V registru vozidel je v České republice přes pět a půl milionu vozidel, za loňský rok do něj z toho přibylo přes 270 tisíc nových aut, která nyní mají v kolonce věk „nulu“. Tak proč tedy průměrné stáří vozového parku Čechů stoupá? S průměrem téměř patnácti let jsme na tom o čtyři roky hůř než je průměr Evropské unie (za rok 2015 je to 10,7 roku, zdroj: sdružení výrobců automobilů ACEA).
Pomozte nám situaci zanalyzovat a zjistit, jakými auty skutečně Češi jezdí. Vyplňte jednoduchý anonymní dotazník.
NÁZORŽijeme si nad poměry Češi jezdí v autech, na která nemají - čtěte komentář. |
Proti roku 2010 se počet vozidel registrovaných v Česku zvýšil o zhruba milion kusů na 5,6 milionu. Ve srovnání s koncem roku 2016 je průměrné české auto o 0,14 roku starší.
Důvodem stárnutí Českého vozidlového parku je podle svazu dovozců skutečnost, že prodejci do země dovážejí stále starší ojetiny. Podle informací z trhu s ojetinami ovšem už tak obrovské množství ojetin jako v minulosti do Česka nemíří. Ceny se srovnaly tak, že naopak z Česka míří ojetá auta do zahraničí, a to i na západ.
Proč autopark Čechů nemládne? Své názory pište do diskuze pod článkem.
Jakým autem jezdíte?Jak staré je vaše auto? Jezdíte služebním, nebo soukromým? Kolik toho ročně najedete? Kupujete nové vozy nebo ojetiny? Anonymní dotazník vyplňte ZDE |