Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Angela dostala řidičák až za spropitné instruktorovi

  10:40aktualizováno  10:40
Vyhrát volby nebylo nijak jednoduché, ale německá kancléřka Angela Merkelová už musela v životě absolvovat horší zkoušky. Například řidičské.

Angela Merkelová: umí řídit lépe zemi než auto? | foto: Reuters

"To mě ale stálo peněz,“ svěřila se minulý týden listu Bild am Sonntag, když se zcela nečekaně objevila jako host při předávání "zlatých volantů“ nejlepším manažerům německého autoprůmyslu.

Když už přišla řeč na volanty, Merkelová bez rozpaků konstatovala, že když se za tímhle instrumentem náhodou octne, pociťuje stále především strach. V mládí potřebovala najezdit třikrát více zkušebních jízd než ostatní, ale na závěrečnou zkoušku to pořád nestačilo.

Co tedy pomohlo? "Trinkgeld,“ řekla podle Bildu kancléřka. Neboli "spropitné“ - či chcete-li úplatek -instruktorovi.

Nejprve prý nechtěla dát nic, ale instruktor ji nepřipustil ke zkouškám ani po 38 jízdách. "Ale pak mi kamarád poradil, abych zaplatila, a tak jsem začala dávat spropitné. Potom už všechno šlo ráz na ráz a zkoušky jsem udělala.“

Za časů NDR se dokonce zapsala do pořadníku na trabanta, ale čekací doba byla 12 let, a než stačil vůz dorazit, spadla berlínská zeď. Merkelová začala mít zcela jiné problémy a také své vlastní řidiče. A jaké auto by si sama přála? "Asi Mini Coopera, když si na něj ušetřím,“ tvrdí.

Nové MINI

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Autovychytávky: Dominik bojuje s horkem, lednici nakonec ocenili chodci

Otestovali jsme autochladničku. Posloužila i jako krámek se zmrzlinou

Lednice původně určená do kufru auta se dá využít i jinak, redaktor iDNES.cz Dominik Vršanský to vyzkoušel. Největší...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Najdete na iDNES.cz