Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americké limuzíny chtějí zvítězit nad Mercedesem

  10:28aktualizováno  10:28
New York - Nad prodejnou luxusních vozů Cadillac v Rochesteru vlají tři americké vlajky. U Mercedesu v sousedství hvězdy a pruhy vůbec nespatříte. O něco dále na téže ulici je prodejna amerických vozů Lincoln, a tam je dokonce vlajek devět. Lincoln a Cadillac jsou značky nesousí přízvisko "americký luxus". Jejich mateřské firmy Ford a General Motors se nyní pokoušejí dobýt zpět trh s drahými vozy, který jim v USA kdysi patřil.

Nyní mu dominují japonské lexusy (luxusní značka patřící Toyotě), německá BMW a mercedesy. Přidávají se ještě vozy Audi, Jaguar, Saab a Nissan. Aby prorazily proti zahraniční konkurenci, chystají GM i Ford nové modely. U značky Cadillac, patřící GM, je to limuzína CTS a obrovský třítunový luxusní pickup Escalade EXT za 50 tisíc dolarů (asi 1,75 milionu korun). Ford reaguje novou generací lincolnů. Patří mezi ně i nové luxusní limuzíny Town Car. Je ovšem otázka, zda nové modely Lincolnu pomohou.

Minulý rok totiž tato značka vykázala ztráty přesahující osm set milionů dolarů. Wolfgan Reitzle, který měl luxusní značky Fordu na starosti, věřil, že na trhu je stále místo pro americký luxus. Varoval však, že to bude chtít rozsáhlé investice a rozsáhlou generálku dealerské sítě. Ford, jenž se potýká s loňskou ztrátou pět miliard dolarů, s propouštěním a restrukturalizací, odmítl Lincolnu podepsat bianko šek. Na rozíl od Fordova Lincolnu se značka Cadillac vydala lepším směrem. Silná poptávka po limuzíně CTS jí pomohla zvýšit v březnu prodej o 18,4 procenta. Šéf automobilky GM, jíž Cadillac patří, si to pochvaluje: "Po hubených letech se opět pohybujeme kupředu." Firemní plán počítá s novou továrnou ve státě Michigan.

 Automobilka přejímá vývojářské postupy evropských inženýrů. A nad novým hranatým designem dohlíží britský návrhář Simon Cox. Není to jediný Brit, který má pomoci americkým vozům k tomu, aby překonaly mercedesy a BMW. Dalším je Gerry McGovern, kterého angažoval Lincoln, aby změnil jeho image. Stojí před nimi skutečná výzva: přetáhnout k americkým značkám Cadillac a Lincoln motoristy, kteří si už zvykli na design a kvalitu lexusů nebo BMW.

A co je ještě důležitější, automobilky budou muset dosahovat stejné míry zisku jako japonská a německá konkurence. Obě značky své úsilí zaměřily jen na americký trh. Cadillac dokonce odložil svůj plán na vývoz svého nového modelu CTS do Evropy. A Nick Scheele z Fordu říká, že vyhlídky na export lincolnů jsou nulové. Tažení "amerického luxusu" proti německo-japonskému útoku tak bude rozhodnuto na americké půdě. Kurz měny, pošramocená pověst a nevyrovnaná kvalita však nyní tlačí značky Cadillac a Lincoln do defenzivy.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.