Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Apollo: vesmírný supersport

aktualizováno 
Porsche, Ferrari, Lamborghini... jen nudná konfekce, GMG Apollo je tady. Dlouhé je asi jako nový VW Golf, uhánět ale umí až 360 km/h. Ukočírovat stádo 650 splašených koní v tisíc kilogramů lehkém autě bude hodně adrenalinový sport.
GMG Apollo

GMG Apollo | foto: GMG - Marco Vanetta

Apollo pochází z Německého Altenburgu od firmy GMG, porážet má ty nej-supersporty naší planety.

Do honby za (přiznejme si to) nesmyslnými rychlostmi tak přibude další "monstrum".

Tisíc kilogramů hmotnosti je rozděleno mezi přední a zadní nápravu v ideálním poměru 1:1.

Prozatím se můžeme kochat jen obrázky z počítače grafika, osahat si tuto kapotovanou střelu na čtyřech kolech bude možné až v průběhu příštího roku.

S délkou 4,25 metru by apollo patřilo někam mezi vozy nižší střední třídy. Když ovšem do ultralehkého vozu s šířkou 1,95; výškou 1,1; a rozvorem 2,7 metru technici GMG nacpou osmiválec biturbo s 810 Nm kroutícího momentu, zdá se že apollo dostojí svého jména a vyletí ke hvězdám. 

Z 0 na 100 km/h za tři sekundy a z 0 na 200 za 8,9 sekundy - než o zrychlení je lépe mluvit o forsáži. "Maximálka" přes 360 km/h už také spíše přesahuje hranice chápání pozemšťanů.

Na "NEJ" verzi bude pravděpodobně třeba absolovovat výcvik u stíhacího letectva. Pro ty, kteří se spokojí s "podzvukovými" rychlostmi, jsou připraveny obyčejnější 360 a 460 koňové verze. Slabší z nich - nepřeplňovaná, má maximální kroutící moment 480 Nm. Silnější je osazena "obyčejným" kompresorem a nabízí 596 Nm. Všechny agregáty jsou z produkce Audi.

Devatenáctipalcová kola zadní poháněné nápravy obouvají pneumatiky 345/35. Vpředu jsou také "devatenáctky", ovšem užší 245/35.

Kabát karoserie u GMG ušijí z materiálu z uhlíkových vláken. Drahé a ušlechtilé materiály jsou k vidění i uvnitř. Nechybí ani satelitní navigace, telefon...

První kousky spatří světlo světa v roce 2005, ročně jich v Altenburgu plánují vyrobit 50 kusů. Výrobce láká zákazníky především velmi zajímavou cenou: "nejslabší" apollo bude k mání za 115 tisíc euro (3,8 milionu korun), nejdražší a nejrychlejší pak bude stát 175 tisíc euro (5,8 milionu korun).

GMG Apollo

V8

V8 Kompressor

V8 Biturbo

Max. výkon (kW/koně)

279/360

335/460

478/650

Max. točivý moment (Nm)

480

596

810

Zrychlení 0 - 100 km/h (s)

4,2

3,8

3,0

Zrychlení 0 - 200 km/h (s)

15

13

8,9

Max. rychlost (km/h)

290

320

>360

Autoři: ,






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.