Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Systémy v autech moc odvádějí pozornost. Nejlepší jsou Apple s Googlem

Moderní technologie zaplavují auta - konektivita a nabídka aplikací na palubě vozů začíná být pro některé důležitější než to, co má auto po kapotou. Potíž je v tom, že vývojáři jako by občas nepočítali s tím, že šofér má na starosti hlavně řízení. Americký test ukázal, že Apple a Google poráží automobilky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JA

Ideálním palubním systémem jsou: tachometr, teploměr motoru, otáčkoměr, ukazatel stavu paliva, kontrolky dobíjení, ruční brzdy a ukazatelů směru. Teda já aspoň nic dalšího nepotřebuju.;-D

11 4
možnosti
RK

A vedle vás vždy sedí navigátor s mapou��

5 0
možnosti
JT

J51a55n 11T71a64r31a54b37a

17. 7. 2018 7:21

To na cestu ze sídliště do Kauflandu není nutné. Tam pánovi postačí ten teploměr

1 0
možnosti
PO

nemusí tam sedět navigátor a nemusí jezdit jen do kauflandu, prostě když jede někam kde to nezná tak se podívá do mapy nebo nastaví do normální navigace před jízdou, taky si myslím že všechny tyto moderní aplikace jsou nebezpečné a odvádějí pozornost řidíče a to doporučení že nebude sledovat provoz déle než 12 sekund, no ty bláho to je za jízdy až stračidelně dlouho, nechtěl bych takového řidiče na cestě potkat.

3 0
možnosti
JT

J14a90n 10T93a69r62a97b92a

17. 7. 2018 8:26

"Hi google"......."naviguj na Cotkytle, hotel Sport"

Proč bych nesledoval provoz a ještě k tomu 12 sekund?

0 0
možnosti
PO

Za prvé když chci jet do hotelu sport tak to zadám do navi před tím než vyjedu, a kolikrát vám navi nabidne vícero stejných názvů a proto se tím musíte zabývat déle, za druhé o těch 12 sekundách se píše v článku pod kterým diskutujete a to proto že řeč je systémech v autech, nikoli jen o navi, takže dnes přes dotykový display, ovládáte sms, mms, sociální sítě, ale i spousty normálních funkcí auta, jako nastavení teploty klimy, jízdního režimu auta atd. A tohle všechno samozřejmě velmi odvádí pozornost od podstaty a to řízení toho auta.

1 0
možnosti
JT

J37a20n 72T60a21r92a76b83a

17. 7. 2018 9:35

Tak zaprvé: nepamatuji, že by mi navigace (používám vestavěnou v autě, byť systém umí zrcadlit i google maps či waze) na hlasovou volbu zvolila nesprávný cíl. Stačí respektovat návod "how to".

Za druhé: Samozřejmě si mohu nastavit cíl předem, nicméně změna na trase je zcela běžná, děti mají hlad, auto má žízeň, tady někde je hrad, Honzo stav se ještě tam, máš to při cestě, ..............

Za třetí: Teplotu v prostoru řidiče mám nastavenou trvale na 21,5°C a nevidím důvod ji měnit (navíc v mém autě to není přes dotyk ale otočným ovladačem resp. opět hlasem. Za čtvrté pouze dotyk dnes mají opravdu jen ta nejlevnější auta, o stupínek výš už je i hlasová volba a ta funguje zpravidla velmi dobře. Vyšší level pak jsou samozřejmě touchpady s hlasovou odezvou, ale to už jsme v jiné kategorii aut.

A za páté, článek je o tom, že mobilní platformy jsou dál, než vestavěné systémy, o lowcostu aut to platí určitě, od středu výš ale ani omylem.

0 0
možnosti
PO

Možná vás to překvapí, ale zastavit někde na jídlo, natankovat a tak podobně lze naprosto bez problému i bez jakékoli navigace. Ale ještě jednou by jste si měl přečíst článek, protože ten není o navigaci, ani o vašem autě, nýbrž o systémech které se dneska do aut cpou. A prostě je pravdou že to prostě odvádí pozornost řidiiče , každá taková činnost navíc . I taková obyčejná věc jako je vyhledávání stanice v rádiu odvádí pozornost, A čím víc možností je , tím hůř. Pohybuju se na cestách každý den a to co vidím je dost děsivé .Úplná klasika kličkujicí auto , které zpomaluje, a zase zrychluje. Pak jej předjedu a co nevidím řidič si hraje s dotykovým displejem nebo s telefonem, nebo s obojím. A věřte že ani nepotřebujete nějakých 12 sekund, stačí vteřina nepozornosti a je vymalováno.

0 1
možnosti
OU
PO

To je bohužel je váš mylný dojem, nebo vy máte v paměti uloženou jen jednu stanici,, nebo hledáte hudbu jakou chcete, ono nejde jen o to jestli máte pohled upřený na silnici nebo ne, ale o ztratu koncentrace protože část vaší mysli se soustředí na něco jiného. I při telefonování ztrácíte koncentraci, aniž si to uvědomujete. Člověk si myslí, že se ani na chvilku nepřestal věnovat řízení, ale bohužel opak je pravdou. A čím víc věcí ,které nesouvisí z řízením, řidič může v autě dělat, tím hůř. Před časem jsem se v rámci školení bezpečné jízdy, zůčastnil takového testu jel jste na trenažér a měl jste během jízdy dělat různé úkony , jako například naladit rádio, přijmout hovor, a pod. A potom jste měl označit co jste během té jízdy zaregistroval kolem sebe v provozu. To by jste koukal co všechno člověk přehlídl a přitom si všichni mysleli, že to není problém vždyt pořád koukáme na cestu. Ono na něco koukat, a vnímat to co vidím , jsou dvě dost rozdílné věci.:-)

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...