Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká armáda líčí na rekruty superauťáky inspirované stíhačkami

aktualizováno 
Americká armáda je aktivní hned na několika světových frontách, a neustále tak potřebuje doplňovat své stavy. Letectvo se při svém turné Super Car Tour 2009 rozhodlo lákat rekruty na dva superauťáky.

Dodge Challenger Vapor | foto: Airforce.com

Američané si vybrali pro úpravu dva nové modely sportovních vozů Ford a Dodge, které patří mezi poslední mohykány klasických amerických Muscle Cars, tedy svalnatých sporťáků.

Ford Mustang X-1

Volba padla na novou verzi Fordu Mustang a na reinkarnovaný Dodge Challenger. Oba vozy odkazují na své předchůdce z šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Mustang se sice od té doby vyráběl v mnoha generacích, ale až od té minulé se vrátil k muskulaturním proporcím původních modelů.

Původní challenger se začal prodávat na začátku sedmdesátých let. V dalším desetiletí se stejného jména dočkal převzatý model od Mitsubishi, který svého předchůdce příliš nepřipomínal. Nový challenger se vrací o čtyři desetiletí zpět a opět fascinuje agresivním vzhledem a těmi správnými americkými rozměry.

Vojenské verze obou aut se jmenují X-1 v případě mustangu a Vapor u challengeru. Již zevnějšek dává u obou aut tušit, že s původními auty mají společné jen základní rysy. Ford je trochu uhlazenější, jeho úpravu si ještě lze představit u nějakého hodně agresivního tunera, ale dodge připomíná stíhačku se vším všudy, a to včetně speciálního laku. Obě auta mají výklopné dveře a rozhodně je nelze přehlédnout.

Vapor fascinuje ochranným nátěrem proti prozrazení radarem a ve stejném duchu vytvořenými jednodílnými ráfky kol a úpravou výfukové soustavy. Přístroje na palubě pak detekují vzdálenost okolních předmětů a 360stupňová kamera dokáže snímat prostor kolem celého auta.

Zevnějšek vojenských supersporťáků jednoznačně upoutá pozornost svojí agresivitou. Ovšem interiér už s autem nemá vůbec nic společného. To je prostě vojenská stíhačka se vším všudy, navíc ještě v hodně futuristickém pojetí. Místo budíků displeje, místo volantu knipl a místo sportovní sedačky vystřelovací sedadlo. Mustang X-1 má jen jedno centrální sedadlo, vapor od Dodge má běžnou dvoumístnou konfiguraci.

Je jasné, že ten, koho takový interiér bude fascinovat, se stane lehkou kořistí amerického letectva. A o to u těchto monster jde především. Vedle nahánění nových rekrutů ale obě auta poslouží i na jiných komerčních akcích amerického letectva. A je jasné, že jistě vzbudí stejnou pozornost návštěvníků jako třeba stíhačky.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.