Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká klasika: nefalšovaný hot rod Made in USA je v Česku

aktualizováno 
Najdete v garáži staré fáro po prapradědečkovi, odmontujete blatníky a další zbytečnosti, naženete pod kapotu další koně a vyrazíte o nejbližším víkendu závodit na čtvrtmílové rovince za město. Tak nějak vznikají v americe hot rody. Jeden nefalšovaný seženete už i v Česku.

Přestavování aut není moderní jen manýrou kluků s rozkrokem u kolen, nočníkovitou kšiltovkou na hlavě a klíčky od ospojlerovaného golfa v kapse. Auta si přestavovali k obrazu svému už předci dnešních Američanů. Už ve dvacátých a třicátých letech odmontovávali všechno, co by mohlo překážet a zbytečně zatěžovat auto, hráli si s nastavením motorů a pak závodili. Vůbec jim nechyběly airbagy a klimatizace, voněli benzinem a jako parfém používali vyjetý olej. A tak vznikla speciální automobilová čeleď: hot rody.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

"Všechno nepotřebné z auta se zahodilo, zvýšil se výkon motoru. Designem hot rody připomínají předválečnou éru, ale jsou upravené pro požitek z jízdy, výkon a v neposlední řadě zejména originalitu," vysvětluje Radek Macál.

Jeho firma Special Services přivezla do Česka repliku Fordu Coupé z roku 1933. Nenechte se zmást starým kabátem, pod ním je to docela moderní sporťák. Podle amerických pravidel parádní disciplíny přestaveb aut.

Že má vzadu klasickou tuhou nápravu, příšerně neaerodynamický tvar a řidič sedí na křesle, které má do anatomického tvaru víc než daleko? Nevadí. Můžete si být jisti, že budete mít početnější publikum než ve ferrari a druhé takové ve městě nepotkáte.

Srdce je moderní, ovšem ctí zákon amerického motoristy: "objem ničím nenahradíš". Motor pochází z nejposlednějšího Fordu Mustang, je to osmiválec 4,6 litru s výkonem 350 koní. Nejextrémnější verze může dostat kompresor, a to pak tuhle fordku táhne až šest set koní. S 985kilovým sporťákem s laminátovou karoserií moc práce mít nebude.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Na rozdíl od archaické zadní poháněné nápravy, která ke klasickým amerikám prostě patří, je ta přední mnohem modernější. "Není tuhá jako dřív, má moderní nezávislé zavěšení," popisuje Macál. Je tvořená dvěma rameny, které umožňují přesnější vedení stopy.

Hot rod od americké firmy Factory Five Racing je širší a nižší než originál a je dokonce kratší než fabia, na délku má 391 centimetrů (malá škodovka měří čtyři metry).

Má odnímatelnou střechu, to když chcete vyrazit na stylový výlet. Pak nainstalujete zvláštní čelní okno v rámu. Dveře se otevírají "proti větru".

Interiér je dokonale spartánský, na přístrojovce máte jen to, co potřebujete pro to, abyste byli nejrychlejší. Uprostřed ploché přístrojovky je šest budíků a pár "oldschool" ovladačů. Festovní řadička, sportovní čtyřbodové pásy, ani si neuvědomíte, že chybí opěrky hlavy. Na přání můžete dostat za příplatek klimatizaci, audiosystém a další doplňky.

"Ideální je pro jízdu na okruhu, hodí se pro sportovní jízdu po kvalitních silnicích," říká Radek Macál. Americký unikát je k sehnání jen v Praze a Hradci Králové. Základní cena je kolem 1,25 milionu bez DPH. "Je to auto stavěné ručně na zakázku, staví se na míru. Podle požadavků zákazníků," vysvětluje výhradní dovozce pro ČR.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Ke koupi je tahle stará-nová fordka hned, Macál už registruje první zájemce. Než vyrazí na české silnice, musí ale ještě počkat na homologaci. Hot rod Ford Coupé totiž musí splnit evropské normy, které jsou jiné než ty americké.

Autor:


Nejčtenější

V Itálii neprovozujte sex v autě, vyšlo by vás to draho, upozornil dopravní expert v Rozstřelu

Hostem Rozstřelu byl expert z BESIP Petr Vomáčka (19. června 2018)

Pokuty ze zahraničí už chodí do Česka zcela běžně. V Rakousku měří rychlost na každém rohu a nově tam můžete dostat...

České pivo odvezete na dovolenou v autoledničce, ale zázraky nečekejte

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...

Přivézt si na dovolenou svoje oblíbené jídlo a pití a zpátky do Česka dobroty, které u nás nepořídíte, je lákavé. Hitem...



Dieselgate nabírá na obrátkách: šéfa Audi zadrželi kvůli aféře s emisemi

Audi A8

Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera v souvislosti s aférou kolem manipulací s emisemi, uvedla...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Americký test zjistil, že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí

Crashtest s 25procentním přesahem Jeepu Grand Cherokee

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ovšem tvrdí, že je kupují pro...

Další z rubriky

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroen C5 Aircross

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi...

Nissan vytvořil auto pro Evropany. Ti ho nechtěli, a tak definitivně končí

Nissan Pulsar

Nissan si na prodeje v Evropě nemůže stěžovat, meziročně mu rostou. Prodeje táhnou hlavní modely Qashqai, Juke a...

Autofotka týdne: Když je ferrari moc obyčejné, dá se předělat. Stojí to balík

Ferrari SP35

Ferrari má speciální program pro VIP zákazníky s dostatečně tučnou peněženkou. Vyrobí jim speciál v jediném kusu, který...

Najdete na iDNES.cz