Diskuze

Jak stará auta jezdí v Česku? Pomozte nám to zjistit

Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. Kdo tedy ta nová auta kupuje a kam putují? A proč vozový park Čechů i přes konjunkturu stárne?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kloudné nové auto bez osekané výbavy začíná na 450tis. Pokud jsou stále reálné platy 16500-22000kč čistého,tak kdo si může dovolit ho koupit. A i auta ojetá co za něco stojí s 150-200tis km 6-7 let stará stojí kolem 150-200 tis. Mě tohle srovnávání přijde stále úplně mimo mísu. Prostě dokud se tady nezvednou radikálně platy,tak to bude stejný a nebo horší. Jelikož novější auta mají sofistikovanější techniku a případná oprava stojí mnohem více peněz. V tomto státě je to začarovanej kruh. Ale rozetnout to nechce nikdo. A jen tak k výbavě auta. Je tam spousta kravin,co nejsou potřeba. A hle jedni to pochopili a teď válcují ostatní konkurenci. Dacia.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

tato statistika bude stejne platna jako u volby presidenta - k nicemu

2 0
možnosti

S těmi starými auty to nebude tak hrozné. Ono by stačilo, kdyby ministerstvo započítalo pouze vozy s platnou STK a hned bychom měli jiný výsledek.

Doporučuji přečíst:

https://bartyzal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=646406

3 0
možnosti
Foto

Proč si nekoupím mladší auto? No protože nemám zbytečných 200 000. Což je mimochodem častý roční plat mnoha lidí.

7 1
možnosti

Můžeš ho splácet pět let... a je to. To je nápad, co?

1 3
možnosti
Foto

J11a84n 58Č94e61r48m39á52k

29. 1. 2018 20:54

no, také jezdím Fabií rv. 2001 a vyhovuje mi. Je spolehlivá, jde o dědictví, má najeto těsně přes 100 tisíc km, rez nikde... Zatím nevidím důvod ji měnit...

Pokud mě ovšem k tomu stát nedonutí. Nástroje na to má a nebo si je vytvoří... Jen doufám, že např. plošná silniční daň pro starší auta (např. 10 let) ve výši 10 000 ročně by neprošla, neboť politici chtějí být zvoleni i příště...

3 0
možnosti

i plošná dań 10000 Kč ročně k nákupu nepřesvědčí, tedy aspoň ne mě.

Najdu si řešení, stát mi vezme 10 000 Kč, já budu hledat, jak si aspoň část vzít zpátky. Takže např. opravy a služby tzv. bez papíru

4 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
6 0
možnosti

Ale oni tu fyziku okecali. Nebo jí ty neorzumíš a nejde o okecávání... Výkon je vyšší.

0 0
možnosti

Vlastním 4 roky starou oktávku combi II generace, kterou jsem koupil ojetou a hodlám jí využívat, dokud se náklady na udržování vozidla ve stavu způsobilém k bezpečné jízdě nestanou neúnosně vysokými. Kdyby vydržela 30 let, což určitě nevydrží, klidně bych v ní jezdil i 30 let. Bratr v současnosti jezdí oktávkou první generace tuším z roku 2000, kterou zdědil po tátovi, když si on pořídl novější auto a ta oktávka má najeto skoro 600 tisíc kilometrů.

Vím, že II generace není takový držák, nejspíš budu rád tak za 10 let, ale auto prostě hodlám využít na maximum.

Nehrozí, že bych nové auto kupoval kvůli tomu, že je úspornější, má nějakou novou technickou vychytávku, nebo je to módní trend. Peníze raděj vrazím do dětí a bydlení.

A na nějakou ekologii a úsporu paliva u novějších aut upřímně naprosto ... kašlu. Ta úspora nejspíš nikdy nebude tak vysoká, aby motivovala k nákupu nového auta.

3 0
možnosti

On je právě problém v tom že nejde ani tak o náklady na “udržování vozidla ve stavu způsobilém k bezpečné jízdě” ale o to kdy to auto fakticky přestane splňovat bezpečností standardy - resp. kdy si to uživatel připustí. Čistě ekonomicky by bylo nejlevnější udržovat v IA stavu felicie a nebo i ty první octavky, ale pro většinu uživatelů (minimálně té první varianty) bude už nepřijatelná ta míra (ne)bezpečnosti, jistou roli sehraje i komfort a výbava.

0 0
možnosti

P89a69v91e64l 14V91a67n74ě34k

29. 1. 2018 11:01

Clanek vyslovene pro zvyseni navstevnosti a zisku za reklamu. Realny vyznam nula protoze to proste logicky nedava smysl. Jo kdyby byl nadpis "V jakych autech jezdi ctenari idnes ... mozna"

1 1
možnosti
Foto

Reálný význam nula....to bude asi řeč o vašem příspěvku.

1 0
možnosti
Foto

Jak stará?

Jednoduchá odpověď: tak stará, jaká si Češi mohou dovolit!

takže nic moc....:-/

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...