Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tisícikoňovou hvězdu autosalonu v Ženevě odhalila česká závodnice

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Roland Gumpert oslavil nový začátek své firmy s čínským kapitálem v zádech. Byla u toho i česká závodnice Gabriela Jílková. Právě ona odhalovala na autosalonu v Ženevě nový hypersport jménem Apollo Arrow.

Apollo si vysnil bývalý šéf sportovního oddělení Audi Roland Gumpert. Známý automobilový manažer stál v 70. letech u zrodu prvních aut s pohonem všech kol Audi Quattro. Poté šéfoval oddělení Audi Sport, které pod jeho vedením získalo v soutěžích mistrovství světa 25 prvenství v jednotlivých dílech seriálu a čtyři tituly mistra světa. Svou automobilku Gumpert založil v novém tisíciletí. Jeho supersport jménem Apollo patřil k nejrychlejším vozům světa a objevoval se na závodních tratích (byl i v Česku - čtěte zde). V roce 2012 ale přišly problémy, jako by je předznamenala nevýznamná nehoda při propagační jízdě Apolla na slavném festivalu rychlosti v Goodwoodu. Gumpert přišel o mecenáše, nejprve přišla nucená správa a vypadalo to na definitivní konec.

Projekt se ovšem zalíbil investorovi z Číny. Holding Ideal Team Ventures Limited, v jehož čele stojí Norman Choi, investuje od aut přes finanční služby až po potravinářství.

Původní Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH se tak loni přeměnila na Apollo Automobil GmbH, osoby a obsazení se ale měnily jen částečně. Letos se tak značka Apollo, ovšem s nezbytnou účastí Rolanda Gumperta, který má opět funkci šéfkonstruktéra a generálního ředitele, představila v Ženevě v plné síle. Byl to velký návrat a supersport jménem Arrow patří k nejdiskutovanějším strojům na ženevském výstavišti. Vždyť má skoro tisíc koní a je to předobraz závodního okruhové speciálu. Dvousedadlový stroj postavený z karbonu (prostorový rám kabiny i karoserie) a kevlaru má za kabinou dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec od Audi.

Apollo Arrow

Vývojáři z něho vydolovali 1000 koní výkonu a 1000 newtonmetrů točivého momentu (při 3650 ot./min). Na zadní kola tu monumentální sílu přenáší sedmistupňová sekvenční převodovka. Udávané zrychlení z nuly na sto je 2,9 sekundy a maximální rychlost 360 kilometrů v hodině. Přední kola speciálu, který má stejně jako předchozí model ambice získat jak závodní homologaci, tak schválení do běžného provozu, jsou dvaceti a zadní jednadvacetipalcová. Zajímavý je údaj o světlé výšce podvozku, která je nastavitelná v rozmezí 40 až 120 milimetrů.

Pro fanoušky okruhových speciálů upřesněme, že apolla mají propracovanou aerodynamiku, která je drží na silnici, podobně jako u formule (aerodynamický grip). Aby speciál fungoval, musí se s ním podle toho zacházet, řízení takového stroje je odlišné od běžného vozu. Zjednodušeně řečeno: čím rychleji se s takovým strojem jede, tím lépe drží na silnici a teprve pak funguje, jak má.

Fotogalerie

Arrow prozatím není kompletní, do finální podoby ještě dostane jiný interiér a potřebuje několik týdnů ladění. Apollo má vývojové týmy v německé centrále v Denkendorfu a Velké Británii.

„Je to perfektní kombinace německého inženýrství a automobilového umění,“ říká o nejnovějším stroji Roland Gumpert. Bailey Xu z vedení Apolla ho popisuje jako stroj s charakteristikami slavné „neviditelné“ stíhačky F22 Raptor a designem inspirovaným žralokem a dalšími mořskými živočichy a rostlinami. Apollo Arrow má vzniknout ve sto kusech, o ceně se ještě nemluví.

A krásná česká závodnice? Gabrielu Jílkovou si už kdysi vyhlédl Roland Gumpert. Pokud vše klapne, usadí ji podle informací iDNES.cz do kokpitu závodního speciálu. Držte palce!

Podívejte se, jak Gabriela Jílková řádí za volantem Ferrari:




Nejčtenější

Obec zavede nový trest pro rychlé řidiče. Propadne se pod nimi silnice

Pod rychle jedoucím autem se vytvoří díra

Radnice v Branišovicích na Brněnsku chystá novou past na řidiče překračující povolenou rychlost. Do silnice nechá...

Do Česka zamíří ve velkém ojeté diesely ze západní Evropy

(Ilustrační snímek)

Stejně jako roste poptávka po nových autech, zvyšuje se i prodej ojetin. Klesá však prodej nových aut s dieselovými...



Občerstvená Škoda Fabia už jezdí v Česku, máme první fotky

Prototyp faceliftované Škody Fabie třetí generace při testech na českých...

Ve čtvrtek 18. ledna v osm ráno Škoda oficiálně oznámila, že chystá představení inovovaného modelu Fabia. Čtenář...

Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...

Diesel není odepsaný, elektřina ho dlouho nenahradí, předpovídá expert

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

V roce 2018 zažije diesel renesanci, předpovídá německý expert na autoprůmysl Helmut Becker. Podle něj nemůže dnes...

Další z rubriky

Obec zavede nový trest pro rychlé řidiče. Propadne se pod nimi silnice

Pod rychle jedoucím autem se vytvoří díra

Radnice v Branišovicích na Brněnsku chystá novou past na řidiče překračující povolenou rychlost. Do silnice nechá...

Na autosalonu v Detroitu začíná čínský útok na Ameriku

Čínská automobilka GAC Motor potvrdila vstup na americký trh.

Auromobilka GAC Motor, jedna z nejrychleji rostoucích v Číně, se na autosalonu NAIAS v Detroitu představila Americe....

Na CESu představili nářadí pro autonomní jízdu, které vzniklo v Česku

Nadnárodní společnost Valeo představila na veletrhu CES v Las Vegas...

Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas obdivují návštěvníci řadu technologií, které by v budoucnosti měly...

Najdete na iDNES.cz