Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američané kritizují terénní vozy

aktualizováno 
Ve Spojených státech se offroady těší velkému zájmu motoristů, a proto se tamní nezávislé organizace zaměřují na jejich crash - testy.
testy. Programem NCAP (New Cars Assesment Program) se v Americe zabývá Institut pro silniční bezpečnost, který v posledních zkouškách prokázal malou bezpečnost Fordu Maverick a Mazdy Tribute při čelním nárazu. Jedná se o shodné automobily, z nichž japonský Tribute prodávají prodejci Mazdy i v Česku. Za špatným hodnocením těchto americko-japonských dvojčat stojí nedobrá ochrana řidičových dolních končetin. Stejně nedostatečné hodnoceni si mezi terénními vozy už v dřívějších testech americké organizace vysloužily vozy Kia Sportage, Honda CR-V, první verze Toyoty RAV 4 a Jeep Cherokee. Za akceptovatelné americká organizace označila výsledky zkoušek Suzuki Vitara, Jeepu Wrangler a nové verze Toyoty RAV 4. Vůbec nejlepších výsledků zatím dosáhly Subaru Forester a Hyundai Santa Fe. Mezi dražšími a luxusnějšími off-roady má v USA výborné hodnocení BMW X5, Mercedes M a Lexus RX 300. O stupínek níže skončil v hodnocení Ford Explorer, ale Jeep Grand Cherokee ochrání posádku špatně. Zajímavostí amerických testů jsou zkoušky odolnosti nárazníků. V hustém americkém provozu je totiž oťukávání nárazníků na denním pořádku.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.