Peugeot 208

Peugeot 208 | foto: Peugeot

Ambiciózní Peugeot 208 se ukazuje světu. Láká na malý volant

  • 57
Malé peugeoty, to je mezi řidiči pojem. Už od dob legendární "dvěstěpětky" co generace, to originál a obrovský prodejní úspěch francouzské značky. Nová "dvěstěosmička" nemá tedy vůbec jednoduchý úkol.

Na jaře 2012 dorazí Peugeot 208 prozatím ve tří a pětidveřovém provedení, premiéra je naplánovaná na začátek března na autosalon do Ženevy. Tradiční hatchback ale určitě doplní ještě aspoň kombík a kabriolet.

Projekt A9, jak byl označený ve střežených vývojových centrech, má být pro Peugeot přelomový, holedbá se francouzská značka. "Myslím, že budeme rozlišovat dobu před a po 208. Tento model znamená pro Peugeot opravdu novou, určující etapu," říká Alain Tranzer, ředitel projektu nového masového peugeotu, který má znovu ambice stát se ikonou své doby. Nová 208 se má podle plánů Peugeotu stát nejprodávanějším modelem značky.

Oproti dosavadním zvyklostem se v případě "dvěstěosmičky" nenafukovalo ve srovnání s předchůdcem. Naopak, novinka je menší než stávající "dvěstěsedmička". "V porovnání s modelem 207 jsme chtěli vůz, který bude mít menší vnější rozměry a bude větší uvnitř," vysvětluje Christophe Clochard, jeden z vedoucích projektu A9.

Nejlehčí verze 208 váží 975 kg, přičemž v průměru má řada 208 o 110 kg nižší hmotnost než Peugeot 207 a největší rozdíl činí až 173 kg. Karoserie je o sedm centimetrů kratší a o jeden centimetr nižší, ale třeba pro nohy na zadních sedadlech je o pět centimetrů místa víc. O patnáct litrů větší je oproti předchůdci také kufr.

Energií nabitá koule

"Síla vozu 208 spočívá v jeho stylu: je to energií nabitá koule. Tento vůz má předpoklady, aby se líbil všem, aniž by se musel sklánět ke kompromisům. Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší bez ohledu na kulturní a společenské souvislosti," básní o novém peugeotu šéfdesignér značky Gilles Vidal.

Peugeot 208

Všechno na tomhle peugeotu má být nové, jiné, do detailu propracované. Řidiči vrazili konstruktéři do ruky volant se zmenšeným průměrem, který si prý při vývoji všichni chválili. Před očima má šofér head-up displej promítající potřebné provozní údaje do zorného pole a uprostřed přístrojovky velký dotykový displej.

Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km a emise CO² 87 g/km, přičemž u žádného motoru emise nepřekročí hodnotu 99 g.

Peugeot 208 přivede na trh i nové tříválcové benziňáky 1,0 a 1,2 VTi. Ten slabší má vystačit se 4,3 litry paliva na sto kilometrů.