Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tisícikoňovou hvězdu autosalonu v Ženevě odhalila česká závodnice

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Roland Gumpert oslavil nový začátek své firmy s čínským kapitálem v zádech. Byla u toho i česká závodnice Gabriela Jílková. Právě ona odhalovala na autosalonu v Ženevě nový hypersport jménem Apollo Arrow.

Apollo si vysnil bývalý šéf sportovního oddělení Audi Roland Gumpert. Známý automobilový manažer stál v 70. letech u zrodu prvních aut s pohonem všech kol Audi Quattro. Poté šéfoval oddělení Audi Sport, které pod jeho vedením získalo v soutěžích mistrovství světa 25 prvenství v jednotlivých dílech seriálu a čtyři tituly mistra světa. Svou automobilku Gumpert založil v novém tisíciletí. Jeho supersport jménem Apollo patřil k nejrychlejším vozům světa a objevoval se na závodních tratích (byl i v Česku - čtěte zde). V roce 2012 ale přišly problémy, jako by je předznamenala nevýznamná nehoda při propagační jízdě Apolla na slavném festivalu rychlosti v Goodwoodu. Gumpert přišel o mecenáše, nejprve přišla nucená správa a vypadalo to na definitivní konec.

Projekt se ovšem zalíbil investorovi z Číny. Holding Ideal Team Ventures Limited, v jehož čele stojí Norman Choi, investuje od aut přes finanční služby až po potravinářství.

Původní Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH se tak loni přeměnila na Apollo Automobil GmbH, osoby a obsazení se ale měnily jen částečně. Letos se tak značka Apollo, ovšem s nezbytnou účastí Rolanda Gumperta, který má opět funkci šéfkonstruktéra a generálního ředitele, představila v Ženevě v plné síle. Byl to velký návrat a supersport jménem Arrow patří k nejdiskutovanějším strojům na ženevském výstavišti. Vždyť má skoro tisíc koní a je to předobraz závodního okruhové speciálu. Dvousedadlový stroj postavený z karbonu (prostorový rám kabiny i karoserie) a kevlaru má za kabinou dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec od Audi.

Apollo Arrow

Vývojáři z něho vydolovali 1000 koní výkonu a 1000 newtonmetrů točivého momentu (při 3650 ot./min). Na zadní kola tu monumentální sílu přenáší sedmistupňová sekvenční převodovka. Udávané zrychlení z nuly na sto je 2,9 sekundy a maximální rychlost 360 kilometrů v hodině. Přední kola speciálu, který má stejně jako předchozí model ambice získat jak závodní homologaci, tak schválení do běžného provozu, jsou dvaceti a zadní jednadvacetipalcová. Zajímavý je údaj o světlé výšce podvozku, která je nastavitelná v rozmezí 40 až 120 milimetrů.

Pro fanoušky okruhových speciálů upřesněme, že apolla mají propracovanou aerodynamiku, která je drží na silnici, podobně jako u formule (aerodynamický grip). Aby speciál fungoval, musí se s ním podle toho zacházet, řízení takového stroje je odlišné od běžného vozu. Zjednodušeně řečeno: čím rychleji se s takovým strojem jede, tím lépe drží na silnici a teprve pak funguje, jak má.

Fotogalerie

Arrow prozatím není kompletní, do finální podoby ještě dostane jiný interiér a potřebuje několik týdnů ladění. Apollo má vývojové týmy v německé centrále v Denkendorfu a Velké Británii.

„Je to perfektní kombinace německého inženýrství a automobilového umění,“ říká o nejnovějším stroji Roland Gumpert. Bailey Xu z vedení Apolla ho popisuje jako stroj s charakteristikami slavné „neviditelné“ stíhačky F22 Raptor a designem inspirovaným žralokem a dalšími mořskými živočichy a rostlinami. Apollo Arrow má vzniknout ve sto kusech, o ceně se ještě nemluví.

A krásná česká závodnice? Gabrielu Jílkovou si už kdysi vyhlédl Roland Gumpert. Pokud vše klapne, usadí ji podle informací iDNES.cz do kokpitu závodního speciálu. Držte palce!

Podívejte se, jak Gabriela Jílková řádí za volantem Ferrari:



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Porsche 911 GT3 RS+1.MAJ+PO...
Porsche 911 GT3 RS+1.MAJ+PO...

r.v. 2006, naj. 20 500 km, benzín
3 450 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz