Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká klasika: nefalšovaný hot rod Made in USA je v Česku

aktualizováno 
Najdete v garáži staré fáro po prapradědečkovi, odmontujete blatníky a další zbytečnosti, naženete pod kapotu další koně a vyrazíte o nejbližším víkendu závodit na čtvrtmílové rovince za město. Tak nějak vznikají v americe hot rody. Jeden nefalšovaný seženete už i v Česku.

Přestavování aut není moderní jen manýrou kluků s rozkrokem u kolen, nočníkovitou kšiltovkou na hlavě a klíčky od ospojlerovaného golfa v kapse. Auta si přestavovali k obrazu svému už předci dnešních Američanů. Už ve dvacátých a třicátých letech odmontovávali všechno, co by mohlo překážet a zbytečně zatěžovat auto, hráli si s nastavením motorů a pak závodili. Vůbec jim nechyběly airbagy a klimatizace, voněli benzinem a jako parfém používali vyjetý olej. A tak vznikla speciální automobilová čeleď: hot rody.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

"Všechno nepotřebné z auta se zahodilo, zvýšil se výkon motoru. Designem hot rody připomínají předválečnou éru, ale jsou upravené pro požitek z jízdy, výkon a v neposlední řadě zejména originalitu," vysvětluje Radek Macál.

Jeho firma Special Services přivezla do Česka repliku Fordu Coupé z roku 1933. Nenechte se zmást starým kabátem, pod ním je to docela moderní sporťák. Podle amerických pravidel parádní disciplíny přestaveb aut.

Že má vzadu klasickou tuhou nápravu, příšerně neaerodynamický tvar a řidič sedí na křesle, které má do anatomického tvaru víc než daleko? Nevadí. Můžete si být jisti, že budete mít početnější publikum než ve ferrari a druhé takové ve městě nepotkáte.

Srdce je moderní, ovšem ctí zákon amerického motoristy: "objem ničím nenahradíš". Motor pochází z nejposlednějšího Fordu Mustang, je to osmiválec 4,6 litru s výkonem 350 koní. Nejextrémnější verze může dostat kompresor, a to pak tuhle fordku táhne až šest set koní. S 985kilovým sporťákem s laminátovou karoserií moc práce mít nebude.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Na rozdíl od archaické zadní poháněné nápravy, která ke klasickým amerikám prostě patří, je ta přední mnohem modernější. "Není tuhá jako dřív, má moderní nezávislé zavěšení," popisuje Macál. Je tvořená dvěma rameny, které umožňují přesnější vedení stopy.

Hot rod od americké firmy Factory Five Racing je širší a nižší než originál a je dokonce kratší než fabia, na délku má 391 centimetrů (malá škodovka měří čtyři metry).

Má odnímatelnou střechu, to když chcete vyrazit na stylový výlet. Pak nainstalujete zvláštní čelní okno v rámu. Dveře se otevírají "proti větru".

Interiér je dokonale spartánský, na přístrojovce máte jen to, co potřebujete pro to, abyste byli nejrychlejší. Uprostřed ploché přístrojovky je šest budíků a pár "oldschool" ovladačů. Festovní řadička, sportovní čtyřbodové pásy, ani si neuvědomíte, že chybí opěrky hlavy. Na přání můžete dostat za příplatek klimatizaci, audiosystém a další doplňky.

"Ideální je pro jízdu na okruhu, hodí se pro sportovní jízdu po kvalitních silnicích," říká Radek Macál. Americký unikát je k sehnání jen v Praze a Hradci Králové. Základní cena je kolem 1,25 milionu bez DPH. "Je to auto stavěné ručně na zakázku, staví se na míru. Podle požadavků zákazníků," vysvětluje výhradní dovozce pro ČR.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Ke koupi je tahle stará-nová fordka hned, Macál už registruje první zájemce. Než vyrazí na české silnice, musí ale ještě počkat na homologaci. Hot rod Ford Coupé totiž musí splnit evropské normy, které jsou jiné než ty americké.

Autor:



Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Audi A7 Sportback

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky,...

Maedismus je učení mistra tužky, který umí zhmotnit rychlost mazd

Studie Mazda Vision Coupe

Maeda je jméno, na které mazdisté přísahají. Šéfdesignér Ikuo Maeda je superstar hirošimské automobilky a právě on dal...



Najdete na iDNES.cz