Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká klasika: nefalšovaný hot rod Made in USA je v Česku

aktualizováno 
Najdete v garáži staré fáro po prapradědečkovi, odmontujete blatníky a další zbytečnosti, naženete pod kapotu další koně a vyrazíte o nejbližším víkendu závodit na čtvrtmílové rovince za město. Tak nějak vznikají v americe hot rody. Jeden nefalšovaný seženete už i v Česku.

Přestavování aut není moderní jen manýrou kluků s rozkrokem u kolen, nočníkovitou kšiltovkou na hlavě a klíčky od ospojlerovaného golfa v kapse. Auta si přestavovali k obrazu svému už předci dnešních Američanů. Už ve dvacátých a třicátých letech odmontovávali všechno, co by mohlo překážet a zbytečně zatěžovat auto, hráli si s nastavením motorů a pak závodili. Vůbec jim nechyběly airbagy a klimatizace, voněli benzinem a jako parfém používali vyjetý olej. A tak vznikla speciální automobilová čeleď: hot rody.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

"Všechno nepotřebné z auta se zahodilo, zvýšil se výkon motoru. Designem hot rody připomínají předválečnou éru, ale jsou upravené pro požitek z jízdy, výkon a v neposlední řadě zejména originalitu," vysvětluje Radek Macál.

Jeho firma Special Services přivezla do Česka repliku Fordu Coupé z roku 1933. Nenechte se zmást starým kabátem, pod ním je to docela moderní sporťák. Podle amerických pravidel parádní disciplíny přestaveb aut.

Že má vzadu klasickou tuhou nápravu, příšerně neaerodynamický tvar a řidič sedí na křesle, které má do anatomického tvaru víc než daleko? Nevadí. Můžete si být jisti, že budete mít početnější publikum než ve ferrari a druhé takové ve městě nepotkáte.

Srdce je moderní, ovšem ctí zákon amerického motoristy: "objem ničím nenahradíš". Motor pochází z nejposlednějšího Fordu Mustang, je to osmiválec 4,6 litru s výkonem 350 koní. Nejextrémnější verze může dostat kompresor, a to pak tuhle fordku táhne až šest set koní. S 985kilovým sporťákem s laminátovou karoserií moc práce mít nebude.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Na rozdíl od archaické zadní poháněné nápravy, která ke klasickým amerikám prostě patří, je ta přední mnohem modernější. "Není tuhá jako dřív, má moderní nezávislé zavěšení," popisuje Macál. Je tvořená dvěma rameny, které umožňují přesnější vedení stopy.

Hot rod od americké firmy Factory Five Racing je širší a nižší než originál a je dokonce kratší než fabia, na délku má 391 centimetrů (malá škodovka měří čtyři metry).

Má odnímatelnou střechu, to když chcete vyrazit na stylový výlet. Pak nainstalujete zvláštní čelní okno v rámu. Dveře se otevírají "proti větru".

Interiér je dokonale spartánský, na přístrojovce máte jen to, co potřebujete pro to, abyste byli nejrychlejší. Uprostřed ploché přístrojovky je šest budíků a pár "oldschool" ovladačů. Festovní řadička, sportovní čtyřbodové pásy, ani si neuvědomíte, že chybí opěrky hlavy. Na přání můžete dostat za příplatek klimatizaci, audiosystém a další doplňky.

"Ideální je pro jízdu na okruhu, hodí se pro sportovní jízdu po kvalitních silnicích," říká Radek Macál. Americký unikát je k sehnání jen v Praze a Hradci Králové. Základní cena je kolem 1,25 milionu bez DPH. "Je to auto stavěné ručně na zakázku, staví se na míru. Podle požadavků zákazníků," vysvětluje výhradní dovozce pro ČR.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Ke koupi je tahle stará-nová fordka hned, Macál už registruje první zájemce. Než vyrazí na české silnice, musí ale ještě počkat na homologaci. Hot rod Ford Coupé totiž musí splnit evropské normy, které jsou jiné než ty americké.

Autor:




Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.