Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ampera: elektrický opel s americkými kořeny

  15:22aktualizováno  15:22
Co je tenhle opel zač, naznačuje už jméno. Hlavním zdrojem způsobujícím pohyb ampery je elektřina. Koncept se představí začátkem března v Ženevě a stojí na základech dlouho očekávaného hybridního Chevroletu Volt.

Opel Ampera | foto: Opel

Hybrid, který co nevidět vyrazí na americké silnice, se jmenuje Volt. Jméno evropského bráchy si s tím hezky notuje.

LEKCE FYZIKY

Ampér je základní jednotka elektrického proudu.

Volt je jednotkou elektrického napětí.

Jeden volt je napětí na takovém vodiči, kterým protéká jeden ampér, přičemž se na vodiči rozptyluje jeden watt tepelného výkonu.

Zdroj: Wikipedia


Volt dostal jiný čumák a je z něj ampera. Na platformě vyvinuté pro volt, která se jmenuje Voltec, postavili designéři o poznání agresivnější koncept, měnila se především příď. Stejně jako volt má ampera pětici dveří, karoserii hatchbacku a čtyři sedadla.

Parametry ampery jsou tedy stejné jako ty u voltu. Plug-in - tedy z obyčejné 230voltové zásuvky dobíjecí - hybrid ujede na baterie asi 60 kilometrů. Pak startuje spalovací motor, který ovšem elektromotoru přímo nepomáhá, ale má za úkol dobíjet Li-ion baterie. Akumulátory mají kapacitu 16 kWh. Ampera/volt se z nuly na stovku rozjede za 9 sekund, maximálně umí uhánět stošedesátkou.

Podle serveru edmunds.com by se produkční verze ampery měla objevit koncem roku 2010 nebo v roce 2011.

Kolik ujedete?

Opel ve své zprávě o ampeře uvádí, že asi 80 % německých řidičů ujede denně méně než padesát kilometrů.

Je to moc, nebo málo? Kolik toho denně najezdíte? Jaký dojezd elektromobilu by pro vás byl přijatelný? Piště do diskuse pod článkem nebo na adresu redakce

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.