Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americký sen je v Česku: Corvette s maximálkou 300 km/h

  14:22aktualizováno  21. října 14:11
Značka Corvette je synonymem rychlosti a síly na čtyřech kolech. Na šestilitrový osmiválec o síle 404 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlosti 300 kilometrů za hodinu potřebujete řidičské zkušenosti a jistou dávku exhibicionismu. A také plnou peněženku.

Corvette je pojem

Corvette je bezpochyby legendou a každá nová generace je zejména v zámoří, kde automobil vzniká, sledována ostřížím zrakem.

Může se hodit

Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Nejinak tomu bylo i u šestého nositele jména této značky.

Po designové stránce se diskuse točily hlavně kolem světlometů, které nová corvette na rozdíl od svých předchůdců nemá výklopné. Důvodem byla hlavně co nejlepší aerodynamika vozu.

I proto byste na dveřích marně hledali klasické kliky. Co se však u tohoto kupé nemění už desítky let, je zadní část vozu. Čtyři kulatá světa se stala poznávacím znamením značky Corvette.

Corvette C6 Coupe 

Objem motoru

5967 cm3

Max. výkon

297 kW
(404 koní)

Max. rychlost

300 km/h

Zrychlení
z 0 na 100 km/h

4,3 s

Délka vozu

4,43 m

Spotřeba město/mimo město/kombinace (l/100 km/h)

19,8/9,1/13

Cena základního
provedení

1 954 550 Kč

Cena testovaného vozu

2 112 650 Kč

Raketový start

Po usednutí do nízko položeného sportovního sedadla už zbývá jen stlačit startovací tlačítko (nestartuje se otočením klíčku) a vyrazit vstříc zážitkům. My jsme měli možnost otestovat verzi kupé s odnímatelnou střechou (takzvaný hardtop) a samočinnou čtyřstupňovou převodovkou. V nabídce prodejce je samozřejmě i klasický šestistupňový manuál.

První kilometry dávají jasně najevo, s kým máme tu čest - sportovně naladěný podvozek se pohybuje na samé hranici tvrdosti. Bylo možné jít i dál, ale je vidět, že američtí technici mysleli i na pohodlí pasažérů. Samostatnou kapitolu by si zasloužil motor. Stačí jedno sešlápnutí plynového pedálu a zadní poháněná náprava vůz s ohromnou dravostí vystřelí kupředu.

Takový pocit doprovázený dunivým zvukem naplno pracujícího motoru můžete okusit jen ve velmi omezeném počtu aut. Zběsile přibývající rychlost může řidič pohodlně sledovat, aniž jeho oči musí opouštět rychle ubíhající vozovku. Za to vděčí laserové projekci, která na čelní sklo promítá údaje o rychlosti a počtu otáček.

Razantní styl jízdy se projevuje na spotřebě. Ta se při sportovním stylu jízdy bez větších problémů vyšplhá až ke 20 litrům na 100 kilometrů.

I bez střechy

Využili jsme i stále ještě celkem přívětivého počasí a vyzkoušeli jízdu s otevřenou střechou. Její sundání a uložení do zavazadlového prostoru za dvojicí sedadel zvládne bez problémů i jeden řidič. To samé platí i pro nandavání. Celý proces zabere přibližně tři minuty. Cestovat v otevřené corvette se dá nejlépe ve městě, případně pokud se rozhodnete vychutnávat okolní krajinu. Při rychlostech přes 90 km/hod už začíná být hluk nepříjemný.

Corvette se v Česku začala prodávat během léta. V základním provedení stojí bezmála dva miliony korun, námi testovaný vůz byl kvůli příplatkové navigaci, vyhřívaným sedadlům a špičkové audiosoupravě ještě o 158 000 korun dražší.

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Autoři:


Témata: Hluk




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.