Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americký VW Passat je úplně jiný než ten evropský. Právě se představuje

aktualizováno 
Volkswagen představil v Detroitu americkou verzi svého populárního sedanu Passat. Poprvé v historii je to svébytný model, který evropskou variantu poráží rozměry. Bude stát v přepočtu asi 400 000 korun.

Volkswagen Passat v provedení pro USA | foto: Volkswagen

Volkswagen chce v USA výrazně navýšit prodejní čísla a kromě současné Jetty mu v tom má pomoci zcela nový passat. Ten je poprvé v historii automobilky ušit na míru americkým zákazníkům. Dokonce se bude vyrábět ve zbrusu nové americké továrně Chattanooga ve státě Tennessee.

Technicky americký passat pochopitelně vychází z evropského a i po vzhledové stránce si můžeme na první pohled modely splést. Pozornější oko ale odhalí přece jenom trochu mohutnější proporce amerického modelu, které vůz přibližují vlajkovému modelu phaeton.

Větší rozměry vyhovují zaoceánským zákazníkům

Nový passat pro USA měří na délku 4 869 mm, což je o deset centimetrů víc než evropská verze. Rozvor narostl na 2 804 mm. Auto bude pravděpodobně i o něco širší a vyšší než u nás prodávaný model. Americký passat je větší i než Škoda Superb. Model pro USA ale upřednostňuje prostor pro posádku před zavazadlovým prostorem. Kufr pojme 539 litrů nákladu, zatímco evropský passat disponuje objemem 565 litrů a superb dokonce 595 litrů.

Americkým představám se přizpůsobila i cena novinky. Začne na zhruba 20 000 dolarech, tedy v přepočtu asi na 400 000 korunách. Předchozí verze přitom v USA stála 27 000 dolarů (asi 540 000 korun) a to jí v konkurenci mid-size sedanů jako je Toyota Camry nebo Honda Accord stálo hodně zákazníků. Konkurence totiž také začíná na podobné hladině jako nový passat. Třeba v Česku začíná cena aktuálního provedení passatu nebo superbu těsně nad hranicí 570 000 korun.

Přitom místní zákazníci mohou Američanům závidět i základní motorizace. Nejlevnější bude provedení se známým pětiválcem 2,5 litru s výkonem 125 kW (170 koní). Motor bude v prodeji s pětistupňovou manuální převodovkou nebo za příplatek šestistupňovým automatem.

Volkswagen bude lákat zákazníky na provedení s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 103 kW (140 koní). Ten bude mít šestistupňový manuál nebo DSG převodovku se stejným počtem stupňů. Přitažlivá bude především spotřeba 5,5 litru na 100 kilometrů. Provedení tak úsporností snadno předčí hybridní modely sedanů Ford Fusion, Toyota Camry nebo Hyundai Sonata. Automobilka ale bude muset bojovat s předsudky zákazníků v USA vůči naftě.

Špičkou bude vidlicový šestiválec VR6 3,6 litru s výkonem 209 kW (280 koní). Agregát známý z evropského passatu i našeho superbu bude spřažen výhradně se šestistupňovou DSG převodovkou. Motor průměrně spotřebuje 8,4 litru benzínu na 100 kilometrů.

Lákavé ceny, evropská technika, image i kvalita a slušná výbava mohou v USA pomoci novému passatu k rychlému startu prodejů. Pro letošek chce VW prodat 56 000 kusů passatů, což je výrazný nárůst oproti asi 12 500 kusů v loňském roce. Prodávat se přitom začne až v srpnu. Stejný model chce VW vyrábět i v Číně. Tam pravděpodobně nový passat nahradí dosavadní model, který je vlastně první generací superbu s maskou VW. S kombi variantou se nepočítá.





Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.