Corvette je pojem
Corvette je bezpochyby legendou a každá nová generace je zejména v zámoří, kde automobil vzniká, sledována ostřížím zrakem.
Může se hoditVyberte si vůz on-line! www.automodul.cz |
Nejinak tomu bylo i u šestého nositele jména této značky.
Po designové stránce se diskuse točily hlavně kolem světlometů, které nová corvette na rozdíl od svých předchůdců nemá výklopné. Důvodem byla hlavně co nejlepší aerodynamika vozu.
I proto byste na dveřích marně hledali klasické kliky. Co se však u tohoto kupé nemění už desítky let, je zadní část vozu. Čtyři kulatá světa se stala poznávacím znamením značky Corvette.
Corvette C6 Coupe 5967 cm3 297 kW 300 km/h 4,3 s 4,43 m 19,8/9,1/13 1 954 550 Kč 2 112 650 Kč
Raketový start
Objem motoru
Max. výkon
(404 koní)
Max. rychlost
Zrychlení
z 0 na 100 km/h
Délka vozu
Spotřeba město/mimo město/kombinace (l/100 km/h)
Cena základního
provedení
Cena testovaného vozu
Po usednutí do nízko položeného sportovního sedadla už zbývá jen stlačit startovací tlačítko (nestartuje se otočením klíčku) a vyrazit vstříc zážitkům. My jsme měli možnost otestovat verzi kupé s odnímatelnou střechou (takzvaný hardtop) a samočinnou čtyřstupňovou převodovkou. V nabídce prodejce je samozřejmě i klasický šestistupňový manuál.
První kilometry dávají jasně najevo, s kým máme tu čest - sportovně naladěný podvozek se pohybuje na samé hranici tvrdosti. Bylo možné jít i dál, ale je vidět, že američtí technici mysleli i na pohodlí pasažérů. Samostatnou kapitolu by si zasloužil motor. Stačí jedno sešlápnutí plynového pedálu a zadní poháněná náprava vůz s ohromnou dravostí vystřelí kupředu.
Takový pocit doprovázený dunivým zvukem naplno pracujícího motoru můžete okusit jen ve velmi omezeném počtu aut. Zběsile přibývající rychlost může řidič pohodlně sledovat, aniž jeho oči musí opouštět rychle ubíhající vozovku. Za to vděčí laserové projekci, která na čelní sklo promítá údaje o rychlosti a počtu otáček.
Razantní styl jízdy se projevuje na spotřebě. Ta se při sportovním stylu jízdy bez větších problémů vyšplhá až ke 20 litrům na 100 kilometrů.
I bez střechy
Využili jsme i stále ještě celkem přívětivého počasí a vyzkoušeli jízdu s otevřenou střechou. Její sundání a uložení do zavazadlového prostoru za dvojicí sedadel zvládne bez problémů i jeden řidič. To samé platí i pro nandavání. Celý proces zabere přibližně tři minuty. Cestovat v otevřené corvette se dá nejlépe ve městě, případně pokud se rozhodnete vychutnávat okolní krajinu. Při rychlostech přes 90 km/hod už začíná být hluk nepříjemný.
Corvette se v Česku začala prodávat během léta. V základním provedení stojí bezmála dva miliony korun, námi testovaný vůz byl kvůli příplatkové navigaci, vyhřívaným sedadlům a špičkové audiosoupravě ještě o 158 000 korun dražší.
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |
Corvette C6 Coupe |