Nejraději mají obyvatelé Spojených států toyoty, hondy, fordy, cadillaky a mercedesy. Dobrou pověstí se naopak nemohou pochlubit suzuki, mazdy, saaby, hummery a jeepy.
Toyota zvítězila v průzkumu mezi 1700 náhodně vybranými Američany už potřetí za sebou. Přesto čelí velkému poklesu prodejů. V prosinci japonská automobilka našla vinou finanční krize o 36 procent zákazníků méně než ve stejném měsíci roku 2007. Podobný pád zažil v posledním loňském měsíci celý trh s automobily v USA.
Polovina dotázaných v prosincovém průzkumu Consumer Reports přiznala, že koupi nového auta odkládá na pozdější dobu. Důvodem je nejistota v době krize, ale také čekání na nové technologie, které sníží spotřebu paliva.
Američané v průzkumu uvedli, že nejčastěji vybírají auto podle jeho bezpečnosti, kvality a hodnoty, kterou za zaplacené peníze představuje. Důležitou roli sehrává také design, jízdní výkony nebo přívětivost k životnímu prostředí.
Když se respondentů dotazující zeptali, která značka je nejbezpečnější, odpověď v drtivé většině případů zněla Volvo.
Nejkvalitnější auta vyrábí podle dotázaných Toyota, následují Honda, Mercedes, Lexus a Cadillac.
Nejlepší hodnotu za vynaložené peníze zaručuje podle výsledků průzkumu Honda, dobře si však také vedou Toyota, Kia, Hyundai a Ford.
Kdyby se stejný průzkum uskutečnil v Evropě, v řadě případů by asi dotázaní odpovídali jinak. Shodli by se však patrně na tom, že největší potěšení z jízdy dodávají Porsche a BMW. Přinejmenším Američané tyto dvě značky v této části dotazníku dali na první místo nejčastěji.
Není divu, že v oblasti životního prostředí vnímají v USA za lídry značky Toyota a Hondy. Obě nabízejí vozy s hybridními pohony, které přinesly do Spojených států změnu pohledu na to, kolik může auto spotřebovat benzinu.
Poslední dva dotazy směřovaly k designu aut a k inovativním technologiím. Nejlepší tvary navrhují v očích Američanů lexusům, líbí se také auta s logem Cadillac, Jaguar, BMW a Mercedes.
Největší pokroky v technologiích má v poslední době za sebou podle Consumer Reports Toyota, která opět bodovala díky hybridním pohonům. Následují Cadillac, Lexus, Honda a BMW.
Z průzkumu však vyplývá, že technologické inovace nechávají zákazníky v klidu. Při rozhodování o koupi mají na zájemce o nové auto nejmenší vliv v porovnání s designem, jízdními výkony a také cenou.