Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká automobilová krása, kterou v Evropě nekoupíte: Lincoln MKZ

  17:02aktualizováno  17:02
Lincoln je luxusní značka patřící pod koncern Ford. S Lincolny se setkáme pouze ve Spojených státech, do Evropy se tyto vozy konkurující cadillaku nedovážejí. Novinkou pro letošní rok bude nová generace nejprodávanějšího modelu MKZ, která se prozatím představila jako koncept.

Lincoln MKZ Concept | foto: Lincoln

Značka Lincoln není v Evropě příliš známá. Spolu s Cadillakem ale patří mezi nejluxusnější americké výrobce automobilů. Lincoln náleží koncernu Ford, stejně prestižní Cadillac je naopak odnoží konkurenčního koncernu General Motors. Ovšem na rozdíl od něj se lincolny do Evropy nedovážejí. Pro evropské motoristy tak vozy Lincoln znamenají zajímavou exotiku.

Lincoln MKZ Concept

Lincoln, jehož historie se píše od roku 1915, nabízí v současné době pět modelů. Dva sedany, dva crossovery a jedno SUV. Nejprodávanějším lincolnem je sedan MKZ. Je to sedan střední třídy, současná generace s délkou přes 4,8 metru konkuruje například BMW řady 5 nebo mercedesu třídy E.

Na podzim letošního roku se v showroomech Lincolnu objeví úplně nová generace modelu MKZ, koncept této budoucí generace byl vystaven v lednu na autosalonu v Detroitu. Lincoln MKZ modelového roku 2013 bude i nadále sedan, oproti současné generaci ale dostane splývavou záď s třetím bočním okénkem. A hlavně se novinka natáhne, na délku bude mít téměř pět metrů.

Lincoln MKZ Concept

Zcela nový styl má přední maska, která má dát značce novou tvář. Postupně ji dostanou další modelové řady americké luxusní značky. Nová příď má odkazovat na Lincoln Zephyr z roku 1938. Čisté linky konceptu by se měly objevit i na sériovém provedení. Stejně tak interiér konceptu ukazuje téměř finální podobu sériové verze budoucího lincolnu. Co ovšem prodejní verze pravděpodobně nenabídne, je bohatě prosklená střecha.

Fotogalerie

Současná verze modelu MKZ se nabízí se dvěma benzinovými šestiválcovými motory. Od roku 2010 je v prodeji i hybridní verze, která používá benzinový čtyřválec a elektromotor. Tuto verzi jistě dostane i budoucí generace Lincolnu MKZ. Hybridní verze totiž u současného modelu v minulém roce znamenala přes 20 procent prodejů celé modelové řady.

Přestože je současný Lincoln MKZ luxusní sedan, podvozkovou platformu sdílí s dalšími obyčejnými modely koncernu Ford. Stejnou podvozkovou platformu jako luxusní vůz má například i u nás dobře známá Mazda 6, kterou rozhodně nelze považovat za luxusní auto. Dá se očekávat, že příští generace Lincolnu MKZ bude používat stejnou platformu jakou má nový americký Ford Fusion, což je příští generace evropského mondea.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.