Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká klasika: nefalšovaný hot rod Made in USA je v Česku

aktualizováno 
Najdete v garáži staré fáro po prapradědečkovi, odmontujete blatníky a další zbytečnosti, naženete pod kapotu další koně a vyrazíte o nejbližším víkendu závodit na čtvrtmílové rovince za město. Tak nějak vznikají v americe hot rody. Jeden nefalšovaný seženete už i v Česku.

Přestavování aut není moderní jen manýrou kluků s rozkrokem u kolen, nočníkovitou kšiltovkou na hlavě a klíčky od ospojlerovaného golfa v kapse. Auta si přestavovali k obrazu svému už předci dnešních Američanů. Už ve dvacátých a třicátých letech odmontovávali všechno, co by mohlo překážet a zbytečně zatěžovat auto, hráli si s nastavením motorů a pak závodili. Vůbec jim nechyběly airbagy a klimatizace, voněli benzinem a jako parfém používali vyjetý olej. A tak vznikla speciální automobilová čeleď: hot rody.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

"Všechno nepotřebné z auta se zahodilo, zvýšil se výkon motoru. Designem hot rody připomínají předválečnou éru, ale jsou upravené pro požitek z jízdy, výkon a v neposlední řadě zejména originalitu," vysvětluje Radek Macál.

Jeho firma Special Services přivezla do Česka repliku Fordu Coupé z roku 1933. Nenechte se zmást starým kabátem, pod ním je to docela moderní sporťák. Podle amerických pravidel parádní disciplíny přestaveb aut.

Že má vzadu klasickou tuhou nápravu, příšerně neaerodynamický tvar a řidič sedí na křesle, které má do anatomického tvaru víc než daleko? Nevadí. Můžete si být jisti, že budete mít početnější publikum než ve ferrari a druhé takové ve městě nepotkáte.

Srdce je moderní, ovšem ctí zákon amerického motoristy: "objem ničím nenahradíš". Motor pochází z nejposlednějšího Fordu Mustang, je to osmiválec 4,6 litru s výkonem 350 koní. Nejextrémnější verze může dostat kompresor, a to pak tuhle fordku táhne až šest set koní. S 985kilovým sporťákem s laminátovou karoserií moc práce mít nebude.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Na rozdíl od archaické zadní poháněné nápravy, která ke klasickým amerikám prostě patří, je ta přední mnohem modernější. "Není tuhá jako dřív, má moderní nezávislé zavěšení," popisuje Macál. Je tvořená dvěma rameny, které umožňují přesnější vedení stopy.

Hot rod od americké firmy Factory Five Racing je širší a nižší než originál a je dokonce kratší než fabia, na délku má 391 centimetrů (malá škodovka měří čtyři metry).

Má odnímatelnou střechu, to když chcete vyrazit na stylový výlet. Pak nainstalujete zvláštní čelní okno v rámu. Dveře se otevírají "proti větru".

Interiér je dokonale spartánský, na přístrojovce máte jen to, co potřebujete pro to, abyste byli nejrychlejší. Uprostřed ploché přístrojovky je šest budíků a pár "oldschool" ovladačů. Festovní řadička, sportovní čtyřbodové pásy, ani si neuvědomíte, že chybí opěrky hlavy. Na přání můžete dostat za příplatek klimatizaci, audiosystém a další doplňky.

"Ideální je pro jízdu na okruhu, hodí se pro sportovní jízdu po kvalitních silnicích," říká Radek Macál. Americký unikát je k sehnání jen v Praze a Hradci Králové. Základní cena je kolem 1,25 milionu bez DPH. "Je to auto stavěné ručně na zakázku, staví se na míru. Podle požadavků zákazníků," vysvětluje výhradní dovozce pro ČR.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Ke koupi je tahle stará-nová fordka hned, Macál už registruje první zájemce. Než vyrazí na české silnice, musí ale ještě počkat na homologaci. Hot rod Ford Coupé totiž musí splnit evropské normy, které jsou jiné než ty americké.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.