Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká policie chytá zloděje aut na návnady

aktualizováno 
Ve Spojených státech, kde je každých 26 vteřin ukradeno jedno auto, se mnohé policejní okrsky rozhodly chytat zloděje pomocí aut-návnad. Nastražená vozidla v problematických čtvrtích a na parkovištích s pověstí častých krádeží se podle místních úřadů ukázala jako účinná past na poberty.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jablotron

Kamera umístěná v autě snímá hříšníka, jakmile násilím vleze do auta. V policejním operačním středisku se současně spustí poplach a navigační systém GPS oznámí polohu auta, itinerář jeho jízdy i rychlost.

Zásahová skupina nakonec znehybní ukradené auto dálkovým vypnutím motoru, přičemž se automaticky uzavřou i dveře, a zloději nezbývá než čekat na zatčení.

Na washingtonském předměstí Arlington policie používá auta-návnady od roku 2002 a počet krádeží aut se zde za tu dobu snížil o více než polovinu.

Systém se spustil čtyřiadevadesátkrát a všichni zadržení byli obžalováni, protože těžko mohli popírat videozáznam své krádeže, řekl policejní mluvčí John Lisle. V Dallasu bylo od roku 2004 takto zatčeno dokonce 245 zlodějů.

Policie odmítla upřesnit druh a počet takto používaných aut.

Do projektu se zapojila pojišťovna Nationwide, která začala darovat auta-návnady policejním stanicím ve velkých městech jako Dallas, Houston a Detroit.

Podle některých bezpečnostních zdrojů jsou takto upravovanými ojetými vozy hlavně tři nejvíce kradená auta v zemi, tedy podle pojišťoven Honda Civic, Honda Accord a Toyota Camry.

Policie také využívá videozáznamy z aut-návnad k prevenci. Zveřejňuje na internetu záběry, na kterých je vidět, jak zloději přecházejí od smíchu při zabrání auta k slzám poté, co pochopili past.

"Chytit zloděje aut je dobré. Ale velkou přidanou hodnotou aut-návnad je jejich možná publicita. Má to odrazující účinek," tvrdí pojišťovací expert Lee Herman.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.