Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Apple/koláž Mobil.iDNES.cz

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

  • 47
Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Apple volí stejnou cestu, kterou se vydal Google se svým projektem Alphabet. Vlastního auta iCar, o kterém se už několik let mluví, se tedy fanoušci Applu nedočkají.

Apple podle informací New York Times rozpouští tým projektu Titan, propustit už měl desítky zaměstnanců. Přitom v uplynulých měsících mohutně nabíral, lovil i u konkurence (například u Tesly). Na Apple iCar mělo pracovat přes tisíc lidí. V srdci Berlína mělo dokonce vzniknout tajné vývojové centrum, do kterého Apple lákal ke spolupráci německé odborníky (více čtěte zde). Projekt před nedávnem převzal Bob Mansfield, jeden z bývalých nejvyšších manažerů Applu nebyl ovšem spokojen s jeho vývojem

Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu.

Oproti odhadům, které slibovaly příjezd Apple auta na elektrický pohon v letech 2020-21 bude tedy firma z Cupertina hledat mezi tradičními výrobci tělo (auto) pro svůj mozek, který umožní jízdu bez řidiče. Podobně jako dnes v moderních autech pracuje posádka se systémem Apple CarPlay, mohl by řidič v budoucnu využívat technologii autonomního řízení.

Z pozice automobilky, která ovšem kromě továrny na auta potřebuje také dealery, servisy a další podpůrné služby, se Apple spokojí s tím být dodavatelem pro automobilky.

V takovém případě ovšem Apple narazí na velkou konkurenci, na technologii autonomního řízení pracuje kromě konkurenčního Googlu také velké množství velkých a zavedených hráčů z autoprůmyslu.

Google už pro testování svého systému našel „hardware“ v podobě Chrysleru Pacifica. Autonomní řízení chce vyvíjet také taxikářská platforma Uber nebo čínský mamut Baidu. Auta bez řidiče ale už testují Audi, BMW, Mercedes-Benz, Nissan, Tesla, Toyota, Ford, GM, PSA nebo Volvo. A pozadu nechtějí zůstat ani dodavatelé komponent Delphi, Mobileye, Nvidia, Autoliv, Bosch nebo Valeo, které pracuje na technologii autonomního řízení ve svém vývojovém centr v Česku (čtěte zde)