Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ambiciózní Peugeot 208 se ukazuje světu. Láká na malý volant

aktualizováno 
Malé peugeoty, to je mezi řidiči pojem. Už od dob legendární "dvěstěpětky" co generace, to originál a obrovský prodejní úspěch francouzské značky. Nová "dvěstěosmička" nemá tedy vůbec jednoduchý úkol.

Peugeot 208 | foto: Peugeot

Na jaře 2012 dorazí Peugeot 208 prozatím ve tří a pětidveřovém provedení, premiéra je naplánovaná na začátek března na autosalon do Ženevy. Tradiční hatchback ale určitě doplní ještě aspoň kombík a kabriolet.

Fotogalerie

Projekt A9, jak byl označený ve střežených vývojových centrech, má být pro Peugeot přelomový, holedbá se francouzská značka. "Myslím, že budeme rozlišovat dobu před a po 208. Tento model znamená pro Peugeot opravdu novou, určující etapu," říká Alain Tranzer, ředitel projektu nového masového peugeotu, který má znovu ambice stát se ikonou své doby. Nová 208 se má podle plánů Peugeotu stát nejprodávanějším modelem značky.

Oproti dosavadním zvyklostem se v případě "dvěstěosmičky" nenafukovalo ve srovnání s předchůdcem. Naopak, novinka je menší než stávající "dvěstěsedmička". "V porovnání s modelem 207 jsme chtěli vůz, který bude mít menší vnější rozměry a bude větší uvnitř," vysvětluje Christophe Clochard, jeden z vedoucích projektu A9.

Nejlehčí verze 208 váží 975 kg, přičemž v průměru má řada 208 o 110 kg nižší hmotnost než Peugeot 207 a největší rozdíl činí až 173 kg. Karoserie je o sedm centimetrů kratší a o jeden centimetr nižší, ale třeba pro nohy na zadních sedadlech je o pět centimetrů místa víc. O patnáct litrů větší je oproti předchůdci také kufr.

Energií nabitá koule

"Síla vozu 208 spočívá v jeho stylu: je to energií nabitá koule. Tento vůz má předpoklady, aby se líbil všem, aniž by se musel sklánět ke kompromisům. Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší bez ohledu na kulturní a společenské souvislosti," básní o novém peugeotu šéfdesignér značky Gilles Vidal.

Peugeot 208

Peugeot 208

Všechno na tomhle peugeotu má být nové, jiné, do detailu propracované. Řidiči vrazili konstruktéři do ruky volant se zmenšeným průměrem, který si prý při vývoji všichni chválili. Před očima má šofér head-up displej promítající potřebné provozní údaje do zorného pole a uprostřed přístrojovky velký dotykový displej.

Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km a emise CO² 87 g/km, přičemž u žádného motoru emise nepřekročí hodnotu 99 g.

Peugeot 208 přivede na trh i nové tříválcové benziňáky 1,0 a 1,2 VTi. Ten slabší má vystačit se 4,3 litry paliva na sto kilometrů.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.