Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká monstra na steroidech: litry objemu a stovky koní pod kapotou

aktualizováno 
Lasvegaský veletrh SEMA sice není určen veřejnosti, ale pravidelně se na něm objevují auta, která v následujících měsících Američané obdivují v motoristických magazínech. A pak si podle nich jdou koupit ty nejvíce cool doplňky do svého miláčka.

Chevrolet Camaro Neiman Marcus | foto: Chevrolet

Veletrh SEMA v Las Vegas prezentuje příslušenství a doplňky pro auta všech možných značek a kategorií. Veletrh je to tradiční a velký, ale určený jen profesionálům, nikoliv široké veřejnosti. Ta si musí o vystavených produktech udělat obrázek jen z magazínů.

Chevrolet Camaro Neiman Marcus

Sériová auta na tomto autosalonu nemá cenu hledat, naopak milovníci pořádně upravených aut a nejrůznějších speciálů si přijdou na své. Řeší se zde vzhled, výkon, barva, ale i restaurování a totální předělávání více či méně výkonných aut. A nutno dodat především amerických značek, případně značek, které jsou na severoamerickém trhu aktivní.

Čím začít? Třeba tím nejžhavějším autem vůbec podle tajného hlasování poroty. A tím je Chevrolet Camaro, který patří mezi nejpříhodnější auta pro vylepšování doplňky, hlavně pro vylepšení parametrů auta.

Chevrolet Camaro Synergy Series a Camaro XM Accessories Appearance Package

Důkazem může být třeba otevřená verze camara od společnosti Neiman Marcus s excelentním fialovým lakem a dalšími doplňky, která se stala nejrychleji vyprodaným speciálním modelem značky General Motors. Pouhých 100 plánovaných kusů se prodalo během tří minut. Přesto, že upravený kabriolet stál 75 000 dolarů, což je o 150 procent víc, než kolik stojí základní model otevřeného camara.

Samotný Chevrolet připravil dvě prodejní tuningové verze a dvě verze prototypové. Ty produkční nesou poměrně dlouhé názvy: Camaro Synergy Series a Camaro XM Accessories Appearance Package. První verze se od sériových vozů liší vedle specifických laků karoserie jinou maskou, pozměněným interiérem, ale třeba i většími brzdami nebo osmiválcovým motorem o objemu 6,2 litru.

Chevrolet Corvette Z06X Track CarChevrolet Corvette Grand Sport Jake Edition

Druhá produkční varianta je určena pro základní model camara s 3,6litrovým šestiválcem. Změn se dočkala především karoserie, která má na zádi nový spojler, kola mají velikost 21 palců a změn doznal i interiér. A to vše při ceně pod 30 000 dolarů, tedy asi 550 000 korun. Solidní cena za továrně upravené kupé.

U corvetty si Chevrolet připravil dvě nové variace, opět jednu určenou do prodeje a druhou do zásoby. První se jmenuje Grand Sport Jake Edition, druhá pak Corvette Z06X Track Car. Druhá varianta, sice zatím vystavená jako koncept, vypadá velmi zajímavě, i když je to spíš auto pro okruhy, než pro každodenní dojíždění do práce. Třeba proto, že má v interiéru vestavěnou bezpečnostní klec, má na zádi stavitelné křídlo a pod kapotou sedmilitrový osmiválec. Nebo protože ho zastaví keramické brzdy a má adaptivní podvozek.

Ford Mustang GT500 Code Red

Ještě výš míří konkurenční Ford Mustang ve variantě GT500 Code Red od legendárního úpravce Shelby. I zde se toho odehrálo víc pod kapotou než na ní, což ale vcelku dobře charakterizuje značnou část amerického trhu s úpravami automobilů. Code Red Mustang totiž dostal pro svůj osmiválcový motor o objemu 5,4 litru dvě turbodmychadla od společnosti Turbonetics, a tak není divu, že se maximální výkon zastaví na neuvěřitelných tisíci koních.

Aby tento výkon zvládl i podvozek, má Code Red speciální brzdy Baer, odpružení Shelby Eibach, vnitřní klec, sportovní sedačky a další méně či více podstatné detaily. A že je auto určeno i pro závodění, dokládá dvojitá palivová soustava. Vedle běžného benzínu tak Code Red zvládne i závodní palivo.

Dodge Challenger SRT8 392

A do třetice americké sportovní kupé, tentokrát Challenger od Dodge – přímý soupeř výše uvedeného Mustangu a Camara. Na veletrhu SEMA představil výrobce limitovanou edici Challengeru SRT8 392 (objem motoru v kubických palcích), kterých vznikne jen 1 492 kusů.

Pod kapotou mu bude tlouct, podle hesla objem ničím nenahradíš, vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru, který má maximální výkon 346 kW. Další vylepšení představuje upravený podvozek s tvrdším naladěním, strmější převod řízení nebo vcelku decentní úpravy karoserie, které ale dají jasně najevo, s kým máme na silnici čest.

Talon Invader

Ale nejenom velkými kupátky je americký úpravce živ. U Talon Motors se rozhodli, že po silnicích se dá jezdit i na třech kolech a že takový malý sporťáček, něco mezi autem a motorkou, bude v době krize méně nápadný než velkoobjemové americké sporťáky. Vozítko Invader pojme dva cestující, chybí mu dveře a pohání ho motor z motorky.

Dárcem srdce byla Suzuki Hayabusa a motor o objemu 1,3 litru rozpohybuje tříkolku na 96 kilometrů za hodinu za pouhé čtyři sekundy. A to je hodnota, kterou se drtivá většina i těch nejvýkonnějších sporťáků chlubit nemůže. Případní zájemce bude tříkolka stát přibližně 42 000 dolarů, což je v přepočtu asi 800 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.