Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor, aplikace na sledování radarů jsou v Německu zakázané

aktualizováno 
V Německu se v poslední době staly velmi populární aplikace, které varují řidiče před rychlostními radary. Netrvalo dlouho a bylo rozhodnuto, že používání těchto aplikací se bude trestat pokutou. Pokud však někdo varuje ostatní řidiče před radary přes rádio, žádná pokuta mu nehrozí.

Policista s novým laserovým radarem, který získalo hradecké dopravní oddělení. | foto: Lukáš Urban

Mobilní aplikace se nicméně stále objevují u velkého množství německých řidičů, protože si je ještě před jejich zákazem stáhly miliony uživatelů chytrých telefonů. Princip aplikací je velmi jednoduchý. Uživatel může pomocí nich označit místo, kde kontrola rychlosti probíhá a tím varuje ostatní uživatele programu.

Podle magazínu Computer Bild v Německu aktuálně stačí k pokutě pouze to, když je v chytrém telefonu nainstalován program, který z něj v podstatě dělá zařízení používané za účelem varování před rychlostními radary.

Bez omezení rychlosti

Němci chtějí rychlostní limit na dálnicích, tvrdí výzkum. Ideálně 150

Dálnice D1

Poněkud rozporuplná situace nastala kolem používání velkého počtu klasických navigací, které v sobě mají integrované funkce informující o radarech. I na ně by se teoreticky měl zákaz vztahovat, ale podle právníků navigace primárně neslouží k informování o radarech, a proto by s nimi problém být neměl.

Jak ale ukazuje jeden případ z okolí Hamburku, právní situace kolem tohoto problému zatím není úplně dořešená. Policisté tady při silniční kontrole zastavili vozidlo a uviděli na přístrojové desce připojené mobilní zařízení se spuštěnou aplikací, která ukazovala polohu radarů.

Jako důkazní materiál posloužila fotografie pořízená policisty. Řidič si odnesl pokutu v hodnotě zhruba dvou tisíc korun. Proti rozhodnutí se odvolal u soudu, ten ale jeho žádost odmítl.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Rozsudek o zákazu aplikací vyvolal hodně rozruchu hlavně mezi právníky. Například advokát Udo Vetter kritizoval rozsudek na svém blogu. Upozorňuje, že policisté mohou například během kontroly aplikaci sami nainstalovat a pokutu poté vymáhat.

Zabavení chytrého telefonu při kontrole se však řidiči obávat nemusejí. Konfiskace věcí při kontrole policisty sice možná je, ale mobil obsahuje citlivé osobní informace a zabaven v tomto případě být nesmí.

Pro všechny řidiče se nabízí poměrně jednoduché řešení, jak se pokutě vyhnout. Stačí dát telefon do ruky svému spolujezdci a ten s identifikací radarů ústně pomůže. Ještě jednodušší radou je telefon před policisty při kontrole schovat.

I my jsme vyzkoušeli aplikaci, která odhalí hlídku policie:


Autoři:




Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.