Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američtí řidiči mohou jet nově až 130 km/h

  23:57aktualizováno  23:57
Po více než třiceti letech mohou jet texaští řidiči opět až 80mílovou rychlostí, tedy téměř 130 kilometrů za hodinu. Změna se ovšem prozatím týká jen dvou dálničních úseků v západním Texasu.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Porsche

Na ostatních silnicích i nadále zůstává v platnosti rychlostní limit 55 až 65 mil za hodinu, tedy 90 až 105 km/hod, výjimečně 75 mil (120 km/hod).

Zvýšení maximální povolené rychlosti o zhruba osm kilometrů za hodinu schválil Texas navzdory hlasům, že se změna projeví ve větší nehodovosti. Studie státního dopravního úřadu však říká, že osmdesát pět řidičů ze sta dosavadní omezení na 120 km/hod nedodržuje.

Tento trend bude pokračovat i po zvýšení limitu, obávají se zastánci nižších rychlostí. "Když se povolená rychlost zvýší na 130 kilometrů, každý pojede 135 nebo i 145," soudí Becky Dean-Walkerová, soudkyně texaského okresu Hudspeth, kudy vede dálnice s nově zvýšenou rychlostí.

Odpůrci úpravy poukazují i na větší spotřebu benzinu při vyšších rychlostech. Při současných vysokých cenách paliva se rychlost vyšší o každých osm kilometrů nad 96 km/hod prodraží o pět centů (asi 1,2 koruny), varuje americké ministerstvo energetiky.

Značku omezující maximální rychlost na 80 mil za hodinu (129 km/hod) viděli Američané na silnicích naposledy v roce 1974, kdy Kongres omezil provoz na 55 mílovou rychlost (90 km/hod). V Nevadě a Montaně do té doby existovalo i několik odlehlých úseků zcela bez regulace.

V roce 1996 Kongres maximální rychlost na území celých USA zvýšil na 65 mil (105 km/hod) a zároveň poskytl jednotlivým státům volnost v úpravách maximálních rychlostí podle místních podmínek. Zatímco některé státy zůstaly u 55 mil/hod, třináct států na západě a středozápadě USA zvýšilo maximum na 75 mil za hodinu (120 km/hod).

Autoři: , ,




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.