Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Apollo: vesmírný supersport

aktualizováno 
Porsche, Ferrari, Lamborghini... jen nudná konfekce, GMG Apollo je tady. Dlouhé je asi jako nový VW Golf, uhánět ale umí až 360 km/h. Ukočírovat stádo 650 splašených koní v tisíc kilogramů lehkém autě bude hodně adrenalinový sport.
GMG Apollo

GMG Apollo | foto: GMG - Marco Vanetta

Apollo pochází z Německého Altenburgu od firmy GMG, porážet má ty nej-supersporty naší planety.

Do honby za (přiznejme si to) nesmyslnými rychlostmi tak přibude další "monstrum".

Tisíc kilogramů hmotnosti je rozděleno mezi přední a zadní nápravu v ideálním poměru 1:1.

Prozatím se můžeme kochat jen obrázky z počítače grafika, osahat si tuto kapotovanou střelu na čtyřech kolech bude možné až v průběhu příštího roku.

S délkou 4,25 metru by apollo patřilo někam mezi vozy nižší střední třídy. Když ovšem do ultralehkého vozu s šířkou 1,95; výškou 1,1; a rozvorem 2,7 metru technici GMG nacpou osmiválec biturbo s 810 Nm kroutícího momentu, zdá se že apollo dostojí svého jména a vyletí ke hvězdám. 

Z 0 na 100 km/h za tři sekundy a z 0 na 200 za 8,9 sekundy - než o zrychlení je lépe mluvit o forsáži. "Maximálka" přes 360 km/h už také spíše přesahuje hranice chápání pozemšťanů.

Na "NEJ" verzi bude pravděpodobně třeba absolovovat výcvik u stíhacího letectva. Pro ty, kteří se spokojí s "podzvukovými" rychlostmi, jsou připraveny obyčejnější 360 a 460 koňové verze. Slabší z nich - nepřeplňovaná, má maximální kroutící moment 480 Nm. Silnější je osazena "obyčejným" kompresorem a nabízí 596 Nm. Všechny agregáty jsou z produkce Audi.

Devatenáctipalcová kola zadní poháněné nápravy obouvají pneumatiky 345/35. Vpředu jsou také "devatenáctky", ovšem užší 245/35.

Kabát karoserie u GMG ušijí z materiálu z uhlíkových vláken. Drahé a ušlechtilé materiály jsou k vidění i uvnitř. Nechybí ani satelitní navigace, telefon...

První kousky spatří světlo světa v roce 2005, ročně jich v Altenburgu plánují vyrobit 50 kusů. Výrobce láká zákazníky především velmi zajímavou cenou: "nejslabší" apollo bude k mání za 115 tisíc euro (3,8 milionu korun), nejdražší a nejrychlejší pak bude stát 175 tisíc euro (5,8 milionu korun).

GMG Apollo

V8

V8 Kompressor

V8 Biturbo

Max. výkon (kW/koně)

279/360

335/460

478/650

Max. točivý moment (Nm)

480

596

810

Zrychlení 0 - 100 km/h (s)

4,2

3,8

3,0

Zrychlení 0 - 200 km/h (s)

15

13

8,9

Max. rychlost (km/h)

290

320

>360

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz