy udržuje řidičem zvolenou stopu. Chování lze hodnotit jako dobře předvídatelné, ani panické brzdění jej příliš nevyvedlo z rovnováhy. Směrová stabilita je velmi dobrá.

Řazení - respektive jeho přesnost - patří k nejslabším článkům nového peugeotu, oproti předchůdci lze však pocítit určité zlepšení. Řízení vybavené novým elektrickým posilovačem reaguje spolehlivě, při pomalé jízdě a parkovacích manévrech je ovládání záležitostí jednoho prstu, s narůstající rychlostí znatelně tuhne, příliš informací od vozovky k rukám řidiče ale nepřináší. Brzdy reagují rychle, překvapivě razantně a bez výrazně slábnoucího účinku.

Peugeot 207Peugeot 207

Cena: 207 se nehodlá podbízet

Stejně jako předchozí generace, i nová "dvěstěsedmička" se nehodlá zákazníkům podbízet cenou. Současná diference mezi oběma modely činí 60 000 Kč, což pro část potenciálních zákazníků nemusí být zanedbatelná částka. V porovnání s nejnovějšími konkurenty (Clio, Grande Punto) je základní cena "dvěstěsedmičky" o 20 tisíc vyšší.

Závěrem

Peugeot 207 oproti předchůdci nejen povyrostl, ale výrazně posílil i v oblasti konstrukce podvozku a kvality řemeslného zpracování. Vynikající prodejní úspěchy předchozí generace byly pro francouzského výrobce výzvou.

Zda se splní očekávání ukáže čas, pohled do ceníků ale nasvědčuje, že výrobci sebevědomí nechybí. Konkurence je v daném segmentu obrovská. Vedle atraktivního punta, elegantního clia, dlouho očekávané corsy koncernového trojlístku ibiza, polo, fabia musí nová "dvěstěsedmička" čelit více než desítce dalších vozů.

výkon (kW/k)

kroutící mom. (Nm)

zrychlení 0-100 km/h (s)

max. rychl. (km/h)

prům. spotř. (l)

1,4

54/74

118

15,6

167

6,3

1,4 16V

65/89

133

12,7

180

6,4

1,6 16V

80/110

147

10,6

194

7,0

1,6 16V

údaje prozatím nejsou k dispozici

1,4 HDI

50/68

160

11,5

166

4,5

1,6 HDI

66/90

215

11,5

182

4,5

1,6 HDI

80/110

240

10,1

193

4,8

Výbava: solidní základ,
ale příliš drahý komfort

Peugeot 207 v základním provedení Urban obsahuje: čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech (vpředu s přepínači), protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil (EVA), elektrický posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, příprava na rádio + 4 repro, 2 úchyty pro dětskou sedačku systému Isofix, tónovaná skla, atd.
Výbava Trendy zahrnuje navíc: hlavové airbagy, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s přehrávačem CD a ovládáním na volantu, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, výškově a osově nastavitelné přední opěrky hlavy, atd.
Výbava Premium zahrnuje navíc: automatickou dvouzónovou klimatizaci, osvěžovač vzduchu, sportovní kůží obšitý volant, přední loketní opěrku, síťku k uchycení zavazadel, informační displej typu C, atd.
Výbava Sporty zahrnuje navíc: kola z lehkých slitin o rozměru 15", manuální klimatizaci, sportovní sedačky,
Výbava GT zahrnuje navíc: stabilizační systém (ESP), protiprokluzový systém (ASR), systém kontroly tlaku v pneumatikách, alarm s funkcí superzamykání, automatické stěrače, el. ovládání zadních oken (5D), polokožené čalounění, panoramatické střešní okno, atd.
Obzvláště nároční zákazníci mohou vybírat z obsáhlého seznamu příplatkových prvků výbavy.

Motor

Urban

Trendy

Premium
/Sporty

GT

1.4* (3D)

299 900

324 900

1.4* (5D)

314 900

339 900

1.4 16V (3D)

317 900

342 900

1.4 16V (5D)

332 900

357 900

407 900

1.6 16V (5D)

427 900

1.6 16V 150 k* (3D)

nest.

1.4 HDI (3D)

345 900

370 900

1.4 HDI (5D)

360 900

385 900

1.6 HDI (5D)

420.900

470.900

1.6 HDI
110 k (3D)

570 900

1.6 HDI
110 k (5D)

510 900

585 900

* k dispozici od podzimu 2006

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

Ford Fiesta ST

Fiesta ST patří mezi nasupenými nákupními taškami k těm nejzábavnějším. Dnes jsou právě malá auta, která vykrmili...

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Najdete na iDNES.cz