Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americké bouráky si daly v Praze sraz, corvetty dojely až na Hrad

  15:18aktualizováno  15:18
Nejnovější modely i veterány z padesátých let přivítala Praha. Na desátý mezinárodní sraz Chevroletů Corvette se do pražské holešovické tržnice sjelo asi 250 těchto vozidel.

Corvetty projely centrem města až na Pražský hrad.

"Praha nám dala letos zabrat," řekl prezident Corvette Club Praha Karel Procházka s tím, že se na většině území opravují silnice. "Veškerá atraktivní místa jsou špatně průjezdná," uvedl.

"Akce se stala velmi oblíbenou záležitostí i pro zahraniční účastníky," dodal Procházka.

Majitelé chevroletů podle něj do metropole dorazili nejen z celé Evropy, ale i ze Spojených států. Amerika je zde zastoupena zhruba dvaceti posádkami.

Vlastnit auto Chevrolet Corvette, pojmenované po rychlé válečné lodi korveta, je podle Procházky srdeční záležitost. "Na těchto vozech je výjimečné úplně všechno," prohlásil. Dodal však, že auta nejsou moc praktická do běžného provozu. Někteří majitelé novějších modelů však s těmito sportovními vozy podle něj denně jezdí. "Většinou je to ale až tak třetí vůz v rodině," uvedl. Vlastníci si je z velké většiny sami udržují, chevrolety jsou jejich koníček.

V holešovické tržnici se představili zástupci všech šesti generací vozů Chevrolet Corvette, které vyrábí společnost General Motors (GM) už od roku 1953.

Nejcennější jsou podle Procházky auta řady C1 a C2 - tedy chevrolety z 50. a 60. let. Jedním z výjimečných modelů je například Chevrolet Miss Mako z roku 1964, který upoutá nejen tvarem, ale i barevným provedením.

Podle majitele Martina Pecky je Miss Mako prototypem pro druhou generaci těchto chevroletů. Modely mako byly navrženy podle velice rychlého žraloka, kterého prý ulovil bývalý viceprezident designu GM William Mitchell.

Tmavomodro - světlemodré auto se proslavilo také tím, že s ním Američanka Joan Spoerndleová projela celé Spojené státy a shromažďovala peníze na charitu.

Nejvzácnějším vozem řady C2 je pak podle Procházky model Sting Ray z roku 1963 se slavným "Split Window" (rozděleným zadním oknem), kvůli kterému si zákazníci stěžovali na špatnou viditelnost dozadu.

"Vozy se vyráběly jen jeden rok, kvůli vadám. Ale právě pro ně se staly velice rychle cenným sběratelským artiklem," vysvětlil prezident klubu.

Ceny sportovních chevroletů se podle Procházky pohybují od 200 000 až po několik milionů korun.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.