Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselům benzin nechutná, učí se Američani. Úřady kvůli tomu popotahují Volkswagen

  12:01aktualizováno  12:01
Evropské automobilky se pokouší naučit Američany jezdit na naftu. Snaží se hlavně Mercedes a Volkswagen, který ale teď narazil na problém: Američani jsou prostě zvyklí lít do nádrže benzin. I když mají TDI.
Hubice, ze které u benzinky teče benzin, je výrazně užší, než ta naftová. U benzinového motoru tedy riziko natankování nafty nehrozí: naftovou "pistoli" prostě do benzinového hrdla nenacpete. Naopak to ale jde.

Hubice, ze které u benzinky teče benzin, je výrazně užší, než ta naftová. U benzinového motoru tedy riziko natankování nafty nehrozí: naftovou "pistoli" prostě do benzinového hrdla nenacpete. Naopak to ale jde. | foto: iDNES.cz

Americké úřady zahájily vyšetřování možné závady u motorů 97 272 dieselových volkswagenů.

Jde o modely Jetta, Golf a Audi A3 z modelových let 2009 a 2010 s motory TDI, u nichž se podle stížností vyskytlo zhasnutí motoru nebo náhlá ztráta výkonu. Volkswagen naznačuje, že za to mohou američtí řidiči, kteří si zřejmě pletou naftu s benzinem.

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) uvedl, že dostal na poruchy motorů 160 stížností a zpráv z terénu.

Motory se podle nich zhruba v polovině případů zastavily. Řada závad se projevila při vysokých rychlostech na dálnici. NHTSA prý eviduje i jednu menší nehodu. 

Benzin v naftovém autě vás vyjde draho

Co dělat, když se spletete u benzinky čtěte zde

Vyšetřování začalo loni v srpnu. Volkswagen po jeho zahájení uvedl, že problém může souviset s kontaminací naftového motoru benzinem kvůli řidičům, kteří si zmýlili palivo. V Americe totiž jezdí většina osobních vozů na rozdíl od Evropy na benzin.

Volkswagen varuje, že i malé množství benzinu v naftě může způsobit zadření palivového čerpadla. Na poškození, které zavinil špatný druh natankovaného paliva, se nevztahuje záruka, upozorňuje automobilka.

Americké úřady vyšetřují Volkswagen od loňska i kvůli jiné závadě, která spočívá v úniku pohonných hmot a následném vzplanutí. Volkswagen kvůli tomu svolal v prosinci ve Spojených státech a Kanadě k opravám víc než 413 000 aut.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.