Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

  12:45aktualizováno  12:45
Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Ilustrační snímek | foto: Apple/koláž Mobil.iDNES.cz

Apple volí stejnou cestu, kterou se vydal Google se svým projektem Alphabet. Vlastního auta iCar, o kterém se už několik let mluví, se tedy fanoušci Applu nedočkají.

Apple podle informací New York Times rozpouští tým projektu Titan, propustit už měl desítky zaměstnanců. Přitom v uplynulých měsících mohutně nabíral, lovil i u konkurence (například u Tesly). Na Apple iCar mělo pracovat přes tisíc lidí. V srdci Berlína mělo dokonce vzniknout tajné vývojové centrum, do kterého Apple lákal ke spolupráci německé odborníky (více čtěte zde). Projekt před nedávnem převzal Bob Mansfield, jeden z bývalých nejvyšších manažerů Applu nebyl ovšem spokojen s jeho vývojem

Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu.

Oproti odhadům, které slibovaly příjezd Apple auta na elektrický pohon v letech 2020-21 bude tedy firma z Cupertina hledat mezi tradičními výrobci tělo (auto) pro svůj mozek, který umožní jízdu bez řidiče. Podobně jako dnes v moderních autech pracuje posádka se systémem Apple CarPlay, mohl by řidič v budoucnu využívat technologii autonomního řízení.

Z pozice automobilky, která ovšem kromě továrny na auta potřebuje také dealery, servisy a další podpůrné služby, se Apple spokojí s tím být dodavatelem pro automobilky.

V takovém případě ovšem Apple narazí na velkou konkurenci, na technologii autonomního řízení pracuje kromě konkurenčního Googlu také velké množství velkých a zavedených hráčů z autoprůmyslu.

Google už pro testování svého systému našel „hardware“ v podobě Chrysleru Pacifica. Autonomní řízení chce vyvíjet také taxikářská platforma Uber nebo čínský mamut Baidu. Auta bez řidiče ale už testují Audi, BMW, Mercedes-Benz, Nissan, Tesla, Toyota, Ford, GM, PSA nebo Volvo. A pozadu nechtějí zůstat ani dodavatelé komponent Delphi, Mobileye, Nvidia, Autoliv, Bosch nebo Valeo, které pracuje na technologii autonomního řízení ve svém vývojovém centr v Česku (čtěte zde)





Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.