Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tisícikoňovou hvězdu autosalonu v Ženevě odhalila česká závodnice

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Roland Gumpert oslavil nový začátek své firmy s čínským kapitálem v zádech. Byla u toho i česká závodnice Gabriela Jílková. Právě ona odhalovala na autosalonu v Ženevě nový hypersport jménem Apollo Arrow.

Apollo si vysnil bývalý šéf sportovního oddělení Audi Roland Gumpert. Známý automobilový manažer stál v 70. letech u zrodu prvních aut s pohonem všech kol Audi Quattro. Poté šéfoval oddělení Audi Sport, které pod jeho vedením získalo v soutěžích mistrovství světa 25 prvenství v jednotlivých dílech seriálu a čtyři tituly mistra světa. Svou automobilku Gumpert založil v novém tisíciletí. Jeho supersport jménem Apollo patřil k nejrychlejším vozům světa a objevoval se na závodních tratích (byl i v Česku - čtěte zde). V roce 2012 ale přišly problémy, jako by je předznamenala nevýznamná nehoda při propagační jízdě Apolla na slavném festivalu rychlosti v Goodwoodu. Gumpert přišel o mecenáše, nejprve přišla nucená správa a vypadalo to na definitivní konec.

Projekt se ovšem zalíbil investorovi z Číny. Holding Ideal Team Ventures Limited, v jehož čele stojí Norman Choi, investuje od aut přes finanční služby až po potravinářství.

Původní Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH se tak loni přeměnila na Apollo Automobil GmbH, osoby a obsazení se ale měnily jen částečně. Letos se tak značka Apollo, ovšem s nezbytnou účastí Rolanda Gumperta, který má opět funkci šéfkonstruktéra a generálního ředitele, představila v Ženevě v plné síle. Byl to velký návrat a supersport jménem Arrow patří k nejdiskutovanějším strojům na ženevském výstavišti. Vždyť má skoro tisíc koní a je to předobraz závodního okruhové speciálu. Dvousedadlový stroj postavený z karbonu (prostorový rám kabiny i karoserie) a kevlaru má za kabinou dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec od Audi.

Apollo Arrow

Vývojáři z něho vydolovali 1000 koní výkonu a 1000 newtonmetrů točivého momentu (při 3650 ot./min). Na zadní kola tu monumentální sílu přenáší sedmistupňová sekvenční převodovka. Udávané zrychlení z nuly na sto je 2,9 sekundy a maximální rychlost 360 kilometrů v hodině. Přední kola speciálu, který má stejně jako předchozí model ambice získat jak závodní homologaci, tak schválení do běžného provozu, jsou dvaceti a zadní jednadvacetipalcová. Zajímavý je údaj o světlé výšce podvozku, která je nastavitelná v rozmezí 40 až 120 milimetrů.

Pro fanoušky okruhových speciálů upřesněme, že apolla mají propracovanou aerodynamiku, která je drží na silnici, podobně jako u formule (aerodynamický grip). Aby speciál fungoval, musí se s ním podle toho zacházet, řízení takového stroje je odlišné od běžného vozu. Zjednodušeně řečeno: čím rychleji se s takovým strojem jede, tím lépe drží na silnici a teprve pak funguje, jak má.

Fotogalerie

Arrow prozatím není kompletní, do finální podoby ještě dostane jiný interiér a potřebuje několik týdnů ladění. Apollo má vývojové týmy v německé centrále v Denkendorfu a Velké Británii.

„Je to perfektní kombinace německého inženýrství a automobilového umění,“ říká o nejnovějším stroji Roland Gumpert. Bailey Xu z vedení Apolla ho popisuje jako stroj s charakteristikami slavné „neviditelné“ stíhačky F22 Raptor a designem inspirovaným žralokem a dalšími mořskými živočichy a rostlinami. Apollo Arrow má vzniknout ve sto kusech, o ceně se ještě nemluví.

A krásná česká závodnice? Gabrielu Jílkovou si už kdysi vyhlédl Roland Gumpert. Pokud vše klapne, usadí ji podle informací iDNES.cz do kokpitu závodního speciálu. Držte palce!

Podívejte se, jak Gabriela Jílková řádí za volantem Ferrari:





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Octavia CNG 1,4 TSI / 81 kW...
Škoda Octavia CNG 1,4 TSI / 81 kW...

r.v. 2016, naj. 31 700 km, CNG + benzín
449 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.