Američané kritizují terénní vozy

Ve Spojených státech se offroady těší velkému zájmu motoristů, a proto se tamní nezávislé organizace zaměřují na jejich crash - testy.
testy. Programem NCAP (New Cars Assesment Program) se v Americe zabývá Institut pro silniční bezpečnost, který v posledních zkouškách prokázal malou bezpečnost Fordu Maverick a Mazdy Tribute při čelním nárazu. Jedná se o shodné automobily, z nichž japonský Tribute prodávají prodejci Mazdy i v Česku. Za špatným hodnocením těchto americko-japonských dvojčat stojí nedobrá ochrana řidičových dolních končetin. Stejně nedostatečné hodnoceni si mezi terénními vozy už v dřívějších testech americké organizace vysloužily vozy Kia Sportage, Honda CR-V, první verze Toyoty RAV 4 a Jeep Cherokee. Za akceptovatelné americká organizace označila výsledky zkoušek Suzuki Vitara, Jeepu Wrangler a nové verze Toyoty RAV 4. Vůbec nejlepších výsledků zatím dosáhly Subaru Forester a Hyundai Santa Fe. Mezi dražšími a luxusnějšími off-roady má v USA výborné hodnocení BMW X5, Mercedes M a Lexus RX 300. O stupínek níže skončil v hodnocení Ford Explorer, ale Jeep Grand Cherokee ochrání posádku špatně. Zajímavostí amerických testů jsou zkoušky odolnosti nárazníků. V hustém americkém provozu je totiž oťukávání nárazníků na denním pořádku.