Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americký silák: Chevrolet Camaro Convertible

  14:00aktualizováno  14:00
Nejlepší způsob, jak strávit léto 2010? Za volantem Chevroletu Camaro Convertible líně se šinoucím po Route 66. Bezstarostná jízda v tomhle zhmotněném americkém snu bohužel nebude možná dřív než za tři roky.

Chevrolet Camaro Convertible | foto: GM

Koncept, který se představil začátkem ledna v Detroitu, přebírá tvary uzavřenějšího dvojčete. Barvu, které u Chevroletu říkají Hugge Orange si zase vypůjčil od dědečka, který v roce 1969 startoval závody v Indy.

Camaro revival se představilo právě před rokem. Spolu s nekompromisním Challegerem od Dodge reprezentují to nejdrsnější co z pravých amerických "muscle cars" přežilo do ekologicky korektního jedenadvacátého století, které přistřihlo křídla snílkům, jejichž přítomnost se neobejde bez dýmu valícího se od slidujících zadních pneumatik.

Zlaté doby amerických svalovců dopovaných oktany ukončila energetická krize, ti nejodolnější ale vydrželi ve výrobě dodnes ...alespoň jménem.

Namísto plechů kryje hlavu před spalujícími paprsky slunce nad legendární Route 66 plátno, svaly zůstaly netknuty. Uslyšíte také mnohem lépe řev osmiválce.

30. května 1969 doprovázelo Camaro závodní pole v Indianapolis jako Pace Car, bylo to dva roky od chvíle, kdy se představilo poprvé.

Camaro se oblečené do křiklavě oranžové Hugger Orange předvádělo už před více než pětatřiceti lety na titulkách katalogů. Oranžový detroitský kabriolet letos došperkovávají "rychlé pruhy", které si camaro narozdíl od ostatních loudů může dovolit.

Zamračený pohled světel, vysoké boky a subtilní rám okna vzpomínají na předchůdce. Vzadu hrají hlavní roli obdélníková světla, ani jejich pohled nevěští dobré zprávy pro případné soupeře, nechybí kulaté koncovky výfuku, samozřejmě chromovaných a nahoře sploštělých. Zadní světla skládají LEDky, stejnou technologií je vyzdobená i zvýrazněná hrana kufru.

Chrom sluší amerikám jinak než okolečkovaným plechovkám zbytku světa, je na klikách dveří, víčku nádrže, kolech, rámuje světla.... a samozřejmě nechybí v interiéru. Při obhlídce nesmíte minout subtilní zrcátka na nožce, v kterých toho řidič asi moc neuvidí, ale ono to vlastně asi nebude moc třeba.

Vpředu mají kola průměr jedenadvacet palců vzadu ještě o palec víc. I  je zdobí proužek v barvě zralých pomerančů. Do čtrnáctipalcových kotoučů brzd se zakusují třmeny se čtyřmi pístky.

Vnitřek také respektuje předchůdce, podle všeho bude nějak takhle vypadat sériové camaro z pohledu posádky. Čtyři sedadla jsou oblečená do kůže kombinované s alcantarou.

Pracoviště řidiče připomíná to, ve kterém sedával dědeček v roce 70 - hrany, čisté jednoduché linie, kružnice a do nich vsazené základní kontrolky a budíky. Vrcholem všeho je sousoší tříramenného volantu a páky manuální šestistupňové převodovky. Probuzení čtyř set koní ustájených v šesti tisících centimetrech kubických osmiválce se provádí tlačítkem; svou sílu uplatňují samozřejmě na kolech zadní nápravy.

Závan moderny představuje Active Fuel Management, který v případě malého vytížení motoru vypíná polovinu válců a spoří tak benzin a životní prostředí. 
 
Uzavřené camaro se přižene v roce 2009, na convertible bude třeba čekat o rok déle.

Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.