Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak stará auta jezdí v Česku? Pomozte nám to zjistit

aktualizováno 
Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. Kdo tedy ta nová auta kupuje a kam putují? A proč vozový park Čechů i přes konjunkturu stárne?
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Viktor Chlad, MAFRA

V registru vozidel je v České republice přes pět a půl milionu vozidel, za loňský rok do něj z toho přibylo přes 270 tisíc nových aut, která nyní mají v kolonce věk „nulu“. Tak proč tedy průměrné stáří vozového parku Čechů stoupá? S průměrem téměř patnácti let jsme na tom o čtyři roky hůř než je průměr Evropské unie (za rok 2015 je to 10,7 roku, zdroj: sdružení výrobců automobilů ACEA).

Pomozte nám situaci zanalyzovat a zjistit, jakými auty skutečně Češi jezdí. Vyplňte jednoduchý anonymní dotazník.

NÁZOR

Žijeme si nad poměry

Češi jezdí v autech, na která nemají - čtěte komentář.

Proti roku 2010 se počet vozidel registrovaných v Česku zvýšil o zhruba milion kusů na 5,6 milionu. Ve srovnání s koncem roku 2016 je průměrné české auto o 0,14 roku starší.

Důvodem stárnutí Českého vozidlového parku je podle svazu dovozců skutečnost, že prodejci do země dovážejí stále starší ojetiny. Podle informací z trhu s ojetinami ovšem už tak obrovské množství ojetin jako v minulosti do Česka nemíří. Ceny se srovnaly tak, že naopak z Česka míří ojetá auta do zahraničí, a to i na západ.

Proč autopark Čechů nemládne? Své názory pište do diskuze pod článkem.

Jakým autem jezdíte?

Jak staré je vaše auto? Jezdíte služebním, nebo soukromým? Kolik toho ročně najedete? Kupujete nové vozy nebo ojetiny?

Anonymní dotazník vyplňte ZDE




Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...



Fabia Combi není odepsaná. Nová generace má šanci

Skica faceliftované Škody Fabia

Fabie Combi to nemá úplně spočítané. O tom, jestli dostane malá škoda i v příští generaci tuto prodlouženou variantu,...

Brexit bude ránou pro autoprůmysl, vše závisí na dohodě o clech

Nissan má obří fabriku v britském Sunderlandu. Právě japonská automobilka...

Za 50 let práce v britském automobilovém průmyslu zažil John Cooper řadu dramatických změn. Žádná však nebyla děsivější...

BMW 7 nastupuje k policii, vyzkoušeli jsme superlimuzínu

BMW M760Li xDrive

Politici, které chrání a vozí policie, přesednou do nových limuzín. Ochranná služba kupuje pět BMW řady 7. Ministerské...

Další z rubriky

VIDEO: Ambiciózní Švédové chystají elektroauto, kde se sedí za sebou

Uniti One

Švédský start-up představil miniauto jménem Uniti One. Na elektromobilu vyrobeném z recyklovaných materiálů se podílí...

Exkurze do továrny na převodovky. Ostražitost robotů testují vadné díly

Výroba převodovky ve Vrchlabí

Na začátku jsou kusy oceli a na konci jeden z nejsložitějších dílů v autě. Vítejte ve fabrice na převodovky.

Fabia Combi není odepsaná. Nová generace má šanci

Skica faceliftované Škody Fabia

Fabie Combi to nemá úplně spočítané. O tom, jestli dostane malá škoda i v příští generaci tuto prodlouženou variantu,...

Najdete na iDNES.cz