Ani klient bez zastoupení netrpí

* Je poskytnutí náhradního vozu po nehodě opravdu samozřejmým nárokem?

Pokud by měl být nárokován z havarijního pojištění, pak pouze tehdy, byl-li k této smlouvě sjednán zvláštní dodatek upravující poskytnutí náhradního vozu.
* Je poskytnutí náhradního vozu po nehodě opravdu samozřejmým nárokem?

Pokud by měl být nárokován z havarijního pojištění, pak pouze tehdy, byl-li k této smlouvě sjednán zvláštní dodatek upravující poskytnutí náhradního vozu. Z povinného ručení viníka vyplývá tato možnost pouze tehdy, pokud je možné doložit skutečně nezbytnou potřebu náhradního automobilu. Jde především o podnikatele.

* Má Česká pojišťovna větší radost, pokud přijde do její pobočky klient osobně, nebo když nechá za sebe všechno vyřídit firmu, například servis?

Každý z našich klientů má právo se nechat zastupovat. S firmami nabízejícími skutečně komplexní zastoupení mnoho zkušeností nemáme.

* Co musí udělat majitel auta, který se rozhodne vše vyřídit sám?

Má tři možnosti: buď osobně na některé z našich agentur případ ohlásit, přivézt a nechat prohlédnout vůz a eventuálně si nechat doporučit servis, nebo zavolat třeba z domova na linku pomoci a operátor potom zařídí, aby se zpětně ozval náš likvidátor. Třetí možnost je odjet s autem přímo do servisu - nejlépe do toho, se kterým Česká pojišťovna přímo spolupracuje - a oznámit pojišťovně, kde vůz je. Na místo vyrazí náš pracovník.

* Co když budu chtít spíš hotové peníze než uhradit opravu?

Pokud bude u sebe mít majitel vozu nezbytné doklady: občanský a řidičský průkaz, velký technický průkaz, pojistnou smlouvu a protokol od policie, a přistaví auto, může mít v optimálním případě do hodiny peníze v ruce.

* Ale policii přece není nutné volat, pokud je škoda nižší než 20 tisíc korun...

Ano, ale to pouze tehdy, pokud není opravdu žádná pochyba o výši škody nebo o zavinění. Proto přítomnost policie na místě nehody spíše doporučujeme.